Utstyrskjøp - Prisendringer i løpet av året

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
gnerevo
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 07 Sep 2013, 15:01

Utstyrskjøp - Prisendringer i løpet av året

Post by gnerevo »

Hepp!

Begynt golfingen denne sesongen og fått helt dilla etter bare noen måneder. Jeg kjøpte opprinnelig ett billig-sett på finn for å komme i gang, men ser nå at jeg kommer til å fortsette og vil bygge meg opp ett skikkelig beginner/intermediate-sett til neste sesong.

Spørsmålet er enkelt: Når på året lønner deg seg som oftest å gå til innkjøp når man trenger litt av hvert?
Ser sider som onlinegolf og forskjellige proshoper har mye tilbud nå om dagen, men føler også at de tilbudene har vært der en stund.
Når jeg tenker å kjøpe det meste til neste år, lønner det seg å se på tilbudene nå som det nærmer seg sesonslutt, eller får man like mye for pengene på begynnelsen når "sesong-start-salget" starter?

Erfaringer mottas med takk og ett frislag. ;)
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Utstyrskjøp - Prisendringer i løpet av året

Post by yuran »

Proshoper kjører vel en del salg på denne tiden av året. Ellers så settes gjerne prisen ned på varer så fort det kommer noe nytt. Spesielt Taylormade lanserer nye produkter hele tiden så her er det sikkert mulig å gjøre gode kjøp av like gode produkter som kun er et halvår til to år eldre.
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyrskjøp - Prisendringer i løpet av året

Post by furu »

onlinegolf.no kjører julesalg hvert år. Da er det veldig lave priser på mye bra.

Det er få revolusjonerende køller. Det aller meste er like bra et år eller to etter. Ping på tilbud er alltid et godt kjøp. Nå er G20 satt ned siden G25 kom for ikke så lenge siden. Callaways serier finner du også ofte på tilbud.

Sjekk proshopen som gjerne har høstsalg nå. Jeg vet at de har veldig lite å gå på når det kommer til pris. 30-50% er alltid en veldig bra deal på golfkøller.
Instagram @christianfuru
User avatar
Thkarlson
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 282
Joined: 15 Jun 2011, 18:04
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Nøtterøy Golfklubb

Re: Utstyrskjøp - Prisendringer i løpet av året

Post by Thkarlson »

Golfshopen.no har alltid masse tilbud, opplever de som mye billigere enn proshoper
Alternativt, kjøp brukt

Masse brukt tilsalgs på bla finn, mye som ikke er mer enn noen mnd gammelt
In the bag
Taylormade SLDR mini driver 12'
Callaway XHot 4wood
Cleveland 588 Hybrid 20,5'
Titleist AP2 4-W
Titleist SM4 54' 58'
Scotty Cemeron newport 2.0
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Utstyrskjøp - Prisendringer i løpet av året

Post by Golfspilleren »

Onlinegolf.no lover vel å være best på pris. Synes de er bra på utvalg og.
XXL har mye billig og for tiden, men de er tom for de mest spennende varene (hvertfall der jeg bor)
raysv
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 335
Joined: 17 Apr 2013, 19:05
Hcp: 21,9
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Utstyrskjøp - Prisendringer i løpet av året

Post by raysv »

Thkarlson wrote:Golfshopen.no har alltid masse tilbud, opplever de som mye billigere enn proshoper
Alternativt, kjøp brukt

Masse brukt tilsalgs på bla finn, mye som ikke er mer enn noen mnd gammelt
Golfshopen.no sine tilbud er ikke alltid å stole så skal være litt forsiktig med å ta de for godfisk. Har sett opp til flere ganger at de bruker helt gale "Før" priser. Seneste eksemplet er Nike Covert VRS Performance som de har på tilbud satt ned fra 3500 til 2990. Dette er jo en driver som har en veiledene pris på 2600 så her taper man faktisk 400 kr på å handle fra de på tilbud. Imponerende. Ikke svarer de på mailene når man gjør de oppmerksome på det heller :)
Driver: Ping G30 11 reg.
Woods: Ping G30 5w
Hybrids: Ping G30 4h
Irons: Cobra F7 One 5-GW
Wedges: Cleveland 588 reg 56, Cleveland RTX 588 60
Putter: Odyssey Versa Tank 2ball
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Utstyrskjøp - Prisendringer i løpet av året

Post by kevin »

Proshoppenes høstsalg er bra. De fleste opererer med 30-50% på utstyr, og kanskje 50-70% på klær. Men så blir jo utvalget fort mye mindre når mange er oppmerksomme på det.
Post Reply