Forslag og ideer for golfsnakk.no

Ris og ros, nyheter og forslag om nettsiden. Guider og videoinstruksjon.
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Forslag og ideer for golfsnakk.no

Post by stooy »

stianm wrote:Og om mulig. Gjør det slik at linker ikke åpnes i samme vindu, men åpner ett nytt.
Da er dette fikset igjen. Forsvant med en oppdatering et sted på veien :)
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Forslag og ideer for golfsnakk.no

Post by Long-Hit-Wonder »

hvorfor ikke legge til noen golfballer og/eller klubber til høyre for der det står "golfsnakk-gravity is just a guideline"?

Image

noen slike oppe i hjørnet eksempelvis.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Forslag og ideer for golfsnakk.no

Post by furu »

Fikk pakke i posten i dag. Tok litt tid men det er fordi det kun var en ordre på 100 stk. Større ordrer kan trykkes raskere, ellers må man altså vente litt.

Image

Image

Noen som vil bestille flere pegger? Skal vi ta en samlet stor bestilling? Kan selvsagt få forskjellige størrelser og farger.

Har utsatt å sende Solaars gevinst (12 stk Diablo baller) slik at jeg kunne legge ved noen pegger. Nå er de altså endelig på vei Solaar.

Tenkte også å ta en bestilling på noen gafler nå.
Instagram @christianfuru
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Forslag og ideer for golfsnakk.no

Post by Solaar »

Får jeg med pegger også? Kult, men da skal jeg kanskje spare på de mens jeg spiller i Skåne :D
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Forslag og ideer for golfsnakk.no

Post by stooy »

Genialt! :D Jeg slenger meg med på en storbestilling iallefall :)
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Forslag og ideer for golfsnakk.no

Post by JanB »

Jeg følger meg litt alene her i Spania og samtidig bruker jeg ikke å knekke pegger. Kan bruke samme peggen flere runder. Når det er sagt så støtter jeg initiativet og kjøper gjerne 100 lange pegger.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Forslag og ideer for golfsnakk.no

Post by furu »

Skal lage en oversikt over farger, lengder og priser.
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Forslag og ideer for golfsnakk.no

Post by hanso87 »

fete pegger. bestiller nok noen jeg om prisen er gunstig:9)
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Forslag og ideer for golfsnakk.no

Post by stooy »

Hvordan er stemningen for å lage et gjesteforum hvor man kan skrive innlegg uten å registrere seg? Dette kan jo slå ut i retning av at det blir mange useriøse innlegg da...? Men samtidig vil det antagelig bli større trafikk på siden. Samtidig vil det nok trigge folk til å registrere seg også, for å få tilgang til å skrive innlegg i de andre forumene..
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Forslag og ideer for golfsnakk.no

Post by sumo »

ikke dumt.go for it 8-)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Forslag og ideer for golfsnakk.no

Post by JanB »

Da jeg kjørte mitt phpBB forum var det en viktig del. De som registrerte seg fikk "komme bak forhenget" og fikk masse godis. Det er viktig at de ikke registrerte heller ikke har lesetilgang til de virkelig gode fora.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Forslag og ideer for golfsnakk.no

Post by Solaar »

Med far for å virke negativ (noe jeg sjelden er) så må jeg si at jeg ikke tror det er en lur idé.

Ja, det kan øke aktiviteten - men kvaliteten kommer defintivt til å lide. Det jeg er redd for er at de aller fleste kommer til å skrive i det forumet i stedet for å registrere seg.

En av årsakene til at jeg registrerte meg her var fordi at det virket som det eneste "seriøse" golfforumet i norge. På alle de andre jeg har vært borti er det veldig mye drittslenging og dårlig oversikt over de forskjellige temaer som diskuteres. Tråder forsvinner etterhvert, bare for å bli startet opp på nytt med akkurat samme tema.

Det tar ikke lang tid å registrere seg her og har man først funnet forumet, og er man interessert i å bidra konstruktivt, så gjør man det.

Som et litt motspørsmål - hva slags brukere er det man tenker seg å tiltrekke med et åpent forum?
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Forslag og ideer for golfsnakk.no

Post by furu »

Er i utgangspunktet generelt positiv til at man kan få tilgang til enkelte deler av et forum som gjest og også skrive innlegg der. Når det gjelder dette forslaget for et norsk golfforum så er jeg sterk motstander av det på grunnlag av hvordan de to andre store sidene i Norge sliter med useriøs krangling. På mange andre områder ville det fungert men her vil det bare ødelegge.

Mitt råd er å fortsatt skille seg ut positivt og holde seg til kun registrerte medlemmer på golfsnakk.no.
Instagram @christianfuru
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Forslag og ideer for golfsnakk.no

Post by JanB »

Siden jeg er positiv til noen åpne fora må jeg igjen skynde meg å tilføye en viktig del.
1.) Det må tydelig komme fram alle de spennende fora som man ser om man registrerer seg
2.) Det må være få og lite faglig diskusjon i de/det fora som er åpent for gjester
3.) Det må være sterk moderatorkontroll for å avverge dårlige innlegg.

Jeg tror at med en slik politikk vil folk registrere seg.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Forslag og ideer for golfsnakk.no

Post by stooy »

Må si jeg ble ganske usikker her nå. Det er jo klart både fordeler og bakdeler med gjesteforum.

Vet ikke om jeg er kjempe-fan av at de andre delforumene stenges av komplett fra uregistrerte, for jeg vet der er mange som er innom bare for å lese og ikke er interessert i å skrive. Dette vil da føre til at de personene rett og slett dropper golfsnakk, eller at de registrerer seg og aldri skriver innlegg, altså flere inaktive medlemmer. Men jeg ser absolutt at dette vil oppfordre folk til å registrere seg. Så, ja, må tenke litt på den.

Men jeg lurer på om det kan være at mange synes det er vanskelig å registrere seg og ikke skjønner hvordan man skal skrive innlegg? Hva mener dere nye medlemmer her inne? Er det intuitivt og lett forståelig hvordan slike forum fungerer dersom man ikke har erfaring med forum fra før? Burde jeg lage bedre guider? Jeg er ganske innhabil siden jeg har drevet med forum siden jeg var 10 år sikkert, så godt mulig andre ser problemer med brukervennligheten som jeg ikke ser ;)
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Forslag og ideer for golfsnakk.no

Post by Solaar »

Jeg kan bare snakke for meg selv og synes virkelig ikke at det er vanskelig å registrere seg, har også litt vansker med å tro at andre sliter med det.

Men det er jo bare en måte å finne ut av om dette er en god idé eller ikke, og det er å teste det?

Jeg klarer alikevel ikke helt å kjøpe argumentasjonen med at man på denne måten øker aktiviteten. Har man først funnet siden og ønsker å delta i en golfdebatt så tar det jo bare et par minutter å registrere seg, så med mindre det er for vanskelig så klarer jeg virkelig ikke ( :) ) å forstå hvorfor man ikke skal registrere seg. Ok, litt kronglete skrevet, men poenget mitt er at jeg tror ikke at man får flere besøkende av å ha et åpent forum, jeg tror bare at man får flere useriøse og av og til sjikanerende innlegg.

Men man kan jo f.eks ha et åpent forum hvor folk kan stille spørsmål om registreringen? ;)
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Forslag og ideer for golfsnakk.no

Post by Keyser »

Da har jeg FUNNET min første golfsnakk.no tee, utenfor Rema 1000 på Os :D
Er nok Furu som har mistet den etter å ha kjøpt is etter en runde på Bjørnefjorden....
</Keyser>
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Forslag og ideer for golfsnakk.no

Post by stooy »

Haha, så bra :D skulle nesten plassert ut noen rundtom i landet, og premiert med golfreise :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Forslag og ideer for golfsnakk.no

Post by furu »

Keyser wrote:Da har jeg FUNNET min første golfsnakk.no tee, utenfor Rema 1000 på Os :D
Er nok Furu som har mistet den etter å ha kjøpt is etter en runde på Bjørnefjorden....
To is og en halvliter Pepsi :D
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Forslag og ideer for golfsnakk.no

Post by furu »

Å få et tilbud samt vite hvor stor bestillingen må være for å bli trykket raskere - det er tydeligvis veldig vanskelig. Slik det er i dag så er vel peggene så dyre at de færreste vil bestille dem. Prøver å få ned prisen men uten hell så langt.

Det jeg imidlertid har gjort er å bestille 10 stk. gafler med graveringen;

golfsnakk.no
Av golfere,
for golfere

10 dager så har jeg dem. Gir bort et par av disse, resten blir premier.

Problemet med å få trykket/gravert slike ting er at det stort sett tar lang tid med små ordrer. Jeg kan fikse enkeltbestillinger på pegger i 54mm eller 70mm men priser ligger på hhv. 150,- og 170,-. I tillegg kommer frakt på ca.20,-. Dette er for 100 stk i fargene hvit, gul, rosa eller lyseblå. Max 30 dager å få dem.

Et annet problem jeg har støtt på er at de fleste som lager slike ting rett og slett ikke tar småordrer. Ett sted måtte jeg bestille minst 5000 dersom de skulle trykke med golfsnakk.no............
Instagram @christianfuru
Post Reply