Golfbaner rundt Alicante

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner rundt Alicante

Post by Jumper »

Font del Llop i dag. Helt annen gresstype på greenene enn på El Plantio. Her var det det myke gresset som man får enorme nedslagsmerker på. Veldig kjappe greener. Treningsgreenen ble klippet da jeg varmet opp, så fikk sjokk på de første puttene på runden. Kostet meg noen treputter. Begynte på back. 8 over på første 6 hull, og tre over siste 12, selv med noen sjuke duffer og en shank.

De er i full gang med utbygging av resort på Font nå. Det begynner å komme opp noen flere leilighet, det plantes palmer og trær langs veien etc. Blir nok bra etterhvert.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner rundt Alicante

Post by Jumper »

Så forøvrig at Sergio Garcia spilte Font dagen etter meg. Må være et kvalitetsstempel at han bruker tid på den banen en uke før the Open begynner. 👍
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner rundt Alicante

Post by hemmi »

Jumper, synd du ikke spilte den dagen da så kunne du gitt han litt ordentlig instruksjon :D :lol:
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner rundt Alicante

Post by Jumper »

Jeg kunne instruert han i norske banneord i det minste 😤
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner rundt Alicante

Post by Jumper »

Spilte en runde på gode gamle El Plantio søndag. Gode forhold, og jevne tette greener. De var dog rimelig treige. Det har regnet mye her i våres, så det har gjort godt for forholdene på alle baner.

Spilte Alenda i dag. Overskyet, 28 grader, og fine forhold. Greenene en del raskere her, noe som skremte meg litt. La igjen to-tre birdies kort i linja. Likevel under 80 slag👍 Prøver et bilde, men er dårlig på det fra mobilen på Google Foto...
Image
Edit. Får ikke til å vise bildet direkte. Her er link https://photos.app.goo.gl/Abov7mErSmzb5czh6
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner rundt Alicante

Post by Jumper »

Var en runde på Font del Llop i går. Gode forhold, men mye folk. Liker å banke rundt på to-tre timer når jeg er på familieferie, men måtte vente på hvert eneste hull. De har begynt å bygge leiligheter oppover langs hull 14 nå.

Prisene på golf her nede har steget en del nå. I nærheten av Alicante koster det rundt 63 euro inkl buggie, men litt mer nedover mot Torrevieja må man nå ut med ca 100. La Marquesa for 101 euro i lavsesong f. Eks er drøyt.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner rundt Alicante

Post by Jumper »

Jeg har en ganske ok tradisjon om å ta en tur på treningsfeltet til El Plantio etter middag, og trene en time halvannen til sola går ned etter kl 21 en gang. Var såvidt i gang med chipping etter to bøtter på rangen, da jeg ble opplyst om nye tider for stenging 20.30. Nedtur å bli sendt på dør 45 min før planlagt.
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golfbaner rundt Alicante

Post by stooy »

Spilte La Finca, Las Ramblas og Roda nå i ferien. La Finca til 65 EUR i lavsesong er ikke så ille. Fine forhold, og drepende varmt!
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Golfbaner rundt Alicante

Post by Bogey »

Spilte Villataina i Benidorm i dag. Fairwayer var veldig bra, greener var veldig myke, og jevne og fine. Ok hastighet, men myyye nedslagsmerker. Tee'er var rufsete og delvis brune. Der roughen pleier å være var det dårlig med vekst, ein del bare, steinharde områder. Bunkers var steinhard og lite sand i, noe ene wedgen smertelig fikk erfare.... har allerede bestilt runde 2, men er nok ikke verd prisen med tanke på forholdene, men likte layouten. Fairwayer og greener var tross alt bra
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner rundt Alicante

Post by Jumper »

Har endelig spilt en runde golf igjen, og som vanlig er den i utlandet på høstferie. Spilte en runde på Vistabella, noe som er en sann glede. Veldig fine forhold selv om greenene bærer litt preg av mye trafikk. Banen har veldig mange bunkere, der noen var merket som gur etter noe voldsomt regn i det siste. De var dog godt i gang med påfyll av sand. Anbefaler absolutt en runde her. Golfhäftet tar de også.
Selv var jeg +1 etter 12, før jeg gikk totalt på trynet på hull 13-17. 80-runde er dog godgjent på min andre runde siden sommerferien.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner rundt Alicante

Post by Jumper »

Hadde meg en runde på Bonalba i dag. Har spilt en for en god del år siden, og husket lite fra den gang. Banen er til dels klemt innimellom hus, og har en del høydeforskjeller. Synes banen virker slitt, med en del flekker i fairway og med mye gamle nedslagsmerker. Det siste et ikke så rart, da greenene er ekstremt myke. Selv en kort chip på ti meter lager et lite merke. Hadde likevel en fin runde, da jeg likte mange av hullene. 26 grader gjør heller ikke noe. Det er en del arbeid på banen, så forhåpentligvis blir det bedre. 30€ med Golfhäftet er vel noe av det rimeligste du får i området.
shorthitter
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 02 Feb 2023, 09:12

Re: Golfbaner rundt Alicante

Post by shorthitter »

Ligger an til å bli en golftur til Alicante nå i midten av februar. Selv om de kanskje ikke utmerker seg mest blir det nok spill på Alicante Golf og El Plantio. Aldri vært der før, men artig å høre om noen har ferske erfaringer knyttet til baneforholdene eller noe annet relevant som de kunne tenke seg å dele? 😊
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golfbaner rundt Alicante

Post by stooy »

Spilte Alicante for en del år siden. Mye bebyggelse rundt banen, så pass på slicen! Skal kanskje spille El Plantio i mai, så rapporter gjerne tilbake hvordan du liker den :)
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner rundt Alicante

Post by Jumper »

Sesongdebuterte på El Plantio i dag. 24 grader og strålende sol. Jeg har jo en liten forkjærlighet til banen, da jeg har spilt den mye. Helt greie forhold, men ikke vegg til vegg teppe på fairway. Fullførte runden på fire timer, men ventet på hvert eneste utslag, og følte det gikk skikkelig treigt. €77 frem til kl 14. €57 resten av dagen. Gikk forøvrig +7 første seks, før spillet kom seg, og gikk +2 resten av hullene. Ett slag dårligere enn hcp👍
Last edited by Jumper on 11 Apr 2023, 14:57, edited 1 time in total.
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golfbaner rundt Alicante

Post by stooy »

Jumper wrote: 02 Apr 2023, 20:39 Sesongdebuterte på El Plantio i dag. 24 grader og strålende sol. Jeg har jo en liten forkjærlighet til banen, da jeg har spilt den mye. Helt greie forhold, men ikke vegg til vegg teppe på fairway. Fullførte runden på fire timer, men ventet på hvert eneste utslag, og gjør det gikk skikkelig treigt. €77 frem til kl 14. €57 resten av dagen. Gikk forøvrig +7 første seks, før spillet kom seg, og gikk +2 resten av hullene. Ett slag dårligere enn hcp👍
Spiller El Plantio i mai :mrgreen:
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner rundt Alicante

Post by Jumper »

Spilte en kjapp runde på Font del Llop i dag. Gikk ut alene kl 15, spilte kjapt gjennom to grupper, før banen lå tom foran meg. Flotte forhold, selv om det var sandet litt på greenene. Likevel raske og jevne, og jeg fikk ikke helt til hastigheten. Definitivt en bedre bane enn El Plantio, samt at prisene er bedre. Gikk rundt på tre timer. €42 etter kl 15, og ellers tar de Golfhäftet. Anbefales!
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner rundt Alicante

Post by Jumper »

Vistabella i går. Veldig fin bane med bra forhold. Ekstremt med bunkere, samt lynkjappe, ondulerte greener. Havner du på feil side av green her, kan du glemme å få stopp på ballen i nærheten av pinnen. Liker banen godt, og at de tar Golfhäftet er et pluss. Betalte €44. Eneste negative var en flight med pensjonister som blokkerte hele banen bak seg. Irriterende at det ikke er en Marshall som kan sparke de bak.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner rundt Alicante

Post by Jumper »

Påskeferie og sesongdebut nærmer seg 😍 Noen som har vært i området i det siste og har rapporter om forhold?
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner rundt Alicante

Post by Jumper »

Sesongstart unnagjort på El Plantio i dag. Overskyet, masse vind og 18 grader. Greie forhold, men et par greener er i dårlig forfatning, blant annet hull to. Hindret ikke årets første birdie å hoppe og sprette i koppen 😁 Mye folk på banen, og fem timers runde. Det er halvannen time for mye etter min smak. 57 euro etter kl 14.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner rundt Alicante

Post by Jumper »

Noen kalde dager i Alicante, men i dag var varmen og sola her. 24 grader, sol og kraftig vind. Det blir aldri feil å ta en runde på Font del Llop 👍 Gode forhold, og en bane jeg liker godt. Skulle ut i en treer ball, men de andre dukket ikke opp. For å unngå å stange i kø joinet jeg en nordmann som gikk ut på back. Avsluttet med front, som var ganske tom på ettermiddagen. Tre timer og 40 min runden, selv med til tider mye hakking... . €46 etter kl 14 er knall. Tar også Golfamore dersom du vil ut tidligere.
20240327_173627.jpg
(3.6 MiB) Not downloaded yet
Post Reply