Tips til bærebag

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Tips til bærebag

Post by stooy »

Jeg er på jakt etter en bærebag som faktisk er god å bære.

Det er mulig skuldrene mine er skeive eller at jeg ikke forstår hvordan man skal stille de inn, men jeg har aldri hatt en bag jeg synes er god å ha på ryggen.

Den må være lett og grei, men fint om det er inndeling til 14 køller. "Vanntett" er et pluss. Bør også fint kunne plasseres i tralle. Jeg liker ikke varianten hvor hele nederste del av baggen er del av folde-mekanismen til beina, bør ha separat klaff for dette, så ikke alle køllene i nederste del av baggen beveger seg hver gang jeg setter fra meg baggen.

Noen tips?
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Tips til bærebag

Post by eivaan »

BIG MAX AQUA HYBRID 2
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Tips til bærebag

Post by kevin »

Spilte med en som hadde den nyeste Sun Mountain bagen og den så veldig bra ut. Men synes den er i overkant dyr. Det der med bunnen er aldri noe jeg har tittet på, men ang å bære den på ryggen, vil jeg anbefale å teste de forskjellige. Samt få den skikkelig justert, synes mange går med bagen altfor langt ned. Da blir bagen hengende og dingle mye.

Titleist sin Stadry er et bra alternativ, den er litt lettere enn noen av de andre. Callaway Hyper Dry er også under 2kg.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Tips til bærebag

Post by eivaan »

Jeg hadde en Sun Mountain bærebag, den var ikke vanntett men jeg var knallfornøyd med den. Solgte den og bytta til en Mizuno cart bag da jeg ville ha vanntett og slippe det styret med de beina, og vansker med å få den til å sitte skikkelig på tralla. Nå har jeg vanntett bag, ikke mulighet til å bære....og problemet er at den sitter like forbanna dårlig på tralla....;)
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Tips til bærebag

Post by TheBigEasy »

Sun Mountain Eco Lite stand bag. Selges på dormy. 1,8 kg.Den er ikke så dyr som H2NO modellene. Julegave til meg selv Har hatt en SM 3.5 før og den var jeg godt fornøyd med.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Tips til bærebag

Post by kevin »

Golfhandelen har tilbud på Sun Mountain H2NO for tiden https://www.golfhandelen.no/no/artiklar ... arger.html
Post Reply