Utstyr - salgsannonser, falske/ulovlige produkter

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Utstyr - salgsannonser, falske/ulovlige produkter

Post by halvorsen84 »

Hei alle sammen.

Kjenner jeg må få lufta ut litt nå. Flere av dere her inne er sikkert medlemmer i "Golfutstyr - kjøp/salg grupper" på Facebook.
Flere ganger har jeg kommentert når f.eks Titleist AP2 el. blir annonsert som "super lettspilte nybegynner-køller", Dynamic Gold AMT Red R300 annonsert som "upcharge-skaft", på et jernsett der disse skafta er std, og lignende "feilinformasjon".

De litt grovere sakene dreier seg om en kar som solgte et tydelig fake Scotty Cameron headcover, uten å opplyse om det, det er faktisk ulovlig å selge falske varer! Den annonsen ble vel fjernet av admin.

Idag blir det forsøkt solgt en ulovlig 520cc driver, igjen uten at selger opplyser om det. Mulig det i første omgang skyldes uvitenhet, men han endrer uansett ikke teksten når jeg påpeker dette. Alt over 460cc er ulovlig, kan ikke en gang benyttes til hcp-tellende selskapsrunde. Kun lek/moro/trening og driving range. Helt ok det, men jeg mener absolutt at det er noe man bør opplyse om, at kølla er ulovlig for mer "seriøs" golf!

Kommentarer og emojis viser tydeligvis at jeg er i mindretall, en presterte tom. å kalle meg paragrafrytter, og at jeg burde forlate gruppa!

Jeg har kjøpt/solgt golfutstyr i over 15 år, og jeg er opptatt av gode, ærlige og ryddige annonser! Er det så mye å be om? Jeg har ALDRI fått en eneste klage på solgt utstyr, derimot det stikk motsatte; skryt for ærlige bilder og beskrivelser. Og ikke minst gode og realistiske priser!

Selger ønsket kun noen hundrelapper for denne driveren, men for meg blir det mer prinsippet om rett/galt når det gjelder kjøp/salg, enn prisen i denne situasjonen!

Noen av dere er vel kanskje medlem på "Klokkeriet" på Facebook også? Der er det klare retningslinjer for kjøp/salg-annonser, noe jeg skulle ønske det også var i golfgruppa! Mye mer seriøst!

Hva tenker dere?

Med ønsker om en god helg, og fortsatt god fredagskveld!

:)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Utstyr - salgsannonser, falske/ulovlige produkter

Post by liverglimt »

Den gruppa er bare mer og mer useriøs. Jeg selger mye brukt og alt legges ut på Finn.no. Av og til legger jeg ut på fb, men den gruppa er bare fjas
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Utstyr - salgsannonser, falske/ulovlige produkter

Post by halvorsen84 »

Ja, enig med deg liverglimt! Som nybegynner risikerer man jo å bli lurt trill rundt! Og det syns jeg er for ille at ikke blir tatt tak i! Altfor mange useriøse som kun tenker på seg selv..
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
Post Reply