Beste wedger av Callaway og Titleist

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
VegMyr73
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 23 Jul 2021, 23:56
Hcp: 11,3
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Brumunddal
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Beste wedger av Callaway og Titleist

Post by VegMyr73 »

Tenkte å oppgradere mine wedger neste sesong. Og har kommet frem til at det blir enten Callaway Jaw5 eller Titleist Vokey SM8.

Er det egentlig stor forskjell på disse to typene? Eller er dette ett valg med som går på smak og behag?

Spiller i dag på Callaway MD4 (som begynner å bli godt slitt). Men hørte fra en at Titleist hadde de beste wedgene. Er de egentlig det?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Beste wedger av Callaway og Titleist

Post by kevin »

Tror det er vanskelig å finne noen fasit på, men å lese diverse tester kan kanskje gi noen pekepinn. Er nok mye på hva man liker selv, utseende, følelse etc. Kanskje mer viktig å finne ut hvilken type grind man skal ha, hvilke grader, bruksområder. Titleist har en fin veileder på nett som du kan bruke https://www.vokey.com/tools/wedge-selector-tool.aspx

Beste er kanskje å prøve,samt få litt veiledning til å finne det som passer deg best og som du liker best

Har også hørt det samme som deg, at Titleist er best. Det er de kanskje også. Selv har jeg byttet 2 av mine wedger i år og endte opp med Titleist sine. Er veldig fornøyd
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Beste wedger av Callaway og Titleist

Post by Jumper »

Bestilte meg tre nye Titleist SM8 wedger i går. Titleist er den mest spilte wedgen på PGA-touren, og det er vel ikke uten grunn. Spiller med AP2-jern også, så da er Titleist et lett valg. Får se når (om) jeg får de. Må ha forlenget, og det er snakk om 7-8 ukers leveringstid. Alle produsenter sliter voldsomt med tilgang på komponenter nå, så ting tar tid.

Edit. Fått beskjed om levering i midten av januar...
Last edited by Jumper on 02 Nov 2021, 09:12, edited 1 time in total.
VegMyr73
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 23 Jul 2021, 23:56
Hcp: 11,3
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Brumunddal
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Beste wedger av Callaway og Titleist

Post by VegMyr73 »

Takk for svar. Det lukter Titleist lange veier her ja. Men tipper jeg kjører en custom fitting el.l. før sesongstart. Eller kanskje det blir en demo eller messe? Hvem vet? Men det er vel en annen diskusjon.
Post Reply