La Finca GK, Spania

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
Niggen
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 23 Jun 2015, 17:16
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

La Finca GK, Spania

Post by Niggen »

Hei der, fellow golf brothers!

Er det noen her inne som har spilt på La Finca Golf Club? Ligger i Spania (Algorfa)
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: La Finca GK, Spania

Post by Bogey »

Var der for en del år sia, ca 2013. Fantastisk flott bane. Hadde noken netter på hotellet der og då blei det litt golf. Eg hadde bare bestilt 1 rumde, mem sneik meg innom proshopen og fekk ordna meg med 1 ekstra runde.Er du i området så er det absolutt verdt ett besøk om det er like bra som det var då. Maten på hotellet og var fantastisk bra. Vi reiste heilt i begynnelsen av juni så det var relativt godt med ledige tider og lite folk på hotellet
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: La Finca GK, Spania

Post by hemmi »

Jeg bruker La Finca som hjemmebane i Spania ;)
Spilte den i forrige uke og den er i meget god stand for tiden. Absolutt verdt et besøk hvis du skal ned nå.
Gleder meg til neste uke når jeg skal ned og spille der igjen :D
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: La Finca GK, Spania

Post by stooy »

Har spilt den ca. årlig siden 2008, en av mine favorittbaner i området.
Niggen
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 23 Jun 2015, 17:16
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Re: La Finca GK, Spania

Post by Niggen »

Da har jeg kommet hjem etter en herlig uke i Algorfa, med to runder på La Finca golfklubb. Første runde ble spilt med lånekøller fra proshop. Nesten helt nye køller fra Ping! Fantastisk flott bane. En grønn lunge i et karrig landskap ellers. Spillet satt ganske bra, selv om jeg hadde litt flaks på enkelte hull. Neste runde ble spilt med lånekøller fra en lokal kar som jeg kom i kontakt med. De køllene var nok siste mote for ca 20 år siden. Utrolig stor forskjell på å spille golf med nye VS brukte, gamle køller. Prøvde å spille nokså likt som jeg gjorde første runde, men i runde to endte jeg opp med å miste 6 baller. Den siste på hull 17 hvor jeg der og da bestemte meg for å ikke miste flere enn 5 baller. Den sjette SKULLE fiskes opp. Rett ved min ball lå det to baller til. Heldig, tenkte jeg, tok et skritt nærmere vannet og............rett ut i en synkemyr med illeluktende gjørme (på grensen til tjære), som gikk midtveis på lårene. Fikk slengt meg litt bakover og fikk grepet tak i noe gresstuster bak meg. Beklaget til han som leide ut golfbiler, men jeg var visst ikke den første som hadde gjort akkurat den tabben. Men, men.......slik jeg så ut fikk i hvert fall mine medspillere en god latter. Får glede meg over at det gledet dem : )

Kort oppsummert: Fantastisk bane, elendige svømmemuligheter : )
Post Reply