Rjukan golf

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Rjukan golf

Post by kevin »

De gangene jeg har vært på Gaustablikk på vinteren, har jeg tenkt på at det faktisk ligger en golfbane nede i Rjukan og at jeg kanskje burde spille den en gang på sommeren. I år ble det mulighet til det i forbindelse med en tur til området.

Banen ligger på Miland, litt syd for Rjukan. De har en liten range, ganske tett på Milandsvegen( ikke shank eller slice helst). Over veien ligger også det første hullet og det lå flust av baller der også. Foooooore :D

Klubbhuset er et gammalt hus, ubetjent og ganske spartansk.

Banen har bare 6 hull, men noen av de er fine og området ligger mellom fjellene og har flotte vyer. Hjalp litt at det var 25gr og sol også.

Det er matteutslag på alle tees, men de var greie å slå fra.

Image

Åpner med et litt smal par 4, er du skjev er det fort gjort at ballen er lost. Men greenen ligger flott til
Image

Hull 2 er et veldig kort par 3 og litt blindt fra bakerste tee, er litt høydeforskjell ned til en liten green
Image

Hull 3 er et mellomlangt par 3, med mye vann å forsere.
Image

Hull 4 er et kort par 4 med en liten dogleg, kanskje det beste hullet etter min mening.

Hull 5 er kort par 3, ganske smalt fram til greenen, men åpent rundt den
Image

Hull 6 er et kort par 4, men med en utfordrende bekk på tvers ca.100m fra greenen.

Var tørt på fairwayene, de har kun manuell vanning. Bunkerne burde fått litt kjærlighet, mye ugress og lite sand

MEN, greenene var veldig fine, tett og fint gress. Ikke klippet spesielt lavt og veldig trege. Overraskende bra stand.

Ingen designperle, ikke mesterskapsbane stand, men litt morsom å spille og om du allikevel skal forbi her og har med golfutstyret, stopp her og spill den. Koster nesten ingenting og det kan hende du har banen for deg selv, som vi hadde. Var utpå der i nesten 3t totalt og så ingen andre spille.
Niggen
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 23 Jun 2015, 17:16
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Re: Rjukan golf

Post by Niggen »

Enig i alt du har skrevet. Ble litt skuffet over bunkrene, men heldigvis ikke ofte jeg var oppi en : ) Irriterte meg grønn på eget spill på hull 6. Den bekken ofret jeg et par baller i. Helt OK bane, selv om det finnes mange baner i Norge som er bedre.
Post Reply