Køller og grep i Bergen

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Køller og grep i Bergen

Post by furu »

Er det noen andre enn Bergen Golfsenter som skifter grep og skaft for folk her i Bergen?
Instagram @christianfuru
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Køller og grep i Bergen

Post by Sticho »

Jeg skifter stort sett grepene mine selv, og det kan anbefales. Det går relativt kjapt og så kan man være så nøyaktig man bare vil. Har tidligere merket at det kan gå litt fort i svingene i proshoppene på dette, og at grep kan bli satt litt skeivt på.

Har kjøpt grep via ebay eller nettbutikker i USA. Får ofte med det meste av det man trenger dersom man kjøper pakker med 13-14 grep. Man må vel bare ha en skrustikke og en skarp kniv.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Køller og grep i Bergen

Post by furu »

Skifter gjerne selv på jern, hybrid, driver og wedger. Nå er det putteren som skal få et Iomic grep og da er jeg livredd for at det skal bli skjevt. Har skiftet på putter en gang før, ikke 100% fornøyd. Tenkte det var like greit å få det gjort skikkelig. Når jeg skal skifte på alle køllene kommer jeg nok også til å levere inn. Gidder rett og slett ikke å fikse 13 stykker :lol:

Gamola er veldig grei å kjøpe grep fra.
Instagram @christianfuru
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Køller og grep i Bergen

Post by Sticho »

Drar opp en gammel tråd..

Fikk du byttet puttergrepet på BGS? Bra resultat? Hvordan er utvalget deres på puttergrep?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Køller og grep i Bergen

Post by furu »

Byttet selv. Jeg vet ikke hva de har på lager. Jeg har et rødt Iomic Midsize og et blått Iomic Large liggende. Helt nye.
Instagram @christianfuru
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Køller og grep i Bergen

Post by Sticho »

Skeptisk til å herje med puttergrep på egenhånd.. :)
Hvor stor forskjell er det på midsize og large?

Har forresten tyngden på grepet noe å si for svingvekten på en putter?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Køller og grep i Bergen

Post by furu »

Tyngden kan vel påvirke svingvekten ja. Søkte og fant blant annet dette;
According to Geoff Mangum of the PuttingZone "It is very unusual for a human to be able to notice any swingweight change involving less than 10% of the overall weight, so going from 320 grams to 332 grams is too hard to notice (only 12 grams, when 10% is 32 grams). Going from 320 to 340 grams really isn't all that noticeable either. You would probably have to go to 350 or more grams to really notice the change".

The real issue for putters is their overall weight and their moment of inertia rather than the actual putter swingweight according to an arbitrary coding. Some putters are too light for you and some too heavy.


Du har en Scotty Fastback. Originale Scotty veier 56 gram mens Baby T veier 70 gram.

Iomic Large veier 75 gram mot Midsize på 65. Jeg kjøpte Large for å prøve størrelsen i forhold til Mid men har ikke fått gjort det enda. Kan ikke si noe om det da grepet fremdeles ligger i pakken.

Hvis du har eget grep skifter nok Tim for en femtilapp.
Instagram @christianfuru
Post Reply