Ranger banene i Bergen og omegn

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Ranger banene i Bergen og omegn

Post by furu »

Mange bergensere og striler her inne. Har dere en mening om banene i området? Jeg har ikke spilt Bergen og Voss. Skal besøke dem i løpet av 3-4 uker.

1. Meland
- Det sier seg selv.

2. Fana
- Ikke i nærheten av Meland men allikevel godt foran de andre.

3. Bjørnefjorden
- Selvsagt mulig at Bergen tar denne plassen når jeg først får spilt den. Jeg er medlem i BJGK men jeg mener den er vesentlig bedre enn Herdla og Sotra. Forholdene er ikke så bra som man ønsker med layout på hull er utrolig mye bedre enn det to nevnte.

3. Sotra
- Kjedelig kjedelig kjedelig. Det er rett og slett utrolig urettferdig at en så kjip bane skal ha så fine forhold :!: :D De første tre hullene er helt håpløse. #2 med motorvei noen meter bak green er hinsides. #3 er ok, ikke mer. #4 og #5 er begge blinde, farlige og kjedelige å spille. Måten #7-9 er lagt opp med delt fairway i midten er helt på trynet.

4. Herdla
- Hvis jeg har lyst til å gå på tur på et jorde så stikker jeg bort til bondegården på Stend. Kjempefine forhold. Greenene er ikke ondulerte. Medlemmer og forkjempere kan si hva de vil, de er bare humpete. #4 har et svært stup og høydeforskjell men det er ikke et bra hull. Resten er urkjedelige.

5. Vildmarken
- Det er faktisk bare snilt av meg mot Herdla å plassere Vildmarken sist. Layout og golfopplevelse er på et vesentlig høyere nivå i Øvredalen men forholdene er selvsagt ikke så bra. Er tross alt drevet på dugnad. Hvis jeg måtte velge mellom en runde på Herdla eller Vildmarken så hadde jeg akkurat nå valgt Vildmarken.

Regner med at Bergen ligger på andre- eller tredjeplass etter at jeg har spilt der. Voss har jeg også hørt mye bra om så den kommer nok også over strilebanen.

Noen av deres som er villig til å rangere og komme med meninger?
Instagram @christianfuru
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Ranger banene i Bergen og omegn

Post by Keyser »

Stort sett enig med deg furu, men ville puttet Voss på 2. plass bak Meland.

Min rangering:
Meland
Voss
Fana
Bjørnefjorden
Stord
Sotra
Vildmarken

Lar Bergen og Herdla bli uplasserte. Har ikke spilt Herdla etter at de åpnet nye hull. Bergen har jeg ikke spilt siden 2005, og har heller ikke tenkt meg ut der igjen heller, selv om jeg hører at forholdene er bra der nå. Likte ikke noen av hullene der.

<Keyser/>
</Keyser>
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Ranger banene i Bergen og omegn

Post by Kaffekannen »

Jeg er stort sett enig også:

Meland er et hav foran resten
Voss
Fana
BJGK
Sotra
Bergen

Herdla har jeg ikke spilt etter de nye hullene kom. Stord og Vildmarken har jeg ikke besøkt.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Ranger banene i Bergen og omegn

Post by Solaar »

Interessant, kunne lagd en lignende tråd om Oslo-regionen og tenker det kunne blitt en del diskusjon der. Men det får vente til en annen dag.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Post Reply