Damer og klubbmesterskap

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Damer og klubbmesterskap

Post by furu »

Dette innspillet mitt kan også sees i sammenheng med rekruttering av damespillere.

Deltakere i KM for damer
Fana - 3 spillere. Vinnerscore +42 over to runder.
Miklagard - 1 spillere. +27 over to runder.
Losby - 7 spillere. +20 over to runder.
Meland - 8 spillere. +26 over to runder.
Holtsmark - Ingen deltakere.
Sandnes - 4 spillere. +47 over to runder.
Oslo - 8 spillere. +17 over tre runder :!: :!: OBS! De slo sammen damer jr og damer til en klasse med 8 spillere. Allikevel hadde de cut og kuttet to spillere :lol:
Stavanger - 5 spillere. +34 over tre runder. Damer og damer jr. i en klasse.
Trondheim - 8 spillere. +29 over tre runder.
Østmarka - 10 spillere. +18 over to runder.
Bjørnefjorden - 6 spillere. +65 over to runder.

Dette er noen utvalgte klubber fra vår klubbliste her inne. Jeg er klar over at noen damespillere er på college og at også andre enn de nevnte kan ha slått sammen damer jr. og damer.

Hva sier dette om tilstanden? Er det egentlig greit nok fordi de aller beste allikevel er veldig gode? Vi er et lite land og kan ikke ha så enormt mange deltakere inne alle idrettsgrener men vi er flinke til å få fram enere.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Damer og klubbmesterskap

Post by kevin »

Det er ganske stusselig deltakelse. Kanskje er det slik at mange ikke deltar fordi de ikke har sjanse til å vinne,det tror jeg gjelder både herrer og damer. Frykten for å komme langt ned og kanskje bli blant de siste er kanskje det som betyr mest.

I min klubb var det 9 deltakere,vinnerscore +51 og laveste hcp var 11.8(som vant). Det var kun 26 spillere i herreklassen.

Nå skal det sies at det var fryktelig vær på østlandet denne helga,tror endel trakk seg pga været,enten før turneringen eller mellom rundene
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Damer og klubbmesterskap

Post by eaglebooger »

Jeg ser du tar med scorene her også, og det er jo interessant. Men, man må ta med i betraktning at det var SKIKKELIG drygolinvær her på østlandet, og på Losby kan jeg nevne at etter halvspilt runde Lørdag la lederscoren på +12, og den ble postet av en med ca 2 hcp. Bak han en lang liste med 4 og 5 hcpere. Resultatet ble bedre utover dagen, og de virkelig gode skulte seg ut fra de noe svakere spillerene.
Så meget krevende forhold skal jo ta endel av skylden for høye scorer rundtom denne helgen.

Man ser jo det når vinner i dameklassen gikk +18 dag 1, og +2 dag 2 :)


Jeg kan jo nevne at jeg med mitt hcp har 5 tildelte slag på min hjemmeklubb, under klubbmesterskapet postet jeg alikevel runder på +11 og +17... Utrolig hva litt vær og nerver kan gjøre
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
Post Reply