Fana Oktober Open

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Fana Oktober Open

Post by Keyser »

Spilte med 47'poengeren i går. Imponerende, han er snart langt nede i hcp, han gikk på 84 brutto. I følge ham selv begynte han å spille i fjor, og har spilt seg ned fra 44 (?) til 21 i år. En spiller i klar fremgang, han hadde to dårlige slag i går; duffet innspill i bekken på 6, slo utslaget i vannet på 16. Ellers stødige og gode balltreff hele veien...

Det spilles med ballplassering inntil en køllelengde på klippet gress! Det hjelper nok litt på score/poeng også

Nå er frokosten kommet i kassen, så blir det å putre mot Fana, og se om jeg klarer en nedskriving i dag også.... :D
</Keyser>
Knut
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 237
Joined: 13 Apr 2010, 08:27

Re: Fana Oktober Open

Post by Knut »

47 poeng er meget imponerende....
Han har hatt stor fremgang denne sesongen, noe som også er fortjent etter all treningen.

Jeg lurer dog på noen handicap i bruttoklassen.
Hvordan kan spillere med singelhandicap gå 30-35 slag over par på Fana GK?
Det er ikke katastrofer heller. Rett og slett jenvt over dårlig.
Er det noe poeng å ha laverst mulig handicap når man ALDRI spiller til det i turnering?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fana Oktober Open

Post by furu »

Grønne Greener hadde en skikkelig dårlig dag - åpenbart. Han har spilt under 80 stort sett hver eneste runde i flere uker.

Jeg er enig med deg. Ser i mange lokale turneringer at scorene er utrolig høye. Jeg er fullstendig overbevist om at mange jukser seg ned til lavt hcp. De liker å vise seg fram med lavt hcp, når de gjør det dårlig har de "bare en dårlig dag". Vel, noen spillere går igjen med dårlige dager hver eneste dag de spiller turnering. Bare for å komme tilbake neste gang med enda lavere hcp.
Instagram @christianfuru
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Fana Oktober Open

Post by Keyser »

Brukte stort sett runden min idag på å prøve å holde trallen min på rett kjøl :( Scoren ble deretter.
Første gang på mange år at jeg har brukt 7-jern på hull 15....Taklet ikke vind og regn i dag.
Men falt bare en plass, til 6. Fikk et fint håndkle i premie, bare synd jeg hadde kjøpt et ekstra før jeg startet i morges....
</Keyser>
User avatar
Yngvebol
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 176
Joined: 03 Oct 2010, 11:58
Hcp: 8,0

Re: Fana Oktober Open

Post by Yngvebol »

Kaffekannen wrote:Ser først nå at det er 7/8 dels hcp i turneringen. Skjønner ikke vitsen med akkurat det, men jeg klager ikke. Dette blir ett rotterace :lol:
Meningen med 7/8 hcp er å unngå at en med 36 i hcp skal få drømmerunden og gå på 45 poeng. For klasse A&B er FanaOktober Open en slagkonkurranse, det burde den muligens vært for klasse C&D også. Det ligger litt i konseptet
I baggen: (Titleist FitDry)
Taylormade R7 460 9,5*
Taylormade V-steel 15*
Cobra Baffler 3H 20*/ 710 AP2 3j av og til
Titleist 710 AP2, 4-P,
Titleist Vokey SM 50*, 56* og 60*

Oddesey Sabertooth/ Ping Ally i etter dagsform.

Ball, Titleist NXT Tour
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Fana Oktober Open

Post by CharlieB »

Yngvebol wrote: Meningen med 7/8 hcp er å unngå at en med 36 i hcp skal få drømmerunden og gå på 45 poeng. For klasse A&B er FanaOktober Open en slagkonkurranse, det burde den muligens vært for klasse C&D også. Det ligger litt i konseptet
Et alternativ til rein slagkonk er nettoslag for klassene C&D, det er kanskje litt mer motiverende for høyhandicapperne. En får fortsatt ikke kåret den beste golferen, men en flytter fokus fra poeng hull for hull, til det å snekkre sammen den best mulige runden.
Post Reply