Norske banepresentasjoner på Viasat golf

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Norske banepresentasjoner på Viasat golf

Post by kevin »

Jeg har alltid likt de programmene på viasat golf hvor de presenterer svenske golfbaner rundt omkring i Sverige,og har ikke skjønt hvorfor ikke baner har fått til lignende.

Nylig har det blitt laget slike presentasjoner av norske baner,som skal vises på Viasat golf fremover.

Fredag fikk jeg sett den første(tror det),hvor Kvinesdal,Kongsvinger og Larvik presenteres. Veldig flotte presentasjoner,og de har også lagt stor vekt på overnattingsmuligheter i områdene også. Disse presentasjonene er nok myntet på utlendinger,fremføringen er på engelsk og mye fokus på områdene rundt,hoteller/overnatting i tillegg til banene.

Har lenge tenkt på å reise til Kvinesdal,overnatte på Utsikten og spille golf der...lysten økte med minst 50% nå :D . Det ser ut som en fantastisk fin bane

Husk å følge med viasat golf,og få med dere disse presentasjonene,og det kommer sikket flere etterhvert
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norske banepresentasjoner på Viasat golf

Post by furu »

Jeg fikk også med meg dette programmet, det vil si jeg har sett det et par ganger. De sender det tydeligvis flere ganger i uken. Veldig fin reklame. Håper de har fått med mange norske baner.

Fikk lyst til å spille Larvik jeg. Så fullstendig annerledes ut enn banene her i Bergen.

Er ikke Kongsvinger en bane som fikk veldig mye "kjeft" på andre forum? At den var i veldig dårlig stand i år? Så ut til å være en fin bane.

Kvinesdal er jeg jammen ikke helt sikker på. Litt trang følelse? Fikk i hvert fall det inntrykket når jeg så programmet.

En ting jeg må innrømme at jeg ikke liker er når de sier at spillerne gjerne må la driveren ligge i bagen. Det er da ikke god reklame for en bane, er vel bedre å si at man flere steder må ta valg om man skal spille sikkert eller ta sjansen. "Hold driveren i bagen" er litt negativt, litt så "Ikke reis til denne banen og forvent å bruke driver".
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norske banepresentasjoner på Viasat golf

Post by kevin »

Jeg digger Larvik-banen,mens mange synes den er kjedelig. Men den er alltid i tipp topp stand,lang sesong og helt klart en mesterskapsbane med flott design,og ikke minst vinden som kan spille en stor rolle....og som du sikkert så...en rough som sluker baller. Men det er brede fine fairways,så er man der ute i høyet så kan man skylde seg selv :lol:

Kongsvinger er relativt ny,og de siste 18 var ferdig i år. Så banen er fersk og ikke de beste forhold i år,men designmessig skal den visst være utrolig flott

Enig i at Kvinesdal ser litt trang ut,tror nok advarsel mot driveren var at det er mye skog...og er man skjev så er man i trøbbel. Men har stort sett hørt bare lovord om banen

Gleder meg til neste presentasjon av andre baner :D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norske banepresentasjoner på Viasat golf

Post by furu »

Der ser du, vi sitter igjen med litt forskjellig inntrykk. Det må være utrolig vanskelig for banene å lage en så perfekt presentasjon som mulig i løpet av bare noen minutter.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norske banepresentasjoner på Viasat golf

Post by kevin »

For de som ikke har viasat golf,eller som kanskje har gått glipp av banepresentasjonene,så ligger de på Viasat sports hjemmeside. De kan sees her
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Norske banepresentasjoner på Viasat golf

Post by Grønne greener »

Jeg spilte Kvinesdal i august. Skrev en kort presentasjon om hva jeg mente. Bl.a.
Kvinesdal er en flott bane med mange vakre hull. Men par 4 hullene er for korte! 300 meter på de fleste par 4 hullene var litt skuffende. Jeg spilte en hel runde uten å bruke driveren fra tee en eneste gang! Jeg er ingen longhitter. Slår vel 220-230 meter carry. Par 3 og par 5 hullene var det grei lengde på.
User avatar
Leijm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 101
Joined: 23 Jul 2010, 23:02
Hcp: 28,5

Re: Norske banepresentasjoner på Viasat golf

Post by Leijm »

Kongsvinger er hjemmebanen min, og jeg kan melde om veldig gode forhold.
At den tidligere har hatt problemer får man bare avskrive som oppstartsvansker.
Banen er forøvrig oppe til 15. Oktober, så jeg anbefaler alle til å ta en tur og teste innen den stenger for året :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norske banepresentasjoner på Viasat golf

Post by kevin »

Så nylig disse banepresentasjonene igjen på viasat golf og det virker som om de har freshet de opp litt, med litt mer info. Reiseavstander fra sentrale byer i Norge, og Gøteborg og København. De tenker sikkert på å profilere banene ovenfor svenskene også nå når de kan benytte seg av kortet sitt i Norge.

Var også litt mer info med grafikk fra signaturhullene
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Norske banepresentasjoner på Viasat golf

Post by stianm »

Har de siste årene kun hørt gode ting om Kongsvinger, så i sommer går turen innom.

Interresant program helt klart, men rent teknisk sett er utførelsene utført utifra noen kjedelige og repeterende formler. Håper de tar litt lærdom av svenskene, som har ett program som gir seeren ett inntryk av å komme nærmere innpå banen. I.e det føles mer ekte.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norske banepresentasjoner på Viasat golf

Post by kevin »

stianm wrote:Har de siste årene kun hørt gode ting om Kongsvinger, så i sommer går turen innom.

Interresant program helt klart, men rent teknisk sett er utførelsene utført utifra noen kjedelige og repeterende formler. Håper de tar litt lærdom av svenskene, som har ett program som gir seeren ett inntryk av å komme nærmere innpå banen. I.e det føles mer ekte.
Helt enig i at de svenske er bedre. Får håpe de norske kan nærme seg de svenske etterhvert.
Post Reply