Om å gjøre det enklere for seg selv...

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Om å gjøre det enklere for seg selv...

Post by eaglebooger »

Nå på slutten av sesongen er det tilo for ettertanke, kanskje bare meg, men jeg raljer litt alikevel:

Kanskje denne tråden passer best i utrstyrstråden, da den ikke handler om antigolf, men mer om utstyret man bruker...
Jeg er en av de som liker estetikk innen golf, og det er jo selvsagt delte meninger om hva som er estetisk og ikke, men jeg er en sucker for pene, ryddige golfsvinger, og da utført med stilrene køller, og med stilrene mener jeg så "blady" som mulig; Knøttsmå køllehoder, en syltynn topplinje, og så og si ingen såle. Det skal være lange hosels og diskré skaft/grep.
På bakgrunn av dette har jeg brukt mye tid foran speilet/video, og fra veldig tidlig av spilt med bladkøller... Det var faktisk først etter jeg kom ned til 16 i hcp at jeg kjøpte noe med litt mer "kjøtt" på, nemlig Titleist AP2. Jeg hadde aller mest lyst på fjorårets Titleist MB, men var allerede kjent med hva dette kommer til å gjøre med spillet mitt.
Men, i ettertiden har jeg begynt fire litt på kravene mine, jeg har fra neste sesong bestemt meg for å dra litt glede inn i spillet mitt igjen, og det betyr være mer stabil på lengder/retning, og for meg betyr det da anskaffe noen køller som faktisk hjelper spillet mitt.
Jeg har i hele år strebet etter å være Titleist-purist, men vurderer neste år konvertere til PING, og jeg antar settet mitt skal se slik ut:

PING G15 3-6i
PING i15 7-P
PING i15 Hybrid (skal ha samme lengde som 3-i, men høyere ballbane; Mer stopp)

Driver, putter og wedger beholder jeg som det er, for de ELSKER jeg...
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Om å gjøre det enklere for seg selv...

Post by stooy »

Kjenner meg igjen i det du skriver her, jeg har faktisk aldri spilt så bra og stabilt som da jeg hadde Taylormade Rac OS jern med grafittskaft, og ikke hadde driver i baggen.. Slo stabilt ut med 3-jern og hakket meg videre derfra. Nå har jeg Taylormade Rac TP og sliter med de lange jerna, såpass mye at jeg får liten selvtillit selv med de korte jerna. Så enten spiller jeg med for vanskelige jern, eller så har jeg blitt dårligere på å spille golf... ? :S
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Om å gjøre det enklere for seg selv...

Post by furu »

Gikk fra Adams A4 til Nike Machspeed. Altså fra nydelige smidde jern til svære spader med alle mulige dingser på. Så jeg har allerede gjort det enkelt for meg selv :D

Å sette sammen G15 og i15 er ikke dumt. Tror dette kommer til å bli en trend fra produsentene framover. Nike kommer med VR Pro Combo, et sett med tre forskjellige typer køller. Ryan Moore spiller med et sett progressive jern fra Scratch. Har bilde av dem, skal legge ut på hjemmesiden min.
Instagram @christianfuru
User avatar
wahwah
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 13 Oct 2010, 13:54

Re: Om å gjøre det enklere for seg selv...

Post by wahwah »

Egentlig OT, men Furu, hvorfor slår dere ikke sammen dette forumet med din hjemmeside om golf. Hadde jo blitt en utmerket konkurrent til bl.a. golfsiden? Har dere pratet om det?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Om å gjøre det enklere for seg selv...

Post by furu »

wahwah wrote:Egentlig OT, men Furu, hvorfor slår dere ikke sammen dette forumet med din hjemmeside om golf. Hadde jo blitt en utmerket konkurrent til bl.a. golfsiden? Har dere pratet om det?
Jeg nevnte det for stooy. Han vil holde det separat og det er helt ok for meg. Jeg har link til forumet inne på siden min. Linker også begge veier i artikler og tråder.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Om å gjøre det enklere for seg selv...

Post by stooy »

Problemet mitt er hovedsaklig at jeg ikke har tid til å fikse det nå under masteroppgaven :) men liker ideen i og for seg..
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Om å gjøre det enklere for seg selv...

Post by Friedman »

furu wrote:Gikk fra Adams A4 til Nike Machspeed. Altså fra nydelige smidde jern til svære spader med alle mulige dingser på. Så jeg har allerede gjort det enkelt for meg selv :D

Å sette sammen G15 og i15 er ikke dumt. Tror dette kommer til å bli en trend fra produsentene framover. Nike kommer med VR Pro Combo, et sett med tre forskjellige typer køller. Ryan Moore spiller med et sett progressive jern fra Scratch. Har bilde av dem, skal legge ut på hjemmesiden min.
Progressive mtp COG i alle fall? Tror ikke akkurat de "knivene" er noe for nybegynnere uansett(eller oss andre for den saks skyld) :lol:

Mange gode poenger eaglebooger. Selv kaster jeg ut 909D2 neste sesong. Bladkøllene har stort sett stått ubrukte gjennom året.

Personlig ser jeg etter køller som ikke har for mye gimmick og tull og tøys. Det finnes køller som er stilrene og som samtidig er konstruert på en måte som gjør de lettspilte. Synes PING er et godt eksempel. Går forresten god for i15 hybrid. Bunnsolid kølle som blir i min bag i mange år fremover.
No laying up
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Om å gjøre det enklere for seg selv...

Post by eaglebooger »

Ja, må dette med PING har pirret meg en stund... Jeg har alltid grepet etter et 7-jern G10 som står i shoppen der jeg jobber hver gang jeg sliter litt balltreff og selvtillit. Så, da har jo naturligvis spørsmålet dukket opp mange ganger gjennom sesongen hvorfor jeg ikke fyller baggen med køller som gir samme selvtillit, også ute på banen.
For, jeg må vel innrømme at det er primært selvtillitt som er problemet på banen. Jeg kan gå de 5 første hullene på par eller rett over, så kan jeg pluttselig mega-duff-shanke et innspill, og da begynner "tenkeren" å leve sitt eget liv, og man kan være sikker på at resten av slagene den runden er laaaaangt fra målet, og frustrasjonen vokser ytterligere
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
Post Reply