OPTISHOT golfsimulator??

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

OPTISHOT golfsimulator??

Post by AkE »

Noen som har testet denne golfsimulatoren? http://www.dancindogg.com/ Ser den koster 400 dollars og det hadde jo vært morsomt om den var ok å bruke.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: OPTISHOT golfsimulator??

Post by Long-Hit-Wonder »

400 USD var ikke en skrekkelig pris. Egentlig en litt for hyggelig prislapp om du spør meg. Til den nette summen pålydende 400 USD kan man begynne å spekulere i hvordan kvaliteten er og hvor lenge den er ment å fungere. Produktet i seg selv byr helt sikkert på mye uhøytidelig moro med golfkamerater på sene vinterkvelder.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: OPTISHOT golfsimulator??

Post by veggiss »

jeg vedder 8 kjønnshår på at den der suger mer enn bunkerspillet mitt.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: OPTISHOT golfsimulator??

Post by furu »

veggiss wrote:jeg vedder 8 kjønnshår på at den der suger mer enn bunkerspillet mitt.
Ingen ved sine fulle fem våger å ta det veddemålet rett og slett på grunn av frykten for å vinne :lol:

Her finner du tilbakemeldinger fra kjøpere hos Golfsmith og Amazon. Ikke udelt negative men heller ikke så bra at man blir overbevist. Siden tilbakemeldingene varierer så sterkt så tror jeg dette er et produkt av typen som man liker hvis man har de rette forventningene. Partygolfsimulator?
Instagram @christianfuru
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: OPTISHOT golfsimulator??

Post by Procli »

400 $ for en simulator er vell ikke ille.. ca 2400 kr!
Hvor mye koster det for "skikkelige" simulatorer... 20 000? 40 000? (jeg vet ikke)

Hadde jeg vært ungkar og sprellemann, så hadde jeg sikkert kjøpt denne.
Om simulatoren ikke er topp notch i forhold til de proffe/dyre, gjør ikke all verdens.. utifra videoer jeg har sett og tilbakemeldinger fra folk så hadde denne vært bra nok for meg - slå litt baller innendørs i stua.. fått slått litt golf - komme seg gjennom vinteren uten altfor store abstinenser! ;)
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: OPTISHOT golfsimulator??

Post by Grønne greener »

Jeg syns denne ser kul ut. Spesielt hvis den virker :?:
Tror jeg må komme meg ut av kjelleren og kjøpe meg et hus med nok takhøyde. :D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: OPTISHOT golfsimulator??

Post by furu »

Alt er kult hvis det virker GG ;)

Overraskende mange som liker denne. Problemet de først og fremst nevner er at den registrerer køllehastighet, retning køllen beveger seg i og vinkel på køllehodet i balltreffet. Den registrerer ikke utgangsvinkel eller noe annet ved ballen og er derfor ikke nøyaktig på lengde.

Ligger masse filmer på youtube. Blant annet denne som kanskje viser at Optishot ikke er altfor nøyaktig. 290 yards drive?


Noen sier også at den registrerer for høy køllehastighet. Kan være derfor man får så mye lengre slag? For å måle retning på køllen og vinkel på hodet så skal den være bra.

Putting er etter det jeg har lest svært vanskelig og unøyaktig.

Har forøvrig "hentet" tilbakemeldingene fra golfwrx og THP.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: OPTISHOT golfsimulator??

Post by Grønne greener »

Når det gjelder lengdene så kan jeg nevne at jeg var på BGS i dag og slo 7` over 230 meter! :shock:
Tviler sterkt på at simulatoren målte feil... :lol: :lol:
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: OPTISHOT golfsimulator??

Post by hanso87 »

Grønne greener wrote:Når det gjelder lengdene så kan jeg nevne at jeg var på BGS i dag og slo 7` over 230 meter! :shock:
Tviler sterkt på at simulatoren målte feil... :lol: :lol:
Kan det være at du hadde "boost" på dine slag? Slik at du fikk mange gratismeter
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: OPTISHOT golfsimulator??

Post by Grønne greener »

Neida, ingen boost eller andre ting. Tok bare i litt ekstra.. :lol:
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: OPTISHOT golfsimulator??

Post by Grønne greener »

Simulatoren har innrømmet at den gjorde feil. Fikk 100 m for mye.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: OPTISHOT golfsimulator??

Post by furu »

Det er åpenbart at hele golfverden følger med hva som skjer her på golfsnakk. Det kan jo ikke være tilfeldig at anerkjente Hackers Paradise nettopp har testet Optishot? 8-)
Highlights
Playing golf in your living room in the middle of winter would be a joy for our northern friends.
Fairly accurate with face angle and swing path.
Extremely easy setup.
Ability to use every club in your own bag and watch it come to life on the monitor.
Graphically speaking, it was a hit.

Lowlights
Definitely must have a darker room.
Found the club head speed pretty baffling at times
Accuracy was not on par with the simulators we have tested and/or our launch monitor
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: OPTISHOT golfsimulator??

Post by furu »

Nå har også MGS testet denne. Kommer ikke spesielt godt ut. Artig men ikke realistisk eller "pålitelig".
You can swing the same club with the same swing and produce wildly different club head speeds and distances by changing the club that the computer thinks you’re swinging. As I mentioned, in the interest of being warm, I played most of my golf in my living room while only swinging a pitching wedge. If I selected “Pitching Wedge,” my clubhead speed was around 60MPH and the ball went around 80 yards. If I selected “Driver,” my clubhead speed jumped to anywhere from 85-100MPH and the ball went 230 yards or more.

You can miss the ball entirely and still produce a good shot. The product literature says that the Optishot measures angle of attack, but I saw no evidence that it does, or if it does, it doesn’t seem to use the data. I produced equal shots with flat swings, steep swings, and swings that missed the ball. Similarly, the Optishot does not differentiate between a flick of the wrists and a rock of the shoulders.
You can make a good swing and not have it register. One part of my recent swing reconstruction has been to hinge the club up early in the backswing. I found that if I did this too early, the sensors behind the ball would not “see” my club moving backwards. Similarly, if I came into impact “too far” from the inside, it would not register.

The distances that each club travels are inexplicable. I spent a lot of time hitting each club on the range and I could not get a sense for the logic of it. I would not have a problem with the device if it told me that my pitching wedge went 80 yards and my 9I went 90 yards and so on. While that isn’t realistic, at least it makes a degree of sense. My experience was that my PW went 80-85, my 9I went 82-87, and my 8I went 87 yards except when it went 110.

If you couldn’t have guessed by this list of “issues,” I was severely disappointed with the Optishot.
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: OPTISHOT golfsimulator??

Post by AkE »

Veldig greit at handlelysten ikke tok overhånd på en sånn en da! Men da en maskin til 150-200,000,- ikke er perfekt, så kan man vel ikke regne med de beste resultatene på en maskin til 2400,-.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: OPTISHOT golfsimulator??

Post by furu »

Så lenge man er klar over hva man får så er det fremdeles helt greit å kjøpe denne. I den siste testen skriver han at det er en artig maskin for uhøytidelig golf. Hvis forventningene og ambisjonene ligger på dette nivået så er det jo greit. Jeg tror at tv-spill med bevegelseskontroll (Kinect, Move og Wii) vil bli enda bedre på dette. Skikkelig tilbehør eller mulighet til å feste kontrollen på en golfkølle så fungerer TW11 og Move fint.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: OPTISHOT golfsimulator??

Post by furu »

Testeren på MGS har oppdatert testen og faktisk endret mening. Ser ut til at det kan ha vært feil ved den første versjonen.
Why an update?

Shortly after I posted my review of the Dancin’ Dogg Optishot Golf Simulator, I was contacted by a representative from Dancin’ Dogg. She told me that the company wasn’t upset about the review, but they were concerned about the fact that I had tried to contact them and received no reply. She also thought that there might have been an issue with the unit that I received, and she offered to send another unit out for a re-test. I was impressed with their attitude towards the process and their belief in their product, so I agreed. Shortly thereafter, another Optishot arrived. Admittedly, it has taken me quite a while to get around to testing, but I’m glad that I did. I don’t know if the changes are the result of software, hardware, or some combination, but this machine is nothing like the one I tested in January.

Updated Results

The first issue that I had with the previous unit was distance: clubs went seemingly random, often overlapping, distances. This is a non-issue with the current unit. Each club goes a particular, consistent distance. The distances aren’t perfectly accurate to real life, but they are consistent which is all you can really ask for.

The second issue I had was with direction: the ball had a strong tendency to go right unless I made a huge over the top swing. Again, this is not an issue with the new unit. I can actually tell, without looking at the screen, where the ball is going to go. If I make an over the top, hooky swing, the ball goes left. If I fail to release the club, the ball goes right. Good swings go straight.

Conclusion

My earlier review concluded that this was a fun toy for people who aren’t very serious golfers. That needs to be amended. I think that given the results of this recent testing, the Dancin’ Dogg Optishot is a good way for those of us in cold climates to keep swinging during the winter, and it’s a fun way to introduce golf to kids or non-golfing friends.
Instagram @christianfuru
Post Reply