Den beste, norske golfsiden

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.

Hvilken side er den beste?

Par72
14
82%
Norsk Golf
1
6%
Golfsiden
0
No votes
Golfnews
1
6%
Golferen
0
No votes
Liker ingen av dem
1
6%
 
Total votes: 17

User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

Dette er jo rett og slett trist. Kan vi kalle det villedende markedsføring? Det greie med disse tallene er at selv om de kanskje ikke er helt korrekte så har de hentet alle fra samme nettsted. Kilden er altså den samme og da må man gå ut i fra at sidene er likt vurdert.

Det er mye fokus ja men det er golfrelatert og det diskuterer vi her. Det burde vel gå greit :D Kan jo ikke akkurat skrive det man mener der borte........
Instagram @christianfuru
Knut
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 237
Joined: 13 Apr 2010, 08:27

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by Knut »

Si det er 100 000 golfspillere i Norge.
Hvis AR har 20000 treff daglig skal jeg spise hatten min.
stooy
Site Admin
Posts: 1513
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 89 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by stooy »

Nå snakker AR om sidevisninger, eller "SIDEVISNINGER", og når golfsnakk har ca 2000 pr dag, er ikke det så usannsynlig at golfsiden er 10 ganger så stor som golfsnakk...?
stooy
Site Admin
Posts: 1513
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 89 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by stooy »

Dette burde jeg egentlig vite, men dersom jeg trykker refresh 100 ganger i nettleseren, får vel jeg 100 sidevisninger bare der?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

stooy wrote:Dette burde jeg egentlig vite, men dersom jeg trykker refresh 100 ganger i nettleseren, får vel jeg 100 sidevisninger bare der?
Nei, tror ikke det fungerer slik. Litt mer sofistikerte måter å måle det på slik at man ikke kan manipulere det. Har sikkert noe med ip-adr. å gjøre.
Det er dette med sidevisninger som er så misvisende. Jeg hadde som sagt over 1300 forrige uke men bare 500 brukere.....

Du trenger ikke å spise hatten Knut.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1513
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 89 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by stooy »

User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

Da hadde du rett stooy og jeg tok feil :oops: Det blir faktisk registrert hvis du oppdaterer.
Sidevisninger kontra unike sidevisninger

En sidevisning er definert som en visning av en side på webområdet som spores av sporingskoden i Analytics. Hvis en besøkende trykker på oppdater etter at vedkommende har kommet frem til siden, vil dette bli regnet som en ekstra sidevisning. Hvis en bruker navigerer til en annen side og deretter returnerer til den opprinnelige siden, vil enda en sidevisning bli registrert.

En unik sidevisning, vist i rapporten Toppinnhold, legger sammen sidevisninger for samme bruker i samme økt. En unik sidevisning er det antallet økter hvor siden er vist én eller flere ganger.
F5-klubben på Golfsiden oppdaterte jo aldri siden......
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by AkE »

For min del så er det bare to norske golfsider jeg besøker og det er golfsnakk og siden til furu. Resten liker jeg ikke av en eller annen grunn.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Mr. Slice
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 119
Joined: 07 May 2009, 18:37
Hcp: 34,7
Hjemmeklubb: Sotra

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by Mr. Slice »

Surprise, surprise... diskusjonen er slettet på GS... Det ble vel for mange saklige innlegg som forklarte hvordan ting henger sammen. Kan ikke ha slikt stående...
Nickent 4DX 12,5°
Cobra Baffler TWS 3W 15°, Hybrid 23°
Wilson Fybrid 19,5°, 27°
Taylor Made Burner Plus 5-PW, AW
Taylor Made Burner XD SW, LW
Rife Barbados
(... som blir 15 køller. Tar oftest ut 3W-en)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by Kaffekannen »

Dette er en utrolig lam diskusjon. Uten at det sammenlignes epler med epler blir alt misvisende.

---Kommentar: Helt riktig, Smilende Sam. Derfor blir dette så tullete at jeg må som en seriøs aktør i markedet stryke hele diskusjonen.
AR---
Om ingenting annet er mannen underholdende :lol:

Hint: Man blir ikke seriøs selv om man gjentar det om selv så ofte som mulig.

Sannheten er at han lyger om tallene, lurer annonsørene sine og jeg vet ikke om han skjønner det selv

PS: Stooy, hvis gubben klager på siste setningen min kan du stryke den uten at jeg blir sur ;)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

Det var mange gode, saklige poeng i den tråden. Egentlig 007 som ødelegger litt med sine konspirasjonsteorier. Praktisk for AR, hans egen meningsfelle bryter inn og gjør en tråd usaklig....

Vil benytte anledningen til å vise den mest usaklige måten å la en delvis sensurert tråd bli stående. Jeg skal la dette ligge, skal i hvert fall prøve. Jeg tror at grunnen til at noen av oss diskuterer dette er at vi rett og slett bryr oss om hva som skjer rundt golf på internett.
Image
Instagram @christianfuru
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by Keyser »

Uten slike herlige tråder på GS hadde jeg sluttet å følge forumet der forlengst...
</Keyser>
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by sirandrew214 »

Den mannen er helt utrolig! For en idiot! Og det behøver du ikke stryke!
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by GunnarBull »

Hmm... Jeg savner en "liker"-knapp her :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by veggiss »

haha...og der er helt tråden borte :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Er litt sjokkert. Det er ingen som er ute etter å ta ham, folk vil bare vite sannheten. Jeg er sikker på at veldig mange er skuffet over at han ikke argumenterer for sin egen sak og kommer med noe konkret. Som det ble sagt i et slettet innlegg - enten innrøm at de 20.000 ble feiltolket og kun var sidevisninger (ikke brukere) eller kom med bevis for at det faktisk er 20.000 brukere hver dag. Man trenger ikke mer enn et skjermbilde lastet opp til photobucket for å bevise dette. Når beviset ikke kommer så kan vi jo ikke tolke det på en annen måte enn at det ikke finnes.
Instagram @christianfuru
12345
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 28 Jan 2011, 10:43
Hcp: 21

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by 12345 »

Da skal i alle fall jeg gjøre det jeg kan for at golfsnakk får mange sidevisninger, akkurat som at det betyr så mye....
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by Ichbin »

Argumenteres det med 20.000 sidevisninger, skal man også kunne bevise dette. Ett screenshot kunne ha oppklart alt, i stedet fremstår AR som en løgner.
Jeg kaller en spade for en spade, når man kritserer ett langt større nettsted for å operere med falske tall, så må det fremlegges bevis for at disse tallene er uriktige.
Golferen fremlegger tall med kildehenvisning, AR legger frem tall som han ikke selv ønsker å publisere.

Slik som jeg ser dette, er det klart hvilket nettsted som har argumentasjon i boks.
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17378
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 362 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by kevin »

Under artikkelen på golferen.no har de(Espelid?) selv kommentert Ramnefjells "protester"
Redaktøren Asbjørn Ramnefjell i Golfsiden liker dårlig denne artikkelen, og ber i en artikkel på sin egen side oss sjekke bedre hos kilden. Det er nettopp det vi har gjort. Både tallene fra webanalysesitene www.alexa.com og www.websiteoutlook.com viser samme resultat: Golfsiden er nummer tre i Norge. Dette er åpne tall, som hvem som helst, inkludert Ramnefjell, kan sjekke. Det de to nettstendene gjør er å sammenligne webtrafikk med en felles målemetode. Ramnefjell svarer med å legge fram udokumenterte tall for sin side. Det må han gjerne gjøre. Men troverdig blir det ikke. Det kan godt være at Ramnefjells tall i seg selv er riktige, men så lenge ikke de øvrige nettstedene måles med samme metode blir det dessverre ikke tall vi kan forholde oss til.
User avatar
wahwah
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 13 Oct 2010, 13:54

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by wahwah »

Har selv jobbet i en avis med ca 100 000 daglige lesere, på nett hadde vi i snitt 24.000 unike brukere per dag. Jeg har svært tungt for å tro at golfsiden er i nærheten av dette. Men til ARs forsvar må det jo nevnes at det er antall sidevisninger som selges overfor annonsører. Noe som forøvrig er årsaken til diskusjonsforum og bildeserier på alle saker man har mulighet på.
Post Reply