Negativitet/oppgitthet/fornøydhet

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Negativitet/oppgitthet/fornøydhet

Post by furu »

Hersker det negativitet, oppgitthet og fornøydhet i norske klubber og hos norske golfere?

Er det mange som er fornøyd så lenge de selv har det bra? Er de motstandere av utvikling fordi de syns alt er greit slik det er nå?
Er det mange negative norske golfere? Folk som bruker mer energi på å klage på andre og irritere seg over andres feil? Golfere som ikke klarer å unngå å ha en nedlatende tone hver gang de snakker til noen på banen?
Er det mange golfere som bare er oppgitt over alt? Banen er dårlig, hakkerne ødelegger runden med det dårlige spillet - alt er galt og de gidder ikke å gjøre noe med det. Annet enn å være oppgitt da.

Vi må være høflige, hjelpsomme, blide og glade. Jeg laget en tråd med mål for 2011. Jeg skal ha noen andre mål i tillegg til disse.
Jeg skal;
- Aldri klage over svingen og feilene mine. Ingen unnskyldninger.
- Jeg skal ikke irritere meg over ting andre gjør.
- Jeg ser på meg selv som en ganske blid, åpen og hjelpsom person. I 2011 skal jeg bli enda flinkere.

Jeg tenkte på dette da jeg leste en tråd på Golfsiden om alle tingene som irriterer, alle feilene vi glade amatører gjør. At vi jukser osv. Jeg driter i det. Ha god samvittighet på dine egne vegne og la det smitte over på andre. Ja, folk jukser, men det kan da umulig være noe problem å ta tak i problemet på en voksen måte.

Er vi golfere klar over at ikke-golferne i samfunnet (ja, det finnes faktisk noen som ikke spiller golf) stort sett har et ganske stereotypt og negativ syn på oss? Vi har et imageproblem og må begynne med oss selv. Vær så positiv og blid at det blir så sukkersøtt at folk nesten kaster opp :D Flere skal begynne med golf. Flere skal spille golf. Flere skal ha det gøy på banen. Flere skal ha lyst til å fortsette med golf. Dere aner ikke hvor positive, hjelpsomme, snille og greie vi kan være :D
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Negativitet/oppgitthet/fornøydhet

Post by mciljoy »

He he meget godt innlegg! :-)

Har tenkt mye på det samme selv: Vi er altfor opptatt av hva som er feil og hva som irriterer. Det er faktisk bare å bestemme seg for å ha nyte hver en runde så går det bra :-) Vi gjør jo dette fordi vi synes det er det vi liker best og da har vi ikke tid til å gå å surmule etter dårlige slag, trege spillere e.l.

Og i fare for å høres negativ ut... så er det ikke noe mål for meg personlig at flest mulig skal begynne med golf. Det har heller ikke noe å si for meg at folk flest synes ski og sykkel er kult mens golf er teit.

Jeg snakker kanskje for meg selv her, men jeg liker faktisk at det er en underdog sport. At vi slipper å dele det med alle de som liker bedre å gå to mil på ski alene i skogen i minus 10 grader. Veldig komfortabel med at golf aldri ble den folkesporten mange trodde det skulle bli... ;-) Så lenge golfklubbene overlever og banene er i bra stand så kan vi heller betale litt ekstra
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Negativitet/oppgitthet/fornøydhet

Post by veggiss »

halve morroa med golf er jo de syke humørsvingingene man kan le av i ettertid. fra å være på nippen til å få spillepartner til å slå meg ihjel med min egen lw, så er det ETT bra slag så er alt på nett igjen....faen heller om jeg bare skal gå rundt å være blid.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Negativitet/oppgitthet/fornøydhet

Post by furu »

Mc, jeg er enig i at det ikke skal være et mål at Per, Pål, Askeladden og alle andre skal spille golf. Det ble litt for mye slik jeg skrev det. Det jeg tenker, og som du sikkert er enig i, er at vi må ha et sunt medlemstall i klubbene. Det må være nok spillere til at økonomien er god. Noen er bekymret for at mange spillere betyr mye press på banen deres. Hvis jeg hadde opplevd at det var fullt på min bane så hadde jeg sjekket de andre i nærheten. Hvis klubbene har et samarbeid om greenfeetilbud så hadde det vært enda bedre :D

Jeg er kanskje litt i overkant ivrig med rekruttering av golfere og å gi disse spilleglede :)

Noen må minne meg på at veggiss skal få oppleve alle tenkelige irriterende situasjoner på Meland i sommer :lol: Skal leie inn noen fra seniorgruppen i Bjørnefjorden, disse spiller selvsagt i de to gruppene foran veggiss 8-)
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Negativitet/oppgitthet/fornøydhet

Post by mciljoy »

Er jo viktig å vise litt følelse og skape litt drama av og til... vi skal jo ikke gå rundt der som en gjeng korgutter. Men jeg tror mange av de som slutter med golf gjør det pga mye irritasjon og lite fremgang i hcp. Hvis man derimot i større grad klarer å nyte trivselen i flighten, det fine været (??), golfbanen og det faktum at vi slipper kone og barn i 4 timer... da holder man vel lengre på hobbyen sin?

Har bestemt meg for at jeg skal ha like mye glede av golfen når den dagen kommer at hcp'et går opp og ikke ned :-)
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Negativitet/oppgitthet/fornøydhet

Post by Smilende Sam »

Veggiss, jeg husker starten din og min på Scangol turneringen på Skoger. Følte vel at jeg var nær death by lobwedge da, ja
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Negativitet/oppgitthet/fornøydhet

Post by veggiss »

furu wrote:Noen må minne meg på at veggiss skal få oppleve alle tenkelige irriterende situasjoner på Meland i sommer :lol: Skal leie inn noen fra seniorgruppen i Bjørnefjorden, disse spiller selvsagt i de to gruppene foran veggiss 8-)
Tregt spill takler jeg fint, likeså å spille med noen gamle rosiner, var tross alt medlem på Haga i fjor.
Smilende Sam wrote:Veggiss, jeg husker starten din og min på Scangol turneringen på Skoger. Følte vel at jeg var nær death by lobwedge da, ja
Hahaha...stemmer det, fy faen.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Negativitet/oppgitthet/fornøydhet

Post by kevin »

Bra innlegg Furu

Det med å prøve og ta livet av sine medspillere på banen er et kjent og godt brukt triks. Dansken Nørret sneiet hodet til Kaymer på rangen i Dubai denne uka visstnok :lol:
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Negativitet/oppgitthet/fornøydhet

Post by GunnarBull »

Smilende Sam wrote:Veggiss, jeg husker starten din og min på Scangol turneringen på Skoger. Følte vel at jeg var nær death by lobwedge da, ja
Hahaha...stemmer det, fy faen.[/quote]

Hmm, gikk ikke vi i samme ball? Jeg synes nemlig å huske at jeg åpnet med par og fikk dårlig samvittighet :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Negativitet/oppgitthet/fornøydhet

Post by Smilende Sam »

Helt riktig GB, men at hånlatter er ditt signal om dårlig samvittighet visste jeg ikke.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Negativitet/oppgitthet/fornøydhet

Post by GunnarBull »

Tøff i trynet utad, men myk og god pusekatt inni. Det er meg det.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Negativitet/oppgitthet/fornøydhet

Post by Smilende Sam »

Jepp, det er det nok. Slik må det være. Metallmyk.....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Post Reply