Nye grep?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Nye grep?

Post by Matshino »

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=28699739

Husker vi snakket om en som solgte litt falske grep samt køller, er dette denne fyren?
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nye grep?

Post by furu »

Det er samme fyren ja.

Det finnes faktisk falske Golf Pride grep. Jeg har skrevet om det på bloggen. Med denne fyrens historie så ville jeg vært skeptisk. Det er ikke meningen å ødelegge for ham ved å be folk styre unna, men han la jo opp til det selv da han med viten og vilje solgte falske køller.
Instagram @christianfuru
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Nye grep?

Post by Matshino »

Samme grep ligger jo på 450 + porto og moms fra TGW (Gadd bare sjekke en butikk) og om han selger fargene; Svart Gul, Svart Rosa,Svart Grønn,Svart Hvit,Svart Blå og Svart Rød. ved å tape penger på det, så er jo det litt suspekt.. Bare tenker høyt, vil ikke at andre skal gå i en muligens kjip liten felle
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
totenoid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 126
Joined: 06 Apr 2011, 09:37
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GK
Location: Oslo

Re: Nye grep?

Post by totenoid »

Ser at Golf Store Europe selger disse - altså the real deal, til rundt en femtilapp stykket.
Er det så enkelt som folk vil ha det til å bytte dem selv, eller bør jeg betale noen proffer for å gjøre det for meg?

Og en annen ting:
Jeg har TaylorMade Tour Burner-køller som ble kjøpt i juni i fjor, med standard grep. Jeg har ikke inntrykk av at de er utslitt, men det har jeg egentlig ikke nok kunnskap til å fastslå. Uansett, er Golf Pride-grepene såpass mye bedre at jeg vil merke forskjell uansett?
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Nye grep?

Post by Matshino »

Jeg synes at Multi Compund var alt for harde da jeg hadde de for 4 år siden, men igjen, jeg var 13-14 år, og ikke så veldig god i golf. Nå synes jeg dette er det aller beste grepet og skal bytte til de så snart som mulig! Tror furu er rett person til å svare på om det er lett å bytte eller ikke, men etter hva jeg har hørt så skal det ikke være noe veldig stort problem.

Grepene skal ikke være veldig slitt etter 11 måneder med golf, med mindre du holder veldig hardt og/eller har litt skjevt grep. Regner med at det er Tour Velvet som sitter på, og de er ganske gode, men mine er blitt harde og glatte etter 18 måneder med golf..
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Nye grep?

Post by stianm »

Å bytte grep er en veldig grei affære. Har ikke gjort noe hokuspokus med mengde teip for å få tykkere, fant ut at midsize grep er perfekt.

Jeg har benyttet teipremser på en 20-25 cm som jeg legger over og "trekker" rundt skaftet, har testet vanlig tosidig teip men det hadde jeg ikke noen suksess med. Teipremsene er kjøpt på ebay.
http://cgi.ebay.com/Dozen-Professional- ... 1c1a7d8bf2" onclick="window.open(this.href);return false;

1) rengjør skaftet
2) ha på teip
3) ta ett grep, sett en pegg i enden og hell litt whitesprit i åpningen i grepet
4) hell innholdet over teipen på skaftet
5) dra på grepet og juster
6) vent ettpar timer for at det tørker skikkelig
7) nyt nye grep

Lett som rakkern
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
totenoid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 126
Joined: 06 Apr 2011, 09:37
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GK
Location: Oslo

Re: Nye grep?

Post by totenoid »

Cool, høres ut som noe man kan gjøre på en søndag med dårlig vær :)

Men det vil være ren slitasje som gjør at de bør byttes, ikke at de er noen form for "ferskvare" som blir harde/glatte etter en viss tid, uanhengig av bruk?
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Nye grep?

Post by Friedman »

totenoid wrote:Ser at Golf Store Europe selger disse - altså the real deal, til rundt en femtilapp stykket.
Er det så enkelt som folk vil ha det til å bytte dem selv, eller bør jeg betale noen proffer for å gjøre det for meg?

Og en annen ting:
Jeg har TaylorMade Tour Burner-køller som ble kjøpt i juni i fjor, med standard grep. Jeg har ikke inntrykk av at de er utslitt, men det har jeg egentlig ikke nok kunnskap til å fastslå. Uansett, er Golf Pride-grepene såpass mye bedre at jeg vil merke forskjell uansett?
Bytt hvis de er harde og ikke er som de var når du fikk de. Gummi er vel egentlig ferskvare, så uansett om du ikke har spilt så mye ville jeg byttet hvis gummien er hard.

Mange kølleprodusenter får grep fra Golf Pride med sine egne logoer på, uten at jeg vet om det er tilfellet på Burner-køllene dine.

Personlig foretrekker jeg full cord-grep, feks. Tour Velvet Cord.
No laying up
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nye grep?

Post by furu »

Ligger masse klipp på youtube som viser hvordan du skifter grep. Bare gøy å gjøre det selv :D Veldig mange golfere burde vaske grepene oftere og skifte en gang i året.
Instagram @christianfuru
Post Reply