Golfapps til Android og iPhone

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Golfapps til Android og iPhone

Post by furu »

Jeg har skrevet om litt forskjellige apps på siden min.

V1. Analysering av svingen.
GPS apps til iPhone.
Skydroid for Android.
Golfshot for Android. Ikke så mye "anmeldelse"........egentlig bare info om nedlasting.
Trenings- og instruksjonsapps.

Har dere noen favoritter? Noe jeg bør teste?

Jeg liker Golfshot. Det er rett og slett en legendarisk app. Jeg fant den ganske billig ;) men hvis man ikke vil bruke så mye penger så er Skydroid et veldig bra alternativ. Koster vel 15-20,- hvis jeg ikke tar feil.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by Smilende Sam »

Wegolf mangler. Norsk kvalitetsapp.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by furu »

Jeg skulle teste Wegolf. Hadde store problemer med installeringen, programmet fungerte rett og slett ikke. Når jeg endelig fikk det til hadde jeg kun en dag igjen av testperioden. Da var jeg irritert nok til at jeg ikke brydde meg nevneverdig. Det jeg så av Wegolf på den ene dagen var svært lite imponerende og ga meg ikke lyst til å betale for den. Må man ikke ha abonnement for å laste ned baner? Jeg støtter at den er norsk men ikke at det er kvalitet.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by Smilende Sam »

Jeg har Wegolf og er storfornøyd......
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by furu »

Mange er veldig fornøyd med Wegolf. De skal ha ros for å ha vært tidlig ute med et bra produkt, men min mening er at det nå finnes mange alternativ som er ganske mye bedre.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by Smilende Sam »

Det er jo spørsmål om hva som er "mye bedre". Jeg synes en del av alternativene er for avanserte. På banen vil jeg ha simplicity.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by kevin »

Er ikke inne i Iphone og apps verden, men leste at Trackman har en app også nå. De er jo veldig anerkjent
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by kevin »

Så også denne videoen av Iswing, ganske fancy

User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by furu »

iSwing tar mange bilder men går glipp av mye av svingen. Kameraet er ikke raskt nok.

Skal sjekke Trackman.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by Smilende Sam »

Begynner å ane meg at det er en fair assumption at hvis Furu hadde brukt like mye tid på rangen som å finsile gadgets (ingen er jo bra nok...) så kunne handicap'et vært lavere :lol:

(selv fikk jeg pakke fra TGW i dag og er smilende og blid)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by furu »

Smilende Sam wrote:Begynner å ane meg at det er en fair assumption at hvis Furu hadde brukt like mye tid på rangen som å finsile gadgets (ingen er jo bra nok...) så kunne handicap'et vært lavere :lol:

(selv fikk jeg pakke fra TGW i dag og er smilende og blid)
Grunnet sykdom har jeg dessverre ikke forutsetning for å drive med så mye trening. Derfor blir det mye tid til andre golfrelaterte aktiviteter :D Jeg har ME - en sykdom som sikkert heter noe annet i fremtiden når de vet hva det faktisk er. Og jeg er så heldig at jeg klarte å få leddgikt etter at jeg var syk som liten. 8-) Jeg skulle gjerne brukt mer tid på golf. Det blir som om jeg må begynne på nytt 100 ganger hvert år siden jeg hele tiden tar pauser.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by Smilende Sam »

Furu, jeg vet (og er godt kjent med både ME og leddgikt). Beklager hvis jeg spøkte skjeivt. Det var ikke meningen
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by furu »

Jeg vet godt at det ikke var vondt ment. Ville bare si det.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by kevin »

Kanskje på tide å oppdatere denne for de som liker diverse (u)nyttige apps ;)

Gamebook - for livescoring. Kan være kul hvis man arrangerer turneringer mellom venner etc. Eller ordentlige turneringer, er blant annet partner med Nordea Tour

Istimp - "hobbymåling" av stimp på greener. Noe for Furu å teste? :D

R&A rules of golf - golfreglene

Ellers så har alle tourene apps, også Nordea Tour og Ecco tour. Golfguiden på golf.se har også en app. Samt booking av tee-time på golf.se/min golf finnes det app for også.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by furu »

Har dessverre ikke tilgang til iPhone. Nå er det bare Android og hverken Gamebook eller iStimp er laget for Android.

Gamebook er egentlig ganske interessant. Live leaderboards er jo stilig hvis alle i turneringen oppdaterer scoren underveis. En mobil eller annen type dings til hver gruppe er alt som trengs. Andre apps har hatt eller har live oppdatering. Mener det var Golfcard som hadde via oobgolf.com.
Instagram @christianfuru
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by bentzen »

Fikk ny telefon i dag, HTC Sensation, lastet ned iSwing nå nettopp. Blir interessant å se hvordan kamerat fanger opp detaljene i en golfsving. Dessverre må jeg nok vente noen dager med å filme meg selv, sliter med muskelsmerter/betennelse av noe slag i nakken og høyre skulder...
Thomaseh
Forumvant
Forumvant
Posts: 94
Joined: 08 May 2011, 21:22
Hcp: 25,1
Hjemmeklubb: Groruddalen GK/Kils GK

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by Thomaseh »

Prøvde å gå en runde med Golfshot GPS, det å huske på det hele tiden gjorde meg ufokusert, jeg fikk lite av det, og det er jo ingen automatikk i det i det hele tatt. Skulle gått ann å stille inn at om du står stille i 30 sekunder, er det der ballen din har landet. Fikk den heller ikke til å registrere at hullet var ferdig. Mange småting som gjorde at jeg ikke kommer til å prøve igjen med det første.
Driver: Nike SQ Machspeed Black / Fujikura R-flex
Wood: Taylormade R11 #4 wood / Fujikura R-flex
Jernsett: Callaway Razr X / 5-PW
Wedger: Adams Golf - Tom Watson - GW, SW, LW
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by stianm »

Finnes det noen android software hvor man kan oppdatere scores i en runde live til en eller annen webside ?
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by stianm »

bentzen wrote:Fikk ny telefon i dag, HTC Sensation, lastet ned iSwing nå nettopp. Blir interessant å se hvordan kamerat fanger opp detaljene i en golfsving. Dessverre må jeg nok vente noen dager med å filme meg selv, sliter med muskelsmerter/betennelse av noe slag i nakken og høyre skulder...
Samme mobil jeg nylig ordna meg. Gikk fra en HTC HD2 Windows mobile til denne... Har rotet meg helt bort i app-land og installerer over en lav sko :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by furu »

stianm wrote:Finnes det noen android software hvor man kan oppdatere scores i en runde live til en eller annen webside ?
Ikke direkte app men GoBogey har livescore og statistikk.

Var en som hadde gps + livescore på oobgolf.com. Mener at de sluttet med livescoren. Skal sjekke litt.
Instagram @christianfuru
Post Reply