Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
viz0id
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 179
Joined: 26 May 2011, 10:16
Hcp: 25,4
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Post by viz0id »

goffy wrote:Viz0id: Fikk du noe sporingsnummer fra de eller kunne du se på en annen måte at varene var blitt sendt?

For min bestilling står det fortsatt:our Order Is Currently Being Processed By Our Warehouse Staff. Please Note: If Your Order Is For Custom Fit Clubs This Will Take Approx 10 Working Days + Delivery.

Og min bestilling er ikke for tilpasset utstyr!
Hei,

Det var det samme jeg også fikk, og derfor sendte jeg mail å lurte på hvorfor dette tok så lang tid (hadde ingenting custom jeg heller).

Sporingsnummeret får du på mail etter det er shippet avgårde. Det er et nummer du kan spore på bring (var det hvertfall med meg) :)
Hcp 22 mai 2011: 54
Nå: 25,4

Bag'en:
Cobra S3 Limited Edition Driver 10,5° Aldila RIP Beta R Flex
Callaway Razr X, 4H R flex
Callaway Razr X, 5-P R flex
Callaway X-Series Jaws Slate SW(56°),Jaws LW (60°)
Odyssey White Ice 2-Ball
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Post by goffy »

Hey, ny mail i dag fra Golfstoreeurope.com
Order Status: Complete
This order is complete and has been shipped

Ikke galt etter at bestillingen ble utført den 15/6.
Fikk ikke noe tracking link men slik jeg har forstått det så sendes dette med posten.
Venter fortsatt i spenning :)
User avatar
MrMan
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 11 Oct 2010, 21:16
Hcp: 11,9
Hjemmeklubb: Bodø Golfpark

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Post by MrMan »

Begge gangene jeg har bestilt derfra har jeg måttet purre på mail for å få tilsendt sporingsnummer.

Tok 5 dager fra jeg sendte mail til jeg fikk sporingsnr, å da hadde pakken ligget fast 2 dager i tollen pga. av manglende fødselsnummer på meg,ingen fra posten prøvde å kontakte meg for å få det heller.

Så du bør maile dem å etterspør trackingnumber slik at du kan følge med om pakken stopper i tollen.
Mizuno Mp 630
Wood - Mizuno JPX 800
Jern - Mizuno Mp68
Hybrid - Callaway Xhot
Wedger - Titleist Vokey
Putter - Taylormade Corsa Ghost
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Post by goffy »

Som alle sier så går det treigt her altså...
Nå synes jeg det har tatt så lang tid at abstinensene etter nytt utstyr har gitt seg.
Sendte de en krass mail hvor jeg nok en gang etterspurte trackingnr. og fikk endelig svar i dag.
Status her er: Package has been collected med location WDM Online.

Jeg har en mistanke om at de bare har levert inn en bestilling på sending av pakke men at de ikke har utstyret enda.
Har sendt en ny mail til de hvor jeg ber de sjekke ut hvorfor det er forsinkelser.
Jeje… min egen feil og en ny erfaring rikere. Neste gang skal jeg nok bruke noen andre…
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Post by TinCup »

Det er helt vilt hvor tregt det går med golfstoreeurope!! Bestilte putter ++ til Danmark og pakken kom etter 3 dager. Enten så var jeg bare heldig, eller så er det mer mess å sende til Norge.. Synd for de har rimelig gode priser.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Post by furu »

Jeg er sikker på at det eneste som avgjør dette er om de har varen eller ikke. De selger ting de ikke har på lager, noe som også har vært et problem hos norske nettbutikker. Er man heldig og de har vare så får man den raskt. Hvis noen nå vurderer å handle hos denne butikken så anbefaler jeg å sende mail før man bestiller og spørre om de faktisk har varen på lager.
Instagram @christianfuru
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Post by goffy »

Endelig er utstyret hentet på Alnabru :))
Hmm.... er ikke sikker på om jeg sparte penger for avgiftsnorge raner deg på utenlandsbestillinger.

Tok nøyaktig 15 dager og noen purre mailer til golfstore.
Fikk feil sporenummer fra de første gangen og etter en krass mail fikk jeg beklagelse fra de.

Kommer sikkert til å handle hos disse igjen, men da på vinteren når det ikke er så bråhast med å få utstyret ;)
Thomaseh
Forumvant
Forumvant
Posts: 94
Joined: 08 May 2011, 21:22
Hcp: 25,1
Hjemmeklubb: Groruddalen GK/Kils GK

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Post by Thomaseh »

Venter fortsatt på regnjakka mi jeg! Hadde vært kjekt å ha den for ca. 2 uker siden, 4 uker siden jeg bestilte. Sendt utallige purremailer til de, men hørte ikke et pip før igår hvor jeg fikk en beklagelse og at de venter varen på lager om ca. 2-3 uker. Altså 8 uker....
Driver: Nike SQ Machspeed Black / Fujikura R-flex
Wood: Taylormade R11 #4 wood / Fujikura R-flex
Jernsett: Callaway Razr X / 5-PW
Wedger: Adams Golf - Tom Watson - GW, SW, LW
totenoid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 126
Joined: 06 Apr 2011, 09:37
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GK
Location: Oslo

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Post by totenoid »

Tydelig at dette er et problem hos Golf Store Europe. Jeg la inn en bestilling den 3. juni, og det har ennå ikke blitt sendt noen verdens ting. Jeg har vært i jevnlig kontakt med dem for å rydde opp i at de blant annet ikke hadde haskene jeg hadde bestilt, noe som løste seg greit. Det siste nå er at de venter på Cleveland-køller fra USA, slik at de kan sende det ut...

Har sjelden noe problem med at ting tar tid, men når In Stock egentlig betyr Backorder kan de gjerne opplyse om det på nettsiden. Og ikke gi inntrykk av at det tar maks opptil 10 dager (hadde en custom fit-kølle i bestillingen).

Sendte en litt krassere mail nå, spent på å se om det skjer noe mer :)
totenoid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 126
Joined: 06 Apr 2011, 09:37
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GK
Location: Oslo

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Post by totenoid »

En oppdatering (de svarer kjapt på mail, det skal de ha): Cleveland Launcher-kølla kom ikke inn igjen fra USA før i slutten av juli. Jeg ble tilbudt ei med stiff shaft istedenfor, men det er uaktuelt. Er ikke så langt unna å kansellere hele ordren merker jeg...

Finnes det noen gode og billige alternativer til Golf Store Europe som selger Cleveland?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Post by furu »

De er veldig billig på det nye fra Cleveland. Har ikke sett noen som kan konkurrere på pris. [url?http://www.blind9golf.com/cleveland-golf.html]Blind9[/url] i USA er greie. Prisene er ok. Jeg fikk avslag på nettprisen da jeg kjøpte fra dem. Du kan ikke handle direkte på nettsiden men send en mail og be om tilbud inkludert frakt (USPS Express er ganske rimelig fra Blind9).
Instagram @christianfuru
totenoid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 126
Joined: 06 Apr 2011, 09:37
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GK
Location: Oslo

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Post by totenoid »

Ny oppdatering: De sender meg pakken med alt det andre nå, og ettersender Launcheren når den ankommer i slutten av måneden. Uten ekstra kostnad selvfølgelig (bortsett fra at jeg må fortolle to pakker, men det kan jeg leve med).

Min erfaring med Golf Store Europe er at de er veldig ryddige og imøtekommende når du tar kontakt med dem, men at de kan være fryktelig treige med å gi beskjed når noe ikke er som det skal. Noe som tydeligvis skjer ganske ofte.
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Post by oka »

totenoid wrote:Ny oppdatering: De sender meg pakken med alt det andre nå, og ettersender Launcheren når den ankommer i slutten av måneden. Uten ekstra kostnad selvfølgelig (bortsett fra at jeg må fortolle to pakker, men det kan jeg leve med).

Min erfaring med Golf Store Europe er at de er veldig ryddige og imøtekommende når du tar kontakt med dem, men at de kan være fryktelig treige med å gi beskjed når noe ikke er som det skal. Noe som tydeligvis skjer ganske ofte.
Dette er jo mye av det samme som skjedde meg.
Bestilte 2 stk Range Finders og mottok bare en men måtte betale for 2 på posten.
Den andre ble sendt igår 1,5 uke etter den første kom.

Du må be de om å sende det du har tilgode som replacement goods. Det skal de gjøre med min og da slipper du toll.
Golfhilsen
OKA_Woods :)
totenoid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 126
Joined: 06 Apr 2011, 09:37
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GK
Location: Oslo

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Post by totenoid »

Ah, takk for tipset!
Var forberedt på å betale toll to ganger, men dette er bedre :)
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Post by sumo »

furu wrote:De er veldig billig på det nye fra Cleveland. Har ikke sett noen som kan konkurrere på pris. Blind9 i USA er greie. Prisene er ok. Jeg fikk avslag på nettprisen da jeg kjøpte fra dem. Du kan ikke handle direkte på nettsiden men send en mail og be om tilbud inkludert frakt (USPS Express er ganske rimelig fra Blind9).
fikset linken din jeg :D
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Pakkemafia
Rookie
Rookie
Posts: 20
Joined: 01 Jul 2011, 21:54
Hcp: 21,8
Location: Trondheim
Has thanked: 1 time

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Post by Pakkemafia »

En viktig ting å tenke over er forskjellen på toll og moms... Ikke toll på sportsutstyr, inkl. golfutstyr, men er det på klær og tekstiler...
totenoid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 126
Joined: 06 Apr 2011, 09:37
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GK
Location: Oslo

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Post by totenoid »

Ja, er klar over det. I dette tilfellet er det evt kun snakk om gebyret fraktselskapet ilegger for å ta jobben med å sende det gjennom tollen, som vel er på rundt hundrelappen. Ikke noe krise uansett med andre ord.
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Post by oka »

totenoid wrote:Ja, er klar over det. I dette tilfellet er det evt kun snakk om gebyret fraktselskapet ilegger for å ta jobben med å sende det gjennom tollen, som vel er på rundt hundrelappen. Ikke noe krise uansett med andre ord.
Her er det jo snakk om 25%.
Når du kjøper varene fra Golfstoreeurope betaler du ikke moms. Men når du henter på posten må du betale momsen.
De 25% betalte du vel antagelig på første sending om de ikke da hadde trukket det ut. Det kan du selv sjekke.

Jeg på min pakke fikk moms på 2 stk Range Finder selv om det bare lå en i pakka. Derfor sender de den andre pakke som Replacement goods så jeg slipper å betale noe mer.
Golfhilsen
OKA_Woods :)
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Post by oka »

Oppdatering på hva som skjedde med meg.
Jeg bestilte i utgangspunktet 2 stk Rangefindere.
Fikk pakken raskt etter noen dager.
Betalte moms for 2 stk Rangefindere men når jeg pakket opp lå det bare 1 der. Bomkjøp tenkte jeg da.

Skrev mange mail frem og tilbake om dette til de og de skulle til slutt sende 1 til og merke den som replacement goods så jeg skulle slippe moms.

Fikk etter en stund hentelapp og det som var det artige nå var at jeg fikk moms på 4 stk rangefindere. Nå hadde jeg bestalt moms for 6 stk Rangefindere.

Igang igjen med å sende mail og klage masse til det. Tok kopi av alle papirer fra de og fra posten.
Etter en liten stund tilbakeførte de penger for 4 stk Rangefindere.

Så alt i alt har jeg fått det jeg bestilte til den prisen jeg skulle.
Men det har kosta masse tid og mail.

Uansett. Kjempefornøyd med Rangefinderene.
Golfhilsen
OKA_Woods :)
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Handleliste hjelp - golfstoreeurope.coom

Post by Golffreak »

Hvor vanskelig kan det være egentlig? En feil kan jo skje, men her har de gjort flere feil på samme ordre....

Godt det ordnet seg da, men hvorfor betalte du mva for 6 rangefindere hvis du hadde mottatt 2? Hadde kanskje vært enklere å klage til tollkontoret, og fått dem til å sende oppdatert pakkseddel? Uansett, rangefinder er bra:-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Post Reply