Golfapps til Android og iPhone

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by ShooterMacgavin »

Finnes det noen gode apper som lar meg mappe banen selv, med GPS koordinater?
Banen jeg ønsker å legge inn, er nyere enn bildene på google maps..

Weegolf utgår uansett, da dette er lattlig dårlig (på iphone er den knallgod) på android..
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by oka »

furu wrote:
stianm wrote:Finnes det noen android software hvor man kan oppdatere scores i en runde live til en eller annen webside ?
Ikke direkte app men GoBogey har livescore og statistikk.

Var en som hadde gps + livescore på oobgolf.com. Mener at de sluttet med livescoren. Skal sjekke litt.
Golfshot kan sendes Live, tror også Wegolf kan det.
Golfhilsen
OKA_Woods :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by furu »

ShooterMacgavin wrote:Finnes det noen gode apper som lar meg mappe banen selv, med GPS koordinater?
Banen jeg ønsker å legge inn, er nyere enn bildene på google maps..

Weegolf utgår uansett, da dette er lattlig dårlig (på iphone er den knallgod) på android..
Prøv Skydroid. Der legger du inn selv via Google Maps. Veldig enkelt og greit. Appen er billig.
Instagram @christianfuru
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by stianm »

Takker for tipsene. Her skal det testes!
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by ShooterMacgavin »

furu wrote:
ShooterMacgavin wrote: Banen jeg ønsker å legge inn, er nyere enn bildene på google maps..
Prøv Skydroid. Der legger du inn selv via Google Maps
Ute etter programmer som IKKE bruker google maps...
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by furu »

OK. Beklager den Shooter. Jeg tror ikke det finnes apps som kan settes opp med manuelle koordinater. Da må du nok gå for en Skycaddie eller annen gps. Lå en billig SG5 på finn.no for kort tid siden. Ulempen er at Skycaddie kun kan merkes av med front/senter/bak på green når man gjør det manuelt.
Instagram @christianfuru
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by ShooterMacgavin »

Takker for svar furu
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by bentzen »

ShooterMacgavin wrote:Finnes det noen gode apper som lar meg mappe banen selv, med GPS koordinater?
Banen jeg ønsker å legge inn, er nyere enn bildene på google maps..

Weegolf utgår uansett, da dette er lattlig dårlig (på iphone er den knallgod) på android..
Syns WeGolf fungerer fint på Android jeg, hvertfall avstandsfunksjonen - scoretasting er litt klossete. Har nettopp mappet front 9 på Stiklestad vha kart fra gulesider.no, disse har MYE bedre oppløsning enn Google Maps og var lette å finne koordinater på.

Litt tjon ble det, grader og minutter var bare å plotte inn, men måtte regne om desimaltall til sekunder. Gikk uansett brukbart kjapt når jeg fant flyten. Var på Stiklestad i går og testet nøyaktigheten og fant ut at den er presis ned til meteren. Great success :D
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by Hagen »

ShooterMacgavin wrote:Finnes det noen gode apper som lar meg mappe banen selv, med GPS koordinater?
Banen jeg ønsker å legge inn, er nyere enn bildene på google maps..

Weegolf utgår uansett, da dette er lattlig dårlig (på iphone er den knallgod) på android..
http://www.mscorecard.com/mscorecard/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har prøvd den litt på nokia. Synes den er ganske så kjekk, men har ingen andre å sammenligne med. Du plotter inn front, midt og back på green selv. Så neste runde får du avstand. Regner også ut poengsum, og en kan få statestikk på antall putter, fairway mm. Tror også du kan måle hvor langt du slår med de forskjellige jerna og driver, uten at jeg har testet det.
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
User avatar
wahwah
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 13 Oct 2010, 13:54

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by wahwah »

bentzen wrote:
ShooterMacgavin wrote:Finnes det noen gode apper som lar meg mappe banen selv, med GPS koordinater?
Banen jeg ønsker å legge inn, er nyere enn bildene på google maps..

Weegolf utgår uansett, da dette er lattlig dårlig (på iphone er den knallgod) på android..
Syns WeGolf fungerer fint på Android jeg, hvertfall avstandsfunksjonen - scoretasting er litt klossete. Har nettopp mappet front 9 på Stiklestad vha kart fra gulesider.no, disse har MYE bedre oppløsning enn Google Maps og var lette å finne koordinater på.

Litt tjon ble det, grader og minutter var bare å plotte inn, men måtte regne om desimaltall til sekunder. Gikk uansett brukbart kjapt når jeg fant flyten. Var på Stiklestad i går og testet nøyaktigheten og fant ut at den er presis ned til meteren. Great success :D
Hvordan funker dette? Betyr det at du må lagre bildefilene av kartene på telefonen først ved å printscreene fra gulesider ellerno? :P
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by bentzen »

wahwah wrote:
bentzen wrote:
ShooterMacgavin wrote:Finnes det noen gode apper som lar meg mappe banen selv, med GPS koordinater?
Banen jeg ønsker å legge inn, er nyere enn bildene på google maps..

Weegolf utgår uansett, da dette er lattlig dårlig (på iphone er den knallgod) på android..
Syns WeGolf fungerer fint på Android jeg, hvertfall avstandsfunksjonen - scoretasting er litt klossete. Har nettopp mappet front 9 på Stiklestad vha kart fra gulesider.no, disse har MYE bedre oppløsning enn Google Maps og var lette å finne koordinater på.

Litt tjon ble det, grader og minutter var bare å plotte inn, men måtte regne om desimaltall til sekunder. Gikk uansett brukbart kjapt når jeg fant flyten. Var på Stiklestad i går og testet nøyaktigheten og fant ut at den er presis ned til meteren. Great success :D
Hvordan funker dette? Betyr det at du må lagre bildefilene av kartene på telefonen først ved å printscreene fra gulesider ellerno? :P
Tror ikke det går nei... App'en bruker nok fortsatt googlemaps, men det er jo så dårlig oppløsning at jeg ikke får opp noe kartbilde i hele tatt på Stiklestad. Det er egentlig ikke så nøye, så lenge jeg får opp avstandene til de punktene jeg har lagt inn fra der jeg står på banen.
raffener
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 12 Aug 2011, 10:06
Hcp: Snart kategori 1
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by raffener »

Man kan også vurdere http://www.swingbyswing.com/" onclick="window.open(this.href);return false; for en annen GPS-app.
Baserer seg på googlemaps som flere andre, men du har veldig gode muligheter for egen zoom, samt selv velge hvilket punkt du vil ha lengde til. Gratis, så den er verdt å prøve hvis man ikke har prøvd den allerede.
Litt halvtungt grensesnitt til og begynne med, men når du først skjønner det så er det veldig greit.

Har også brukt "Fast burst camera", for høyhastighetsbilder. Ligger på rundt 10 bilder\sek hos meg, så ikke ekstrem høyhastighet, men med et godt kamera på telefon fungerer det veldig greit egentlig.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by CharlieB »

Noen som har vært borti komboen GolfShot + Golfplan?

Golfplan skal da presentere tips og ting du kan / bør øve på basert på Golfshot statistikken din. Interessant vinkling hvis det funker, noen som har vært borti greiene?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by furu »

Jepp. Og det er ganske kult. Vær ærlig, legg inn skikkelig statistikk og Azinger gir deg fine videotips. Det er ingen mirakelkur men du blir veldig bevisst på å trene på svakhetene dine.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by CharlieB »

Stillig, vurderer sterkt å sjekke det ut. Selv om med ett hpc på 16 så har jeg plenty svakheter :-)
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by ShooterMacgavin »

Jeg ser at kart.finn.no har veldig gode bilder av banen, men google maps har kun gamle bilder.. Kan jeg ta koordinater fra finn og mappe banen på wegolf?
Har layouten på wegolf forandret seg det siste året? (android)

takk..
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
TaylorMadeGolfer
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 17 Dec 2011, 18:15

Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by TaylorMadeGolfer »

V1 må man ha hvis man jobber med svingen. Selvom kameraet på en telefon ikke er lynrask, og noen ganger tar bilder som ikke ser ekte ut med tanke på hvordan køllen bøyes, ser man tydelig hvordan kroppen er i svingen. Man kan også tegne linjer og sirkler for å sjekke bevegelser og svingplan osv. I tillegg kan du laste ned film av mange av proffenes svinger(tatt med high speed kamera) og mange gode svingøvelser. I pro versjonen kan man også sammenligne to svinger side om side.

En annen app jeg må ha er Pocket Auctions for eBay, for hele tiden å se etter nye køller på eBay. :)
TM SuperTri TP 9.5 Accra TourZ+ M4 75
TM RBZ Tour 3w 14.5* ProForce V2 96S
TM MB TP Shimada Tour S 2-P
Titleist Vokey 252.08 Oil Can DG TI X100
Scratch 8620 Custom DG X100 Spinner
Byron Morgan 006 Custom
ProV1
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Re: Golfapps til Android og iPhone

Post by bentzen »

ShooterMacgavin wrote:Jeg ser at kart.finn.no har veldig gode bilder av banen, men google maps har kun gamle bilder.. Kan jeg ta koordinater fra finn og mappe banen på wegolf?
Har layouten på wegolf forandret seg det siste året? (android)

takk..
Skal gå fint det. Jeg fant koordinatene til stiklestad på gulesider sine kart og det funket bra.

-crapNtalk
Post Reply