Gratis Birdie1 eltralle!
- GunnarBull
- Legende
- Posts: 922
- Joined: 03 Oct 2010, 23:23
- Hcp: 5,1
- Hjemmeklubb: Miklagard
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 29 times
Gratis Birdie1 eltralle!
Da kan min 2-3 år gamle Birdie1 eltralle hentes gratis på Øvre Romerike Avfallssortering
Ramme, motor, batteri og batterilader ligger i forskjellige kurver under "elektrisk"
Hjulene ligger i kontaineren under "metall" (den lengst venstre)
Den praktiske baggen ligger i kontaineren under "div brennbart"
Rest in peace.
Ramme, motor, batteri og batterilader ligger i forskjellige kurver under "elektrisk"
Hjulene ligger i kontaineren under "metall" (den lengst venstre)
Den praktiske baggen ligger i kontaineren under "div brennbart"
Rest in peace.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Re: Gratis Birdie1 eltralle!
Jeg har alltid ment at du er for ung for en el-tralle...bra du endelig har skjønt det selv!!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
- GunnarBull
- Legende
- Posts: 922
- Joined: 03 Oct 2010, 23:23
- Hcp: 5,1
- Hjemmeklubb: Miklagard
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 29 times
Re: Gratis Birdie1 eltralle!
Jeg er dessverre langt fra så ung som jeg ser ut til
El-trallen er for øvrig litt lik meg. Bak det slanke, smidige og elegante ytre, skjuler det seg en motor som rykker, et batteri som trives best i tørt vær, og et knekt paraplystativ.
El-trallen er for øvrig litt lik meg. Bak det slanke, smidige og elegante ytre, skjuler det seg en motor som rykker, et batteri som trives best i tørt vær, og et knekt paraplystativ.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
- GunnarBull
- Legende
- Posts: 922
- Joined: 03 Oct 2010, 23:23
- Hcp: 5,1
- Hjemmeklubb: Miklagard
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 29 times
Re: Gratis Birdie1 eltralle!
Ingen krise, kevin. Bare en "fin" måte å si at jeg ikke anbefaler andre å kjøpe den samme greia. Tilbake til vanlig tralle, tenker jeg.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Re: Gratis Birdie1 eltralle!
Håper ikke paraplystativet mitt knekker med det første...
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
-
- Rookie
- Posts: 2
- Joined: 29 Jan 2014, 21:00
- Hcp: 14,0
- Hjemmeklubb: Asker
- Location: Bærum - Norway
- Contact:
Re: Gratis Birdie1 eltralle!
Jeg oppdager at det ikke er bare positiv omtale på nettet av den golftrallen jeg har markedsført i 5 år, og tenker å markedsføre videre i mange år. Det er leit at du ikke tok kontakt med meg da det oppstod problemer Gunnar, det fremgår desverre ikke av ditt innlegg hva som var problemet med trallen.
Årets modell er 3. generajon Birdie1, som er utviklet ganske mye fra den første modellen vi hadde i 2009. Den modellen hadde ca. 100 deler og var laget i aluminium, dagens modell er i rustfritt stål og består av 40 deler. Paraplyholderen er også i rustfritt stål... Nå leveres trallen i en praktisk trillekoffert. Det første batteriet veide 2,6 kilo, dagens veier 1,5 kilo og er enda mindre. Samme modell har vi også i manuell utgave til 1.800.- kroner, den veier 6 kilo og pakkes ned i en liten bag. Hvis det er riktig som kommentarene på nettet sier at du ikke er gammel nok for motor, beklager jeg at du har hatt en dårlig erfaring med Birdie1, du får gjerne et godt tilbud på en manuell tralle av meg - Hilsen Erik Brynildsen, Birdie1.no
Årets modell er 3. generajon Birdie1, som er utviklet ganske mye fra den første modellen vi hadde i 2009. Den modellen hadde ca. 100 deler og var laget i aluminium, dagens modell er i rustfritt stål og består av 40 deler. Paraplyholderen er også i rustfritt stål... Nå leveres trallen i en praktisk trillekoffert. Det første batteriet veide 2,6 kilo, dagens veier 1,5 kilo og er enda mindre. Samme modell har vi også i manuell utgave til 1.800.- kroner, den veier 6 kilo og pakkes ned i en liten bag. Hvis det er riktig som kommentarene på nettet sier at du ikke er gammel nok for motor, beklager jeg at du har hatt en dårlig erfaring med Birdie1, du får gjerne et godt tilbud på en manuell tralle av meg - Hilsen Erik Brynildsen, Birdie1.no
-
- Guru
- Posts: 1695
- Joined: 12 Dec 2010, 16:44
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 10 times
- Yorkie
- Guru
- Posts: 1161
- Joined: 25 Jan 2011, 17:02
- Hcp: 13,2
- Hjemmeklubb: Holtsmark
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Gratis Birdie1 eltralle!
Gunnar, han er jævlig flink til å gå! (en liten omskrivning fra Budbringeren)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
- furu
- Guru
- Posts: 12232
- Joined: 02 Jan 2009, 16:55
- Location: Bergen, Fana
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 42 times
- Contact:
Re: Gratis Birdie1 eltralle!
Gunnar har kjøpt seg en Garia Roadster for å vær kul. Rød med flammer og kromfelger.
Fairt av Birdie1 å kunne kommentere frustrasjonen fra GB. Min erfaring med tralleproblemer hos andre er at de med elektrisk tralle blir ekstremt irriterte. Det er så dyrt produkt og så vanskelig å fikse at det virkelig gjør livet surt. Tidlige generasjoner kan ha problemer med både konstruksjon og batteri. Jeg tror nøkkelen for langvarig godt rykte med elektriske traller er et knirkefritt system for reklamasjon. Det krever godt forhold til produsenten, noe man kanskje ikke har hvis man importerer direkte fra fabrikk i utlandet. Da blir reklamasjoner en personlig sak. Nå sier jeg ikke at det er tilfelle med Birdie1, men jeg vet at det er tilfelle på andre produkter.
Jeg har selv brukt en tralle av den typen uten noen form for problemer.
Fairt av Birdie1 å kunne kommentere frustrasjonen fra GB. Min erfaring med tralleproblemer hos andre er at de med elektrisk tralle blir ekstremt irriterte. Det er så dyrt produkt og så vanskelig å fikse at det virkelig gjør livet surt. Tidlige generasjoner kan ha problemer med både konstruksjon og batteri. Jeg tror nøkkelen for langvarig godt rykte med elektriske traller er et knirkefritt system for reklamasjon. Det krever godt forhold til produsenten, noe man kanskje ikke har hvis man importerer direkte fra fabrikk i utlandet. Da blir reklamasjoner en personlig sak. Nå sier jeg ikke at det er tilfelle med Birdie1, men jeg vet at det er tilfelle på andre produkter.
Jeg har selv brukt en tralle av den typen uten noen form for problemer.
Instagram @christianfuru
- GunnarBull
- Legende
- Posts: 922
- Joined: 03 Oct 2010, 23:23
- Hcp: 5,1
- Hjemmeklubb: Miklagard
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 29 times
Re: Gratis Birdie1 eltralle!
Hei Erik. Fint gjort av deg å kommentere min frustrasjonstråd, kanskje ikke like fint av meg å lage den. Furu's kommentarer over her er innsiktsfull og spot on.
Først av alt må jeg kun har positive ord å si til deg, Erik, for du har vært tvers gjennom ærlig og serviceinnstilt hele veien. Jeg var vel blant de første som kjøpte trallen av deg, og i den prosessen nevnte du både de positive og mulige negative tingene med Birdie1 (bl.a. svakheten med den elektriske kontaktløsningen).
Birdie1 er en fin tralle å se på, har kraftig motor og et godt batteri. En svakhet (ihvertfall i den første modellen) var, etter mitt syn, at den er tung og tungvint å montere/demontere. Det største problemet var likevel kontaktproblemene samt gassregulatoren som manglet et "0-punkt". Den var veldig følsom for små endringer, plutselig kunne den skyte fart og jeg måtte egentlig hele tiden være litt på alerten. Jeg husker ikke sikkert, men tror jeg klagde to ganger. Begge gangene fikk jeg god hjelp og nye deler, men dessverre var det bare kortvarig hjelp.
At jeg i tillegg bodde over en times kjøring fra kontoret ditt, gjorde ikke saken bedre.
Som Furu sier over her, så er det noe med el-traller. Man kjøper en el-tralle for å løse et problem. I mitt tilfelle var det mest fordi jeg ble sliten i legger og fotblad (motsatt plattfot) og det hadde en tendens til å gå ut over scoren på slutten av en runde. Problemet med el-traller er at de krever mer fokus på selve trallen enn en manuell tralle eller en bærebag. Og når trallen gir deg mer problemer enn den løser, er det egentlig ingen vits lenger.
Min dissekering av Birdie1 ble gjort etter en runde hvor trallen hakket seg avgårde etter egen fri vilje, for så å stoppe helt midt ute på banen. Hva skulle jeg gjøre? Bruke tid og ressurser på å klage enda en gang? Jeg kunne ikke selge den, og bare det å se på den gjorde meg forbannet. At jeg i tillegg hadde betalt nesten 10.000 kroner for å bli forbannet gjorde meg enda mer forbannet. Derfor denne "hevnaksjonen".
Når det er sagt, så har jeg snakket med flere som er fornøyde med sin Birdie1, så jeg tipper du har fått løst de største problemene. Det er jeg glad for, for som sagt opplevde jeg meget god service fra deg, og har absolutt ingenting å utsette der.
Jeg må også si at jeg har hatt tre el-traller i min "karriere". Den første - en Powacaddy - ga jeg bort etter at jeg hadde halvveis slått istykker høyre bakhjul med et 5-jern, den andre - Birdie1 - kastet jeg som sagt på dynga, og den tredje - enda en Powacaddy - leverte jeg tilbake til importøren etter en runde. (Det var den håpløse modellen med trykknapp-gass som var umulig å treffe når tralla bevegde seg.)
Jeg tror en el-tralle først vil fungere tilfredsstillende den dagen de klarer å lage en som går to meter foran deg av seg selv og stopper når du bare tenker at den skal gjøre det. Ellers er fordelen for liten. Dagens manuelle traller triller så lett at det er kun i motbakker man har fordel av å bruke el-tralle. På flat mark og nedover er det bare en ulempe.
Takker også for tilbudet om en manuell tralle. Foreløpig har jeg så jeg klarer meg, men hvem vet - plutselig dukker jeg opp når du minst venter det og forlanger det kjempetilbudet du lovte meg for 17 år siden
Først av alt må jeg kun har positive ord å si til deg, Erik, for du har vært tvers gjennom ærlig og serviceinnstilt hele veien. Jeg var vel blant de første som kjøpte trallen av deg, og i den prosessen nevnte du både de positive og mulige negative tingene med Birdie1 (bl.a. svakheten med den elektriske kontaktløsningen).
Birdie1 er en fin tralle å se på, har kraftig motor og et godt batteri. En svakhet (ihvertfall i den første modellen) var, etter mitt syn, at den er tung og tungvint å montere/demontere. Det største problemet var likevel kontaktproblemene samt gassregulatoren som manglet et "0-punkt". Den var veldig følsom for små endringer, plutselig kunne den skyte fart og jeg måtte egentlig hele tiden være litt på alerten. Jeg husker ikke sikkert, men tror jeg klagde to ganger. Begge gangene fikk jeg god hjelp og nye deler, men dessverre var det bare kortvarig hjelp.
At jeg i tillegg bodde over en times kjøring fra kontoret ditt, gjorde ikke saken bedre.
Som Furu sier over her, så er det noe med el-traller. Man kjøper en el-tralle for å løse et problem. I mitt tilfelle var det mest fordi jeg ble sliten i legger og fotblad (motsatt plattfot) og det hadde en tendens til å gå ut over scoren på slutten av en runde. Problemet med el-traller er at de krever mer fokus på selve trallen enn en manuell tralle eller en bærebag. Og når trallen gir deg mer problemer enn den løser, er det egentlig ingen vits lenger.
Min dissekering av Birdie1 ble gjort etter en runde hvor trallen hakket seg avgårde etter egen fri vilje, for så å stoppe helt midt ute på banen. Hva skulle jeg gjøre? Bruke tid og ressurser på å klage enda en gang? Jeg kunne ikke selge den, og bare det å se på den gjorde meg forbannet. At jeg i tillegg hadde betalt nesten 10.000 kroner for å bli forbannet gjorde meg enda mer forbannet. Derfor denne "hevnaksjonen".
Når det er sagt, så har jeg snakket med flere som er fornøyde med sin Birdie1, så jeg tipper du har fått løst de største problemene. Det er jeg glad for, for som sagt opplevde jeg meget god service fra deg, og har absolutt ingenting å utsette der.
Jeg må også si at jeg har hatt tre el-traller i min "karriere". Den første - en Powacaddy - ga jeg bort etter at jeg hadde halvveis slått istykker høyre bakhjul med et 5-jern, den andre - Birdie1 - kastet jeg som sagt på dynga, og den tredje - enda en Powacaddy - leverte jeg tilbake til importøren etter en runde. (Det var den håpløse modellen med trykknapp-gass som var umulig å treffe når tralla bevegde seg.)
Jeg tror en el-tralle først vil fungere tilfredsstillende den dagen de klarer å lage en som går to meter foran deg av seg selv og stopper når du bare tenker at den skal gjøre det. Ellers er fordelen for liten. Dagens manuelle traller triller så lett at det er kun i motbakker man har fordel av å bruke el-tralle. På flat mark og nedover er det bare en ulempe.
Takker også for tilbudet om en manuell tralle. Foreløpig har jeg så jeg klarer meg, men hvem vet - plutselig dukker jeg opp når du minst venter det og forlanger det kjempetilbudet du lovte meg for 17 år siden
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
- Yorkie
- Guru
- Posts: 1161
- Joined: 25 Jan 2011, 17:02
- Hcp: 13,2
- Hjemmeklubb: Holtsmark
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Gratis Birdie1 eltralle!
Mener å huske at det er ett par av tralleprodusentene som har utrustet high end modellene med en "follow me" funksjon i tillegg til fjernkontroll. Kunne godt tenkt meg en sånn, rusler avgårde, og så kommer tralla etter av seg selv, og når men kommer frem til ballen stopper den ved siden av. Egentlig bedre enn en caddy, man slipper de derre "oh my and my" etter hvert slag en slår
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rookie
- Posts: 2
- Joined: 29 Jan 2014, 21:00
- Hcp: 14,0
- Hjemmeklubb: Asker
- Location: Bærum - Norway
- Contact:
Re: Gratis Birdie1 eltralle!
Jeg takker for oppklaringen og vil gjerne bekrefte at service er noe av det jeg legger mest vekt på. Alle mekaniske/elektroniske produkter kan svikte der man mist venter det, da er det viktig å ha deler og kunnskap om produktet. Jeg tror mange av mine kunder kan bekrefte at vi står på hvis det skjer noe med tralle eller batteri. De forbedringene som er gjort siden den først kom på markedet er imidlertid ganske vesentlige for kvalitet og holdbarhet.
Det er riktig at det finnes en tralle som følger etter deg, og forskjellige varianter av fjernkontroll. Jeg har testet en av dem, og det ble bare rot mellom hullene på de tildels dårlige stiene mellom hullene. Hvis trallen traff en sten eller en rot underveis, var den ute i naturen før du visste ordet av det. Vi jobber med mulighet for fjernkontroll for 2015-sesongen, men legger vekt på at den skal være godt kontrollerbar hvis vi skal tilby denne opsjonen. I mellomtiden har vi 10 og 20 sekunders "avstandskontroll" på trallen, der du kan slippe å gå tilbake til trallen, men sende den i riktig retning hvis det er fritt for hindringer i den retning du sender trallen. -:)
Det er riktig at det finnes en tralle som følger etter deg, og forskjellige varianter av fjernkontroll. Jeg har testet en av dem, og det ble bare rot mellom hullene på de tildels dårlige stiene mellom hullene. Hvis trallen traff en sten eller en rot underveis, var den ute i naturen før du visste ordet av det. Vi jobber med mulighet for fjernkontroll for 2015-sesongen, men legger vekt på at den skal være godt kontrollerbar hvis vi skal tilby denne opsjonen. I mellomtiden har vi 10 og 20 sekunders "avstandskontroll" på trallen, der du kan slippe å gå tilbake til trallen, men sende den i riktig retning hvis det er fritt for hindringer i den retning du sender trallen. -:)