MX700 fairway - knekt

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

MX700 fairway - knekt

Post by Sharky »

Etter litt over et halvt års bruk klarte jeg å knekke 3 wooden min i "sveisinga" mellom køllehode og skaft. Ettersom det var gått over 12mnd (14mnd) siden jeg kjøpte kølla, fikk jeg ikke noe på garanti. nå har jeg ikke tatt direkte kontakt med mizuno selv, men via forhandleren jeg kjøpte kølla av, som igjen tok kontakt med mizuno. Jeg føler meg litt snytt siden jeg tidsmessig ikke har brukt den kølla i mer enn et halvt år (3mnd i 2010 og 3mnd i 2011).

Er det noen som har opplevd lignende og hvordan ble det løst?
"The more i practice, the luckier i get"
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: MX700 fairway - knekt

Post by furu »

Hvor lenge du faktisk har brukt den (3+3 måneder) er ikke relevant. Det er surt men ikke relevant.

Forbrukerkjøpsloven er trolig veien å gå hvis du vil forfølge saken.
Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen.
Butikken vil absolutt sikkert påberope seg garantien fra Mizuno som det som gjelder, men du kan bruke Forbrukerkjøpsloven. Hvis skaden ikke har oppstått grunnet unormale bruk og ser ut til å være en svakhet i produktet så mener jeg at du har en sak. Det er akkurat slike ting som dette som skal få oss til å handle i Norge. Vi skal ha bedre rettigheter når vi handler lokalt, Forbrukerkjøpsloven skal gjelde. Hvis butikker/proshop nekter å bruke den så er det absolutt ingenting som hindrer oss i å spare pengene ved å handle på nett.

Ta noen bilder. Post dem gjerne her men send også til Mizuno og spør hva de mener om skaden. Hvis køllen er fullstendig misbrukt så sliter du nok, men hvis slitasjen er forholdsvis normal så hjelper selvsagt det.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: MX700 fairway - knekt

Post by veggiss »

Hvis skaftet er knekt så kan du nok ikke forvente å få noe igjen når det har gått over 6 måneder siden kjøp.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: MX700 fairway - knekt

Post by furu »

Jeg er enig med veggiss i at normalt skaftbrudd ikke er reklamasjon. Det burde kanskje være det da et golfskaft ved normal bruke ikke bør knekke. Det kan allikevel være verd å se nærmere på. Noen køller har også svakheter gjennom en hel produksjonsserie, noe som kan finnes ut ved å søke litt på produktet og sjekke sider som golfsmith.com og tgw.com der folk gir tilbakemeldinger.
Instagram @christianfuru
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: MX700 fairway - knekt

Post by Sharky »

Takker for svar :), skal legge ut noen bilder asap
"The more i practice, the luckier i get"
Post Reply