Presidents cup 2011

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Presidents cup 2011

Post by veggiss »

Blir en lang dag på jobb i morgen...men får trøste meg med at det er 14 dager ferie når dagen er omme :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Presidents cup 2011

Post by stianm »

Bubba er god til å putte lizzom.. 40 meter for langt... :)

Eller; dææven for noen greener det er, på grensen til sirkus imo.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Presidents cup 2011

Post by kevin »

Hadde 4 av 6 rette tips denne gangen. Ble en spennende dag under vanskelige forhold med mye vind og super-raske greener.

Kapteinene bruker mye av de samme oppsettene for foursomes som starter i kveld norsk tid, kl.21. Mine tips i parentes :D

#1. Simpson/Watson vs Allenby/Ogilvy (USA)
#2. Haas/Kuchar vs Els/Ishikawa (USA)
#3. Mahan/Toms vs Goosen/Schwartzel (INT)
#4. Woods/Johnson vs Scott/Choi (USA)
#5. Mickelson/Furyk vs Baddeley/Day (INT)

Simspon/Watson fungerer veldig bra sammen. Tiger spilte faktisk veldig bra i natt men DJ var ikke helt seg selv. Tiger har virkelig funnet lengdene igjen, han var vel den eneste som nådde det ene par 5 hullet på to slag. Bubba slo drive - drive på samme hull og kom opp kort i motvinden

Baddeley/Day er et kjempepar sammen og reddet seg ut av alle vanskelige situasjoner. Bads er jo sjukt god til å putte også

Høydepunkter dag 2
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Presidents cup 2011

Post by kevin »

Da de intervjet Norman etterpå ville han beskrive hvordan greenene var. Han helte ut litt vann fra vannflaska si, vannet traff greenen og sank ikke ned men det startet å renne i en retning....sjukt :!:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Presidents cup 2011

Post by kevin »

Fourballs senere i natt:

#1. Watson/Simpson vs Goosen/Schwartzel
#2. Woods/Johnson vs Kim/Yang
#3. Stricker/Kuchar vs Ogilvy/Choi
#4. Mahan/Haas vs Baddeley/Day
#5. Furyk/Watney vs Scott/Els
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Presidents cup 2011

Post by kevin »

INT team var best i fouballs og utgangspunktet før singlematchene er 13-9 til USA.

Webb Simpson vs. KT Kim
Dustin Johnson vs. Charl Schwartzel
Bubba Watson vs. Ryo Ishikawa
Bill Haas vs. Geoff Ogilvy
Hunter Mahan vs. Jason Day
Nick Watney vs. KJ Choi
Phil Mickelson vs. Adam Scott
Matt Kuchar vs. Retief Goosen
Jim Furyk vs. Ernie Els
David Toms vs. Robert Allenby
Tiger Woods vs. Aaron Baddeley
Steve Stricker vs. YE Yang

Blir spennende matcher dette. Tiger har kun 1 seier sålangt og skal få det tøft mot Baddeley. Tror USA drar dette greit i land totalt
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Presidents cup 2011

Post by sirandrew214 »

Kun en gang har et av lagene vunnet 8-4, og det var usa i første turneringen i 94, så det ser ikke lyst ut nei.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Presidents cup 2011

Post by sirandrew214 »

Hele greia er avgjort før tiger får noe å si er jeg redd.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Presidents cup 2011

Post by kevin »

Ble ikke sånn, uten å si for mye i tilfelle noen ser opptak nå ;)
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Presidents cup 2011

Post by norrbaggen »

Äntligen är skiten över. Efter tre nätter framför TVn är huvudet tungt. Fantastisk bana hoppas få se fler tävlingar därifrån.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Presidents cup 2011

Post by sirandrew214 »

er Trøtt nå ja! :) Ble ihvertfall LITT spennende siste natta da. Dustin spilte natta dårlige hele uka, men jeg synes det er morsomt at Tigern er i farta tilbake. Blir artigere å følge med på PGa over nyttår da. Nå er det bare om å gjøre for ham å bli kvitt de ca 2 natta-drivene han får innimellom.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Presidents cup 2011

Post by kevin »

User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Presidents cup 2011

Post by furu »

Allenby i PC 2011 er noe av det latterligste jeg har sett i en lagturnering. Det overgår glatt Harrington i Ryder Cup 2010. 7&5 mot Toms er ydmykende. Var det Toms som kjente banen som sin egen bukselomme? Allenby kan kjenne banen så godt han vil, når du uansett ikke klarer å spille den så hjelper ikke det.

Team Australia - Day, Baddeley, Ogilvy, Allenby, Scott - 7-14-2
Team Sør-Afrika - Goosen, Schwartzel, Els - 7-7-1
Team Korea - Kim, Yang, Choi - 6-7-0

Av Australias poeng hadde Ogilvy 3-1-1, altså tok de fire andre spillerne fire seire totalt!

Hva syns dere om Normans peptalk til Day? Når du er 5 ned så tror jeg ikke det hjelper å få Norman opp i trynet. Håper virkelig at han var der tidligere på runden.
Instagram @christianfuru
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: Presidents cup 2011

Post by Boogieman »

Var ikke samme pep-en i denne turneringen som RC 2010 og SC 2011, mest på grunn av ujevne lag og en tidsforskjell som gjorde det vanskelig å se live, antar jeg.

Kult å se Tiger tilbake i form, ellers var opptaket med PC stort sett bare bakgrunnsstøy for min del.
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Presidents cup 2011

Post by furu »

Allenby mener at han spilte veldig bra........... :roll:
"I was happy with the way I played," said Allenby.

"Today wasn't quite my best, but that's golf, you have some good days and you have some bad days."

Asked whether missing the cut at last week's Australian Open was an indication of what was to follow, Allenby snapped: "It had nothing to do with it, nothing to do with it."

"I'm very happy with the way I'm hitting the ball and I'm happy with everything."

"I didn't perform the way I know I can perform."
Fullstendig mangel på selvinnsikt? Ikke rart han gikk poengløs ut av PC 2011 med den innstillingen. "Faen så bra jeg spiller selv om jeg taper! Jeg er utrolig god!"

Heldigvis sier forøvrig Couples at Normans forslag om å forandre formatet bare er tull. Grining fra Norman, takler ikke fyren :D
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Presidents cup 2011

Post by kevin »

Leste det der ang endring av formatet og kan ikke helt skjønne Norman der. Skal man endre formatet fordi USA er ledende i akkurat det formatet? Merkelige greier

Furyk ble vel beste spiller med 5 poeng. Han har ikke hatt noen stor sesong som jeg skrev i introen, men bedre mot slutten. Nå spilte han veldig bra og putta utrolig bra

Etter å ha sett mesteparten av slagene til Tiger så virker han å være i veldig god form igjen. Han spilte forrykende under single-matchen og var vel -5 etter 11 hull, og knuste til slutt Baddeley som var i kjempeform. Nå hadde vel USA vunnet uansett om ikke Tiger hadde tatt det poenget, men det er litt typisk at han får æren av å fikse det hele og får de store overskriftene.

Ishikawa og Kim spilte seg godt opp under helga og viser at de er virkelig kommende stjerner.

Mange var skeptisk til Mahan som igjen viste hvor god han er på sitt beste

Mickelson er den spilleren som har tatt flest poeng i PC nå, etter å ha sanket noen denne uka også.

Den store skuffelsen var de australske spillerne ja, hvor Ogilvy er den eneste som bør få godkjent. Allenby bør seg selv i speilet en gang til, han var ikke god

Royal Melbourne er virkelig en super-bane, utrolig vanskelig på sitt verste. Vind og +14 på stimp holdt scorene høye. Synes egentlig det var mye bra spill på en så vanskelig bane
Tilskuerne var vel litt mer oppglødde siste dagen, selv om det ikke er i nærheten av Ryder eller Solheim Cup.

Om 2 år er det Muirfield Village i Ohio, banen til Jack Nicklaus hvor "The Memorial" spilles hvert år på touren. Det blir nok bra. I 2015 arrangeres turneringen i Sør-Korea, har vanskelig for å se at det blir veldig "livat" der...men jeg kan jo ta feil ;)
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Presidents cup 2011

Post by sirandrew214 »

Det er jo slik at USA får spille alternate shot i konkurranse-situasjon hvert år, og dermed gjør den delen bedre, noe som viser seg hver eneste Presidents Cup. Men, det er vel ikke vanskeligere enn at "Verden" kan sette opp en konkurranse mot "Verden2" eller noe?! ;)
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Presidents cup 2011

Post by Smilende Sam »

Jeg synes det er godt å se at det kommer nye unge spillere også i PC. At Furyk tok 5 av 5 var overraskende - men viser nok i noen grad at det er stor forskjell på matchplay og de vanlige turneringene.

....noterer meg forøvrig at Tiger'n begynner å bli tynn i håret rundt krona (artig med birds eye perspective på kameraene...)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Post Reply