Kjøpe ny golfbag!

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
Santa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 142
Joined: 05 Jul 2010, 08:42
Hcp: 35,5
Hjemmeklubb: Losby

Kjøpe ny golfbag!

Post by Santa »

Jeg har i noen år hatt en Nike Xtreme bærebag, men da jeg i fjor kjøpte tralle så vurderer jeg å gå til innkjøp av trallebag også. Har dere noen hete tips til kule bagger som jeg bør ta en titt på?

Og hva tenker dere når det kommer til merker...? Jeg har for tiden Cobra S3 køller og vurderer derfor å kjøpe en Cobra bag i samme farger rett og slett for å holde stilen, men synes ikke Cobra har det mest spennede utvalgt heller. Har dere noen tanker rundt dette med samsvarende merker på utstyr og bag?

Hadde også vært fett å hatt navnet mitt på baggen da, hvor gjør man sånt egentlig?

Mange spørsmål, så bare slå dere løs folkens:-)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøpe ny golfbag!

Post by furu »

Personlig preg på bagen får du f.eks. hos Golfsmith og TGW. Jeg vil tro at det også er mulig å få gjort noe slikt hos lokale "sydamer" eller steder som driver med profilprodukter.

Hvor mye vil du betale for bagen? Hvis du vil ha noe virkelig spesielt så kjøper du noe fra det japanske markedet gjennom tourspecgolf.com.

Ogio er bombesikkert valg på trallebag. Nike sine modeller skal også være veldig bra. Golfstoreeurope.com har en del kule bager (sjekk først om de har på lager). Når det gjelder Cobra så ville jeg sjekket hva Puma kommer med (Cobra Puma). De har f.eks. denne som heter Formation Staff bag.

Image

Eller kanskje få for en Cobra Staff bag? Som denne?

Ikke tenk på merke på køller vs bag. Det blir bare stress. Finn en bra og stilig bag. Når det er sagt så er Formation kul, det samme er Staff bagen.

Noen forslag;
Sun Mountain Hybrid
Nike Performance Cart
Ogio Sultan II
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Kjøpe ny golfbag!

Post by kevin »

Hvis du vil ha Cobra bag og ikke så veldig dyr, så kan du kjøpe C-11 cart bag i Strømstad hos TeamSportia. Koster 999,- sek. Eller ca.860,- nok. Om du reiser og kjøper den selvfølgelig

Image

Finnes også i svart/grønn
User avatar
Santa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 142
Joined: 05 Jul 2010, 08:42
Hcp: 35,5
Hjemmeklubb: Losby

Kjøpe ny golfbag!

Post by Santa »

Helt grei den Cobra baggen der, men jeg synes den ser så liten ut sammenlignet med andre, kan være vinkelen på bildet som gjør det men?
Passer forresten de staffbaggene greit på en vanlig tralle?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøpe ny golfbag!

Post by furu »

Det lages en del "mini-staff bager". Kopi på utseende men smalere topp og mindre lommer.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Kjøpe ny golfbag!

Post by kevin »

Jeg synes ikke den er spesielt liten. Staff bagene er kulere men også betydelig dyrere. Vet ikke om de blir litt store for traller

Rookie Blixt har tydeligvis fått ny bag før Sony Open
Image
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Kjøpe ny golfbag!

Post by Procli »

Er du kun ute etter utseende på bagen? Eller funksjonalitet også..?
Da jeg kjøpte meg trallebag, så ville jeg ha en stor bag med litt ekstra plass til klær + 14 way topp.. (ble små-irritert på min 6way topp når jeg skulle ta ut køllene fra bagen og de nærmest satt fast)

For min del ble det en Nike M9 Cart bag - godt fornøyd. Store fine lommer + mange smålommer.

Hvis jeg skulle kjøpt en ny bag idag, så ville jeg absolutt hatt med egen putter-holder.. man bruker jo putteren så ofte, så greit å ha egen plass til den!
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
Yngvebol
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 176
Joined: 03 Oct 2010, 11:58
Hcp: 8,0

Re: Kjøpe ny golfbag!

Post by Yngvebol »

Procli wrote:Er du kun ute etter utseende på bagen? Eller funksjonalitet også..?
Da jeg kjøpte meg trallebag, så ville jeg ha en stor bag med litt ekstra plass til klær + 14 way topp.. (ble små-irritert på min 6way topp når jeg skulle ta ut køllene fra bagen og de nærmest satt fast)

For min del ble det en Nike M9 Cart bag - godt fornøyd. Store fine lommer + mange smålommer.

Hvis jeg skulle kjøpt en ny bag idag, så ville jeg absolutt hatt med egen putter-holder.. man bruker jo putteren så ofte, så greit å ha egen plass til den!
Baggen så skikkelig bra ut og prisene både på bag og frakt er supergode.

Neste gang jeg kjøper bag kommer følgende ting på listen min:
God plass. Jeg har tenkt noen ganger på en bag jeg så i Caddyshack..
Fullengde "dividers" og egen putterholder eller helst separate plastrør for hver av køllene + noen i spare til treningspinner osv. .
Jo mere jeg tenker på det, enda mere plass.
Vanntett med vanntette glidelåser, spesiellt siden jeg bor i Bergen.
I baggen: (Titleist FitDry)
Taylormade R7 460 9,5*
Taylormade V-steel 15*
Cobra Baffler 3H 20*/ 710 AP2 3j av og til
Titleist 710 AP2, 4-P,
Titleist Vokey SM 50*, 56* og 60*

Oddesey Sabertooth/ Ping Ally i etter dagsform.

Ball, Titleist NXT Tour
User avatar
Santa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 142
Joined: 05 Jul 2010, 08:42
Hcp: 35,5
Hjemmeklubb: Losby

Kjøpe ny golfbag!

Post by Santa »

Etter å ha tenkt og surfet en god stund, samt lest deres kommentarer har jeg kommet frem til min egen lille prioriteringsliste når jeg nå skal ha ny bag.

1: 14-way deviders er et must! (er så lei av krøll i køllene)
2: Utseende, og da spesielt farge og design.
3: God plass til klær etc.
4: Egen putterlomme.

Dette er min prioriterte liste for tiden, bagens merke er ikke viktig lenger, og egentlig heller ikke pris. Finner jeg en kul bag, så kjøper jeg den selv om den kanskje er litt for dyr, skal jo tross alt ha den i noen år.

Men en ting har jeg funnet ut etter timesvis med surfing etter drømmebagen, det er ganske mange kjedelig bager der ute, og elendige fargevalg. De jeg liker er som regel staff-bagger som jeg føler blir litt for store igjen, hvorfor designer de så kjedelige bager for menigmann...

The search continues!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøpe ny golfbag!

Post by furu »

Hvis du vil ha noe annerledes og er villig til å betale for det så sjekke japanske butikker som tourspecgolf.com eller ebayselgere som dette.

14-delt har jeg prøvd og gidder ikke bevege meg inn på det igjen. Som trallebag kan det kanskje være ok, men med en Nike SQ uten deling hele veien ned og som bærebag funket det ikke. Køllene hang i hverandre, toppen var veldig bred og vekten var vel også litt høy pga ekstra materiale.
Instagram @christianfuru
User avatar
Yngvebol
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 176
Joined: 03 Oct 2010, 11:58
Hcp: 8,0

Re: Kjøpe ny golfbag!

Post by Yngvebol »

Staffbaggene er ikke SÅ store, de går fint på en vanlig 3hjuls tralle og du kommer til å sette pris på den ekstra plassen. De finnes vanligvis i 2 størrelser; 9,5" og 10,5"
9,5" diameter er det samme som en vanlig trallebag... Det eneste er vel at staffbaggene ikke har 14 plasser men kun 5 eller 6 rom til køller, men dette kan kompenseres med plastrør.
Ulempen med staffbaggen er at "alle" rommene kommer på baksiden av baggen, spesielle trallebagger har rommene vendt mot deg, men siden de ligger mere på siden av baggen blir rommene gjerne mindre..

Lykke til :)
I baggen: (Titleist FitDry)
Taylormade R7 460 9,5*
Taylormade V-steel 15*
Cobra Baffler 3H 20*/ 710 AP2 3j av og til
Titleist 710 AP2, 4-P,
Titleist Vokey SM 50*, 56* og 60*

Oddesey Sabertooth/ Ping Ally i etter dagsform.

Ball, Titleist NXT Tour
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kjøpe ny golfbag!

Post by Kaffekannen »

Se på en ting til. Holdbarhet! Jeg har gjort noen mindre heldige valg tidligere og det er ingenting som er så kjipt som en bag som revner litt i en søm eller som ganske raskt blir mye mindre vanntett enn den var når du kjøpte den. Støtteben som ser ut som bena til bambi på isen er heller ikke morsomt.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply