Hva er vanlig for omsetting mellom venner?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Hva er vanlig for omsetting mellom venner?

Post by Snowman »

Jeg har mange års erfaring fra en hockeyklubb hvor jeg ser noen utgangspunkter for omsetting av brukte skøyter. Ta som eksempel et par som kostet kr 4000 som nye. Hvis de da selges videre etter kort tids bruk, fordi eieren fant ut at han ikke likte dem, ville de typisk blitt solgt videre for kr 2000, dvs 50% av prisen. Hvis de i stedet ble solgt videre etter å ha vært brukt en full sesong, f.eks. etter ca 200 isøkter, ville de gått for et sted mellom kr 600 og 1000, dvs 15-25% av ny pris.

Er det noen som kan si noe tilsvarende for omsetting av brukte golfkøller? Når man kjøper og selger mellom venner, ønsker man jo at det skal være en fair og rettferdig pris for begge.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Yngvebol
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 176
Joined: 03 Oct 2010, 11:58
Hcp: 8,0

Re: Hva er vanlig for omsetting mellom venner?

Post by Yngvebol »

Golfkøller synker omtrent like fort i pris som du beskriver over. En av grunnene er at det kontinuerlig markedsføres nye og "forbedrede" køller og at butikkene selger ut overliggere billig.
Jeg tror at dyre køller synker fortere i pris fordi mange som kjøper dyrere køller får disse tilpasset og at man er usikker om køllene som selges brukt passer , samt at man er villig til å betale ekstra for potensiellt få noen få meter ekstra lengde på slagene.
I baggen: (Titleist FitDry)
Taylormade R7 460 9,5*
Taylormade V-steel 15*
Cobra Baffler 3H 20*/ 710 AP2 3j av og til
Titleist 710 AP2, 4-P,
Titleist Vokey SM 50*, 56* og 60*

Oddesey Sabertooth/ Ping Ally i etter dagsform.

Ball, Titleist NXT Tour
Post Reply