Bushnell Tour V2

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Bushnell Tour V2

Post by veggiss »

madde wrote:tror ikke de vil kjekle hvis det skulle være en feil på produktet
nei, men du må mest sannsynlig sende produktet tilbake til UK da den norske importøren ikke står til ansvar. i tillegg har du mye svakere rettigheter etter kjøpet i og med at golfkøller og ekstrautstyr vil falle inn under "vesentlig lengre en 2 år", og dermed ha 5 års reklamasjonsrett.

når det gjelder tollbehandlingsgebyret så er det 120 kroner for varer med tollverdi under 1000 kroner, og 234 kroner for varer med tollverdi over 1000 kroner. dette kommer i tillegg til mva, og må tas med når man regner på priser fra dem.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Bushnell Tour V2

Post by madde »

Ikke no tollgebyrer påløper når man bestiller fra GSE :) har bestilt varer for godt over 1000,- to ganger og har kun betalt for ren mva
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
Martin899
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 131
Joined: 18 Jul 2011, 22:15
Hcp: 9,x
Hjemmeklubb: Aurskog, Miklagard

Re: Bushnell Tour V2

Post by Martin899 »

Golfutstyr er tollfritt

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
2012 sesongen: Hcp sesongstart 24,6/ nå 9,x --> Målsetting - 3

Jern
MP-63 P-4i
TP-12 wedges - 52, 56, 60
Hybrid
Cobra Baffler
Driver
Nike Vrs 9,5
Putter
Nike Method II
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Bushnell Tour V2

Post by veggiss »

Ja, men du må fremdeles betale for fortolling.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Bushnell Tour V2

Post by Golffreak »

Nettbutikken tar ALDRI betalt for norsk fortolling, så prisen du ser hos GSE er aldri totalprisen naturligvis. Selv om det ikke er toll på golfutstyr, så skal varene igjennom tollen og speditør har utlegg på mva. Dette tar de betalt for. Eneste unntaket må være hvis nettbutikken har sørget for fortolling og mva betaling til den norske stat, noe de færreste utenlandske nettbutikker gjør såvidt jeg vet. Pakken skal uansett igjennom tollkontrollen, men mulig det ikke påløper ekstra gebyrer hvis det ikke er mva utlegg.

Igjen, jeg ville betalt noen hundre ekstra for å kjøpe lasermåler fra en norsk (nett)butikk.. Har ikke hatt noen problemer med min Bushnell Pro 1600 (enda), men f.eks vaskemaskin og TV har jeg reklamert akkurat innenfor 5 år (skulle nesten tro de greiene hadde en timer satt på 5 år..). Hadde jeg drevet og kjøpt det på nettet fra utlandet eller reist på Harry-handel, så hadde jeg bare måttet kjøpt nytt. Sparer du tusenvis av kroner så er det jo en helt OK risk/reward vurdering, men jeg synes det er tøvete å kjøpe fra GSE hvis det er snakk om et par hundre vs. i Norge for å være helt ærlig.. Det er selvfølgelig ikke for å "støtte" lokale aktører, men fordi det kan lønne seg for DEG! :)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Bushnell Tour V2

Post by madde »

veggiss wrote:Ja, men du må fremdeles betale for fortolling.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Eneste man betaler for er MVA.. ren MVA! Fra GSE vel og merke.
Ikke spør meg hvorfor, men sånn er det, ferdig snakka :)
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bushnell Tour V2

Post by furu »

Fortollingsgebyret ligger i prisen på en eller annen måte. Det er fysisk umulig å ikke betale dette gebyret. Den norske stat har ikke særegne regler for GSE. Som jeg har nevnt i en annen tråd ligger gebyret sikkert hos fraktselskapet og er dermed lagt inn i enten fraktprisen du får hos GSE eller de har lagt inn noen kroner ekstra på varene for å dekke inn beløpet når de gir deg gratis frakt.

Det er det samme hvordan gebyret betales, du gjør det garantert på en eller annen måte men ikke slik som vi vanligvis ser det. GSE har gode priser, hvis de allerede har lagt på noen kroner ekstra for å dekke gebyret så er det veldig bra.

Fiktivt eksempel. Norge har gebyr på kinobilletter men kun for turister. Bergen Kino tar 70,- + 10,- i gebyr. Fana Kino sier at de ikke har gebyr, men billetten koster 75,- til 80,- avhengig av hvilken film det er. Uansett hva man kaller det så kommer pengene for gebyret inn i kassen.
Instagram @christianfuru
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Bushnell Tour V2

Post by madde »

er ikke frakt på varer over 120 pund.. men for all del. kan være at GSE tar dette gebyret.. det som står spesifisert på kvitteringen man får fra posten er ren Mva. blir for dumt å kjekle om dette. bestill deg en vare og se for deg sjæl.
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Bushnell Tour V2

Post by CharlieB »

Hvis det ikke står på kvitteringen fra posten så er det ordnet på annen måte. Dvs, befrakter eller noen andre. Det er to ting i livet som er sikkert, døden og avgifter...
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Bushnell Tour V2

Post by Golffreak »

Hm, litt nysgjerrig og jeg kjøpte et par golfsko ifjor fra golfonline.co.uk som jeg fant igjen kvitteringene på nå.. Disse ble levert via posten som også GSE bruker, og stemmer det at jeg kun betalte for utlagt mva og at det ikke kom ekstra gebyrer. Uansett om dette er en enkel kalkulering så skal det leveres tollpapirer som skal igjennom fortolling (kontroll) etter hva jeg skjønner, men kan være at de britiske nettbutikkene besørger fortolling som er inklusiv i prisen. Vanligvis så er frakten disse nettbutikkene tar til Norge minst 10 GBP høyere enn til f.eks. Sverige, så det er nok her kostnadene for fortolling ligger.. Det er jo selvsagt ikke noe spesielt mye dyrere å levere til Norge enn Sverige fra UK for selve transporten, men ettersom alle må igjennom fortolling når vi er utenfor EU så blir det dyrere.

Greit å vite når man bestiller fra britiske nettbutikker og får levert via Posten, det er jo viktig å vite hva som blir totalprisen.. Alt som bestilles fra USA og leveres med UPS el Fedex så tar de mellom 150-200 kr i gebyr tror jeg. Min erfaring er at de britiske nettbutikkene ofte er vel så billige når du skal ha levert til Norge. Er en gang i året i USA ifbm med jobb, og da er det definitivt billigst å handle i butikk der mens det blir litt for dyrt å få det fraktet over dammen. Dette kan jo variere etter hva du skal ha, hvor mye, vekt etc selvsagt..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Bushnell Tour V2

Post by Kaffekannen »

furu wrote:Fortollingsgebyret ligger i prisen på en eller annen måte. Det er fysisk umulig å ikke betale dette gebyret. Den norske stat har ikke særegne regler for GSE. Som jeg har nevnt i en annen tråd ligger gebyret sikkert hos fraktselskapet og er dermed lagt inn i enten fraktprisen du får hos GSE eller de har lagt inn noen kroner ekstra på varene for å dekke inn beløpet når de gir deg gratis frakt.

Det er det samme hvordan gebyret betales, du gjør det garantert på en eller annen måte men ikke slik som vi vanligvis ser det. GSE har gode priser, hvis de allerede har lagt på noen kroner ekstra for å dekke gebyret så er det veldig bra.

Fiktivt eksempel. Norge har gebyr på kinobilletter men kun for turister. Bergen Kino tar 70,- + 10,- i gebyr. Fana Kino sier at de ikke har gebyr, men billetten koster 75,- til 80,- avhengig av hvilken film det er. Uansett hva man kaller det så kommer pengene for gebyret inn i kassen.
Dette stemmer rett og slett ikke. Gebyret er noe som posten tar for arbeidet med å fortolle varen(overpriset så det holder, men dog...). Hvis GSE legger ved korrekt fortollingsutregning i riktig format og dermed gjør jobben til posten så vil ikke gebyret påløpe.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Bushnell Tour V2

Post by madde »

Kaffekannen wrote:
furu wrote:Fortollingsgebyret ligger i prisen på en eller annen måte. Det er fysisk umulig å ikke betale dette gebyret. Den norske stat har ikke særegne regler for GSE. Som jeg har nevnt i en annen tråd ligger gebyret sikkert hos fraktselskapet og er dermed lagt inn i enten fraktprisen du får hos GSE eller de har lagt inn noen kroner ekstra på varene for å dekke inn beløpet når de gir deg gratis frakt.

Det er det samme hvordan gebyret betales, du gjør det garantert på en eller annen måte men ikke slik som vi vanligvis ser det. GSE har gode priser, hvis de allerede har lagt på noen kroner ekstra for å dekke gebyret så er det veldig bra.

Fiktivt eksempel. Norge har gebyr på kinobilletter men kun for turister. Bergen Kino tar 70,- + 10,- i gebyr. Fana Kino sier at de ikke har gebyr, men billetten koster 75,- til 80,- avhengig av hvilken film det er. Uansett hva man kaller det så kommer pengene for gebyret inn i kassen.
Dette stemmer rett og slett ikke. Gebyret er noe som posten tar for arbeidet med å fortolle varen(overpriset så det holder, men dog...). Hvis GSE legger ved korrekt fortollingsutregning i riktig format og dermed gjør jobben til posten så vil ikke gebyret påløpe.
Takk for opplysningen :) Skjønte ikke hvorfor jeg ikke ble belastet det gebyret
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
Post Reply