Tiger og sakte spill

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Tiger og sakte spill

Post by furu »

Forrige uke ble Tiger og Harrington "satt på klokken" av dommeren. De hadde ett hull mellom seg og gruppen foran. Det gjorde tydeligvis noe med Harrington, han misset totalt på det påfølgende hullet.

På 3.runden i PGA Championship gikk Tiger selvsagt i lederball. Ingen advarsel denne gangen men nok en gang hadde han ett hull mellom seg og gruppen foran lit ut i siste ni. Når gruppen foran var ferdig på 15 gjorde Tiger seg ferdig på 13. 14 sto tomt.

Spørsmålet er - er det Tiger som spiller sakte? Det er vel ikke tilfeldig når det skjer i to turneringer på rad med forskjellige medspillere? Nå er ikke Vijay noen racer han heller men jeg syns som sagt at Tiger er litt for treig.
Instagram @christianfuru
Zapticon
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 02 Aug 2009, 15:33
Location: Hardanger

Re: Tiger og sakte spill

Post by Zapticon »

Tja, han tek seg god tid til å gjennomføre rutinane sine før kvart slag, og avbryter jo svingen ved den minste forstyrrelse, deretter er det inn i rutinen igjen. Eg meiner han ikkje spelar for seint, ein må jo ikkje måtte stressa for å spele godt, er ein grunn til at han er så god som han er, og noko av det er at han faktisk tek seg god tid før kvart slag og går gjennom same rutinen gong på gong.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tiger og sakte spill

Post by furu »

Men skal det være slik at er man god så kan man ta lang tid med rutiner? Syns han avbryter ofte, bytter kølle, prater med Williams og ikke minst tar seg tid til å slippe en fis :lol: Det siste var ikke seriøst ment, det andre syns jeg han gjør oftere enn de fleste. Fakta er at lederballen forrige uke var treig og at lederballen denne uken er treig. Begge med Tiger.
Instagram @christianfuru
Zapticon
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 02 Aug 2009, 15:33
Location: Hardanger

Re: Tiger og sakte spill

Post by Zapticon »

Og Tiger viser gong på gong at han spelar eksepsjonelt mykje betre enn alle dei andre på touren. Kanskje det er på tide for dei andre å bruke lengre tid slik at dei kan halde tritt med Tiger? Hadde uansett vore kjekt å hadd litt fakta på dette her. Vijay er vel sikkert ikkje den kjappaste spelaren han heller, og då Tiger og Harrington vart sett på klokka var det jo Harrington som brukte tid, ikkje Tiger.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tiger og sakte spill

Post by furu »

Er enig i at Harrington og Vijay heller ikke spiller spesielt raskt. Men når Harrington spilte med Fisher på 3.runden så gikk det i riktig tempo. Tilfeldig?

Hva er riktig tempo? Syns de ofte spiller veeeeldig sakte. Grundig og nøyaktig er de ja, men trenger de å ta så mye tid? Uansett, "problemstillingen" min er om det er Tigers feil.

Forstod det slik at med Tiger/Harrington delte de skylden for å spille treigt. Når Tiger igjen er langt etter så stiller jeg spørsmålet om det er han som er litt for treig.
Instagram @christianfuru
Zapticon
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 02 Aug 2009, 15:33
Location: Hardanger

Re: Tiger og sakte spill

Post by Zapticon »

Mest sannsynleg er det nok Tiger som spelar treigt ja, men eg synest igrunn ikkje dette bør rakkast så hardt ned på. Skal jo vere likt for alle, men om han treng tida til å spele som han alltid har gjort, ville eg latt han få lov til det. Men er også litt einig i at det kan gå treigt med han til tider, og at det kan få konsekvensar for andre, noko som er lite bra. Gledar meg uansett til å sjå siste runde på PGA Championship i dag! =) Håpar han fyrst lar dei andre ta litt innpå, og so birdiar samtlege av back nine :P
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Tiger og sakte spill

Post by Kaffekannen »

Det er jo ikke til å skyve under en stol at det gjerne er en tilskuer eller to som følger Tiger. Og det å flytte disse massene med mennesker tar litt tid.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply