Golfstoreeurope

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
lrobo
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 27 Sep 2012, 13:23
Hcp: 16,4
Hjemmeklubb: Moss & Rygge GK

Re: Golfstoreeurope

Post by lrobo »

En liten update ang. min bestilling, varene ble endelig sendt fra GSE 05.12.12 og ankom postkontoret mitt i dag (13.12.12),
jeg kommer nok til å bestille derfra igjen, dog ikke hvis det haster :)

Lasse
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Golfstoreeurope

Post by Hagen »

Bestilte derfra den 12 desember, er vel kanskje å tro på julenissen at de julegavene skal komme frem før jul :)
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
SirBubba
Rookie
Rookie
Posts: 13
Joined: 18 Apr 2011, 13:59
Hcp: 7
Hjemmeklubb: Skei

Re: Golfstoreeurope

Post by SirBubba »

Jeg bestile der for en uke siden. Alt skulle være lagervarer, men det har ikke skjedd en dritt. Sendte de også en mail for en uke siden uten å få noe svar
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Golfstoreeurope

Post by Hagean »

Bestilte ny driver derfra for en uke siden. Fikk beskjed om at jada, den skulle komme før jul ingen problemer. Dagen etterpå får jeg mail om at hverken grepet eller skaftet er inne og at leverandøren ikke får skaftet på lager før
i midten av Januar. Greit nok. Når det kom til multicompound grepet fra golf pride, så var alle fargene utsolgt, så de hadde da tatt seg friheten til å bestille et helt annet grep og håpet dette var ok.. Sa at da kunne jeg like greit vente på å få riktig grip, men deres svar har latt vente på seg, så blir spennende å se hva man ender opp med.
Last edited by Hagean on 29 Dec 2012, 01:12, edited 1 time in total.
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Golfstoreeurope

Post by Sharky »

SirBubba wrote:Jeg bestile der for en uke siden. Alt skulle være lagervarer, men det har ikke skjedd en dritt. Sendte de også en mail for en uke siden uten å få noe svar
Så du sendte dem en mail samme dag som du bestilte? :P

neida, men det er desverre ofte slik at dersom du bestiller flere varer samtidig så er sjansen for at en av varene ikke er på lager større. Har funnet ut at det ikke går an å stole på hva som står på siden deres ang. hva som er på lager eller ikke.

For min egen del så har det vært slik at da jeg bestilte en ferdig kølle som var på lager (3wood) så tok det litt over 1 uke før den ble sendt og ca. 2 uker før jeg fikk hentemelding på posten.

Har også bestilt custom fit køller og har da brukt ca 4 uker på å få varene. Jeg har hatt litt mail korresponse med dem tidligere og stort sett fått svar rimelig kjapt. Men jeg godtar enkelt og greit at det tar litt tid da prisen som regel er veldig rimelig.

På denne tiden av året kan det tenkes at ting tar enda lengre tid å få levert mtp all posten som blir sendt.
"The more i practice, the luckier i get"
SirBubba
Rookie
Rookie
Posts: 13
Joined: 18 Apr 2011, 13:59
Hcp: 7
Hjemmeklubb: Skei

Re: Golfstoreeurope

Post by SirBubba »

Jada, jeg sendte de en mail rett etter at jeg bestilte. Det er faktisk mulig. Men jeg purret ikke på leveringa da...
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Golfstoreeurope

Post by Hagean »

Venter fortsatt på driveren jeg bestilte den 12. Desember. Fikk jerna jeg bestilte den 17.des i dag. Hadde nok fått mark om bestillingene hadde blitt gjort i sesongen :)
vBildoy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 125
Joined: 17 Jun 2011, 09:01
Hcp: Alt for høyt
Hjemmeklubb: Sotra Golfklubb

Re: Golfstoreeurope

Post by vBildoy »

Jeg har inne en ordre på 2 stk TM ATV wedger. Bestilt 14. januar (helt standard). Det har ikke skjedd noe på den fronten heller.
Ping G20 Hybrid #4
Taylor Made Burner Superlaunch 5-PW Irons
TaylorMade ATV 52' og 58' Wedge
Nike Method Putter
Pepto
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 148
Joined: 22 Feb 2012, 07:40

Re: Golfstoreeurope

Post by Pepto »

Bestilte titleist 913d2 1 januar. Custom fit så de sier 10 dager + shipping. Sendte den 9 januar, strålende fornøyd igjen.
Står nå i hjørnet her og venter på en slice.

Bare synd det er vinter...
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Golfstoreeurope

Post by ShooterMacgavin »

GSE er latterlig trege...Om du trenger varene raskt (under 1 mnd) bestill et annet sted...
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfstoreeurope

Post by furu »

Det er jo et ganske greit butikkonsept. For GSE. Ikke kundene.

Lag en nettbutikk som inneholder alt mulig utstyr mellom himmel og jord. Ha null på lager, spar utgifter. Bestill inn når noen legger inn bestilling. De har aldri utlegg for stor varebeholdning.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Golfstoreeurope

Post by Kaffekannen »

Er jo ikke halvgærnt for oss kunder heller som får billig golfutstyr hvis det ikke gjør oss noe å vente litt... det er overfor konkurrentene som driver realt de er en skikkelig pain in the ass.

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk 2
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Pepto
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 148
Joined: 22 Feb 2012, 07:40

Re: Golfstoreeurope

Post by Pepto »

Skjønner at ikke alle er fornøyde her.

Jeg fortsetter å bestille i håp om at det går like smertefritt. Har hatt 3 ordre (to custom fit) de siste 8 mnd, levert på akseptable tider og spart masse penger.

Sendt fra min Amiga 500
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfstoreeurope

Post by furu »

Pepto wrote:Skjønner at ikke alle er fornøyde her.

Jeg fortsetter å bestille i håp om at det går like smertefritt. Har hatt 3 ordre (to custom fit) de siste 8 mnd, levert på akseptable tider og spart masse penger.

Sendt fra min Amiga 500
Amiga 500 er så ute :roll: Må minst ha 600, helst 1200.

Ja, det er helt greit å bestille fra GSE hvis man har god tid. Som mange sier kan vi spare noen kroner. Og penger spart er som alle vet penger tjent. Derfor tjener vi penger på GSE :) Har handlet der selv og det gikk helt fint.

Problemet oppstår når de selger en vare de ikke har på lager og heller ikke klarer å skaffe. Vi har satt flere eksempler på bestillinger der de til slutt må endre produkt eller bare kutte det fra ordren. Det er ikke bra nok. Vente fire uker for å spare 2.000,- på et jernsett? Helt ok. Vente fire uker og få beskjed om at de har hatt pengene mine i 4 uker men ikke kan gi meg varen - ikke bra.
Instagram @christianfuru
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Golfstoreeurope

Post by Hagean »

Kommer nok til å fortsette å bestille derfra selv siden det er såpass billig, men synes de kan stramme opp rutinene på kundeservicen litt. Fikk for eksempel beskjed om at min ønskede farge i GP grep ikke var inne, så de spurte om Gold/black var ok. Jeg svarte det var greit og fikk svaret: "okei, vi hadde ikke det grepet inne heller, så bestilte et annet. Ha en fin dag."
kevin
Guru
Guru
Posts: 17377
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Golfstoreeurope

Post by kevin »

Hvor mye billigere er de egentlig? virker som at veldig mange er misfornøyde med servicen og leveringstiden. Kronekursen har vel vært gunstig en lengre periode, men prisene på diverse golfutstyr har gått opp i UK. ca.8-10% fra 2011 til 2012
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfstoreeurope

Post by furu »

På noe er det ingenting å spare. På noe sparer man hvis man unngår mva. På andre ting er det ganske bra beløp det er snakk om. Man må kjøpe de rette tingene for å virkelig spare. Mye av hemmeligheten ligger nok i utvalget. De har mye vi ikke får tak i her hjemme (eller de later som om de har det......). Og de er flinkere til å sette ned prisene når utstyr er på vei ut.
Instagram @christianfuru
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Golfstoreeurope

Post by ShooterMacgavin »

Vi er heldig da 1 USD=5.58, GBP=8.8 og EUR=7.3,
Muligheten for å gjøre noen kupp er store med slike valuttakurser, og på GSE er et av stedene man finner dem (hvis du orker å vente)...

Vi burde hatt en egen tråd med "reviews" av diverse online golfshapper, der vi gir tilbakemelding på pris/leveringstid/svartid på epost osv..
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfstoreeurope

Post by eivaan »

Jeg har bestilt mye fra GSE og andre de siste par årene, jeg er stort sett fornøyd med servicen. Når det gjelder prisene, så er det MYE å spare på å handle fra utlandet. Bare en liten digresjon..en kompis bestilte samme sett som meg fra Proshop i Norge, jeg fra GSE. Han betalte totalt 2200,- mere en meg og fikk varene 1 dag før..Hvis man ser på klær og annet tilbehør så er besparelsene ofte enda større. Men som noen erfarer, så må man i enkelte tilfeller smøre seg med tålmodighet..både fra utlandet...og her hjemme ;)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17377
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Golfstoreeurope

Post by kevin »

tenkte ikke kontra proshopper hjemme, som naturligvis er dyrere. Tenkte mer på andre nettsteder. Personlig hadde jeg ikke giddet å handle et sted om det var 300,- billigere( som et eks), og leveringstiden var kjempelang og uforutsigbar og hvis de "aldri" svarer på kundehenvendelser. Da skulle det vært mye å spare kontra andre steder
Post Reply