PGA tour 2013

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: PGA tour 2013

Post by Yorkie »

Var vel heller tidenes choke det:) Satt og håpa på Hunter og Gmac i finalen men det ble det dessverre ikke.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2013

Post by Snowman »

"In only his second career start on the PGA Tour, David Lingmerth finished as a joint runner-up at the Humana Challenge after losing in a three-man playoff. He shot a 10-under-par round of 62 in the final round to get into the playoff."

Skjønner han ingen ting? Nå har han jo startet bra igjen, med -2 etter første 9 hull! Vet han ikke at han må være tålmodig og at det ikke er meningen å gå så fort fram? Noen må fortelle ham hvor vanskelig det er!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: PGA tour 2013

Post by Kaffekannen »

Snowman wrote:"In only his second career start on the PGA Tour, David Lingmerth finished as a joint runner-up at the Humana Challenge after losing in a three-man playoff. He shot a 10-under-par round of 62 in the final round to get into the playoff."

Skjønner han ingen ting? Nå har han jo startet bra igjen, med -2 etter første 9 hull! Vet han ikke at han må være tålmodig og at det ikke er meningen å gå så fort fram? Noen må fortelle ham hvor vanskelig det er!
Er ikke du passe lei av å repetere de samme kommentarene i hvert eneste innlegg? Alle(?) hadde elsket om Kofstad og Børsheim og Bertheussen og alle de andre norske hadde gjort det strålende helt fra starten, men siden kun svært, svært, svært få klarer det så er det faktisk viktig å være tålmodig og det er viktig å forstå at det er vanskelig. Så kjære 8, du er ikke et forumtroll, til det har du bidratt med for mye. Det du holder på med her og i alle andre innlegg den siste tiden er derimot trolling og noe du godt kan kutte ut.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2013

Post by Snowman »

Kaffekannen wrote:
Snowman wrote:"In only his second career start on the PGA Tour, David Lingmerth finished as a joint runner-up at the Humana Challenge after losing in a three-man playoff. He shot a 10-under-par round of 62 in the final round to get into the playoff."

Skjønner han ingen ting? Nå har han jo startet bra igjen, med -2 etter første 9 hull! Vet han ikke at han må være tålmodig og at det ikke er meningen å gå så fort fram? Noen må fortelle ham hvor vanskelig det er!
Er ikke du passe lei av å repetere de samme kommentarene i hvert eneste innlegg? Alle(?) hadde elsket om Kofstad og Børsheim og Bertheussen og alle de andre norske hadde gjort det strålende helt fra starten, men siden kun svært, svært, svært få klarer det så er det faktisk viktig å være tålmodig og det er viktig å forstå at det er vanskelig. Så kjære 8, du er ikke et forumtroll, til det har du bidratt med for mye. Det du holder på med her og i alle andre innlegg den siste tiden er derimot trolling og noe du godt kan kutte ut.
Du misforstår meg, Kaffekannen, kanskje med vilje? Jeg troller ikke, og jeg ironiserer faktisk ikke over de norske spillerne. Derimot ironiserer jeg over de mange i golfmiljøet (kanskje deg også?) som ikke ønsker noen helt alminnelig supporterkultur, hvor man lever og svinger med de spillerne man ønsker alt godt, ved å kommentere om og gjennom gleder og skuffelser. Det jeg ironiserer over er det manglende engasjementet, dvs at så få bryr seg og lever med i det som skjer.

Men på Norsk Golf sin side, der er det nå akkurat sånn som du kanskje vil ha det? Null kommentarer til artikkelen om Kofstad, null kommentarer til artikkelen om Tutta, null kommentarer til artikkelen om Tage, og null kommentarer til artikkelen om Wold/Ventura. Er det ikke flott? Ingen trolling, faktisk ingen ting i det hele tatt? Og så ber du meg også "kutte ut" istedenfor å skjønne at de er engasjement jeg etterlyser?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

+2 KK
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: PGA tour 2013

Post by Kaffekannen »

Snowman wrote:
Kaffekannen wrote:
Snowman wrote:"In only his second career start on the PGA Tour, David Lingmerth finished as a joint runner-up at the Humana Challenge after losing in a three-man playoff. He shot a 10-under-par round of 62 in the final round to get into the playoff."

Skjønner han ingen ting? Nå har han jo startet bra igjen, med -2 etter første 9 hull! Vet han ikke at han må være tålmodig og at det ikke er meningen å gå så fort fram? Noen må fortelle ham hvor vanskelig det er!
Er ikke du passe lei av å repetere de samme kommentarene i hvert eneste innlegg? Alle(?) hadde elsket om Kofstad og Børsheim og Bertheussen og alle de andre norske hadde gjort det strålende helt fra starten, men siden kun svært, svært, svært få klarer det så er det faktisk viktig å være tålmodig og det er viktig å forstå at det er vanskelig. Så kjære 8, du er ikke et forumtroll, til det har du bidratt med for mye. Det du holder på med her og i alle andre innlegg den siste tiden er derimot trolling og noe du godt kan kutte ut.
Du misforstår meg, Kaffekannen, kanskje med vilje? Jeg troller ikke, og jeg ironiserer faktisk ikke over de norske spillerne. Derimot ironiserer jeg over de mange i golfmiljøet (kanskje deg også?) som ikke ønsker noen helt alminnelig supporterkultur, hvor man lever og svinger med de spillerne man ønsker alt godt, ved å kommentere om og gjennom gleder og skuffelser. Det jeg ironiserer over er det manglende engasjementet, dvs at så få bryr seg og lever med i det som skjer.

Men på Norsk Golf sin side, der er det nå akkurat sånn som du kanskje vil ha det? Null kommentarer til artikkelen om Kofstad, null kommentarer til artikkelen om Tutta, null kommentarer til artikkelen om Tage, og null kommentarer til artikkelen om Wold/Ventura. Er det ikke flott? Ingen trolling, faktisk ingen ting i det hele tatt? Og så ber du meg også "kutte ut" istedenfor å skjønne at de er engasjement jeg etterlyser?
Jeg kritiserer ikke innholdet ditt. Det er din mening og det er helt ok. Jeg kritiserer at du gjentar deg selv i så stor grad at det er trolling og det kommer til å (kanskje for sent allerede?) føre til at ingen tar deg seriøst.

Når det gjelder poenget ditt med supporterkultur så har vi ingen. Fakta er at vi, i alle fall på herresiden, foreløpig ikke har noen spillere som helt er god nok til å være med i toppen jevnt over. Rett og slett fordi nivået er så vanvittig høyt. I motsetning til deg så tror jeg, og mange med meg, at hvis vi noen gang skal få noen på det nivået så må vi gi våre beste spillere tålmodighet og støtte. Om vi, og da mener jeg golfmiljøet i Norge, kritiserer dem kraftig hver gang de misser en cut, så vil det smitte over og det vil øke sjansen for at de gir opp raskere enn hvis de blir støttet. Og nei, jeg tror ikke våre karer får mer oppmerksomhet i pressen hvis vi er mer kritiske, heller tvert i mot.

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk 2
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2013

Post by Snowman »

OK, takk for meg!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: PGA tour 2013

Post by goffy »

Er vel ingen som troller her om du sammenligner golfsnakk med andre forumsider!
Ta på filterbrillene KK, dette overlever vi :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

Knallrunde av Villegas i går, +3 etter 4 i dag....
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: PGA tour 2013

Post by Kaffekannen »

goffy wrote:Er vel ingen som troller her om du sammenligner golfsnakk med andre forumsider!
Ta på filterbrillene KK, dette overlever vi :)
Han bekreftet vel egentlig sin trollestatus med verdens eldste trolletriks = "stakkers meg, jeg vil ikke diskutere mer fordi jeg får beskjed om at jeg troller. Gi meg sympati...osv.". Grow a pair!

Når det er sagt så synes jeg Snowman bidrar godt til forumet i mange andre sammenhenger. Han har nemlig en mening om det meste som ikke nødvendigvis alle er enig i, og det skaper diskusjon. Derfor er det kjipt at han i det siste har brukt hver eneste mulighet til å si nøyaktig det samme om igjen og om igjen. Også kalt spamming eller trolling. Det er verdens mest effektive "tråddødare".
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

Rory får virkelig gjennomgå på twitter etter å ha trukket seg. Han skylder på en vond vidsomstann. Var +7 etter 8 hull og gikk av etter å ha slått i vannet
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: PGA tour 2013

Post by sumo »

rors har trukket seg ja. såpass.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: PGA tour 2013

Post by CharlieB »

Kaffekannen wrote:
Han bekreftet vel egentlig sin trollestatus med verdens eldste trolletriks = "stakkers meg, jeg vil ikke diskutere mer fordi jeg får beskjed om at jeg troller. Gi meg sympati...osv.". Grow a pair!

Når det er sagt så synes jeg Snowman bidrar godt til forumet i mange andre sammenhenger. Han har nemlig en mening om det meste som ikke nødvendigvis alle er enig i, og det skaper diskusjon. Derfor er det kjipt at han i det siste har brukt hver eneste mulighet til å si nøyaktig det samme om igjen og om igjen. Også kalt spamming eller trolling. Det er verdens mest effektive "tråddødare".
+1 kk

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2013

Post by Snowman »

Snowman wrote:OK, takk for meg!
Jeg skjønner at disse fire ordene ble tatt ille opp, som at jeg ba om sympati. Nei, jeg ber ikke om sympati, jeg bare forlater forumet. Hvis jeg nå får være i fred, uten ytterligere innlegg som handler om meg, verken sympati eller ytterligere kritikk, så er jeg altså borte fra forumet, og dette ble da mitt siste innlegg. Jeg ønsker bare å slippe å bli nevnt i diverse innlegg etter at jeg nå går ut døra.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA tour 2013

Post by furu »

Nei. Kom an. Det der går fint.

Forøvrig skuffende at PGA Tour ikke har tannlege tilgjengelig på banen slik at Rory kunne fått umiddelbar behandling.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

Et par Ibux 600mg så hadde han vært helt fin. Virker litt merkelig grunnlag å trekke seg på, spesielt hvis det stemmer at han har hatt vondt en stund. Men men, når man ikke vet eksakt så blir det bare spekulasjon
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA tour 2013

Post by furu »

Stemmer det at han etter runden faktisk sa at det "ikke var noe fysisk" som var problemet?

Blir mye spekulasjoner men det er ikke til å unngå når en spiller som Rory trekker seg.
Instagram @christianfuru
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: PGA tour 2013

Post by Rotten »

Snowman wrote:
Snowman wrote:OK, takk for meg!
Jeg skjønner at disse fire ordene ble tatt ille opp, som at jeg ba om sympati. Nei, jeg ber ikke om sympati, jeg bare forlater forumet. Hvis jeg nå får være i fred, uten ytterligere innlegg som handler om meg, verken sympati eller ytterligere kritikk, så er jeg altså borte fra forumet, og dette ble da mitt siste innlegg. Jeg ønsker bare å slippe å bli nevnt i diverse innlegg etter at jeg nå går ut døra.
Dæven, ta deg sammen mann, du er vel ikke pubertal tenåring?
Jeg er slettes ikke enig i alt du skriver, men det er jo heller ikke ett poeng. Bra at det kommer innspill som ikke alltid er mainstream. Jeg oppfordrer deg hvertfall til å diskutere videre, det er bra for forumet synes jeg!
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: PGA tour 2013

Post by ShooterMacgavin »

Cry me a river....
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2013

Post by kevin »

Ikke første,ei heller siste gang...
Post Reply