Ramnefjell at it again

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: Ramnefjell at it again

Post by Birdieplayer »

Kjipt at noen her inne tilsynelatende godter seg veldig når redaktøren på golfsiden i noens øyne driter seg ut, og skriver om det.
Trekker ned inntrykket av denne sida som ellers er veldig bra.

Glad jeg ikke er medlem av Haga, trist at banen sliter.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Ramnefjell at it again

Post by Pepper »

Jeg også registrerte svaret, og finner (igjen) at det er ganske formålsløst å svare. Hakk i plata, dessverre.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ramnefjell at it again

Post by furu »

Birdieplayer wrote:Kjipt at noen her inne tilsynelatende godter seg veldig når redaktøren på golfsiden i noens øyne driter seg ut, og skriver om det.
Trekker ned inntrykket av denne sida som ellers er veldig bra.

Glad jeg ikke er medlem av Haga, trist at banen sliter.
"Godte seg"? Jeg mener dette bare er naturlige reaksjoner fra engasjerte golfere på nett. Det har gått svært rolig for seg. Ingen usakligheter eller tåpelige kommentarer fra noen i denne tråden.

Det må være lov å kommentere en hendelse uten at man skal bli beskyldt for å "godte seg".
Instagram @christianfuru
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Ramnefjell at it again

Post by Pepper »

Bra kommentar fra furu. Jeg godter meg over hodet ikke, tvert i mot synes jeg det er trist at den aktuelle debattsiden ikke fungerer bedre. Grunnlaget for en veldig god debattside er der, men da må grunnleggende forhold vedr styring og redigering endres.
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Ramnefjell at it again

Post by Rotten »

Helt enig med Furu her. Denne tråden, som de fleste på dette forumet heldigvis, har vært sakelig og ryddig. Det må være lov å diskutere sak uten å bli beskyldt for å godte seg på andres bekostning.
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: Ramnefjell at it again

Post by Birdieplayer »

De første innleggene i denne tråden er ikke diskusjon, men så går det etterhvert over til diskusjon.
Nesten litt omvendt av normale tråder!
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Ramnefjell at it again

Post by Yorkie »

Vi gjør ting litt anderledes her :)

Ett snev av satire betyr vel ikke nødvendigvis at man godter seg, for min egen del kun litt lett hoderisting.

Er enig at det er (litt) trist med Haga, men, på en måte ikke overrasket. Medlemskapet ble i sin tid priset etter en beliggenhet med mange kjøpesterke golfspillere i det nære nedslagsfelt med ett golfmarked i oppgang. Produktet som ble levert var greit nok, uten voldsomme opplevelser hverken golfteknisk eller miljømessig. Markedet normaliseres og så sliter man med dårlige forhold p.g.a grunnarbeide/vedlikehold, og diverse snurrepiperier med arbeidsmiljø/ansettelser/restauranter osv. Allikevel presses det på for å være "ekslusivt" med ekstrem greenfee, begrensninger for de som ønsker å leie ut spillerett osv. Istedet da for å kalle en spade en spade og si at "slik er verden nå" og så se på hva kan gjøres for å utvikle ett mere interessant tilbud for medlemmer, leietagere og greenfee spillere virker det utenfra ihvertfall som det er viktigere å diskutere hva som er årsakenene og uffe seg over markedet.

Til sammenlikning, Miklagard, hvor styre og ledelse tar proaktivt tak i aksjeproblematikk, markedsnedgang og behov for baneforbedring ift nedbørsmengder osv, og heller fokuserer på "hvordan skal vi gjøre Miklagard til en mer attraktiv klubb". Er sikkert noen kranglefanter og sikkert litt posisjoneringsøvelser der også på årsmøter osv. men sett utenfra virker det ihvertfall som man har en riktigere og sunnere fokus.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Xo1
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 104
Joined: 06 Apr 2011, 21:47
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Miklagard GK
Has thanked: 2 times

Re: Ramnefjell at it again

Post by Xo1 »

Ser at hele tråden om Haga nå er slettet, Forumtroll har skrevet stygge ting om AR. Kom veldig beleilig dette. Forumtrollet = AR? Kjekt å sverte seg selv slik at jeg kan slette hele tråden med kritikk av meg selv. Bare en liten konspirasjonteori fra min side!
TaylorMade M3 Driver
TaylorMade M1 3 Wood
TaylorMade P730 3i - Pw
TaylorMade Milled Grind HI-TOE 52' 58' 64' Wedger
TaylorMade Ghost-Spider-Putter
Titleist PRO V1
tilskuer
Forumvant
Forumvant
Posts: 79
Joined: 08 Apr 2011, 16:00

Re: Ramnefjell at it again

Post by tilskuer »

Alle som har fulgt med på golfsiden en stund har vel fått med seg at det er en person som bruker natt til lørdag til å få utløp for et eller annet gammelt gammelt nag mot bloggeieren. Så denne konsperasjonsteorien er vel like langst fra sannheten som de fleste andre konsperasjonsteoriene.
For en utenforstående har det vært ganske "interessant" å følge debatten om GF på Haga. Da tenker jeg først og fremst på hvor utrolig inkonsekvent argumentasjonene noen gang kan være. "Litt" satt på spissen:

Under dekke av ytringsfriheten er det en "menneskerett" å bruke et debattforum til å slenge ut udokumenterte og usaklige karakteristikker av andre, mens et "saklig" referat fra GF ikke burde vært gjengitt fordi det rammer den som begikk handlingen under pkt. 1.

Referatet fra GF har ikke offentlighetens interesse og burde ikke vært gjengitt på GS. Dette er jeg i utgangspunktet enig i men man glemmer jo helt hvilken side det var som ønsket å gjøre GF til et offentlig anliggende. Jeg regner med at styret og flertallet av aksjonærene er forholdsvis komfortable med at en mer balansert virkelighetsbeskrivelse kom til uttrykk.

Det er tydeligvis legitimt å karakterisere alle vi ikke er enige med som inkompetente tullinger. Problemet er bare at når vi har fastslått dette som en sannhet, er vi alle blitt inkompetente tullinger.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ramnefjell at it again

Post by furu »

Med en moderne forumløsning kunne tråden blitt låst. Innholdet er da fremdeles tilgjengelig men kan ikke kommenteres.
Instagram @christianfuru
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Ramnefjell at it again

Post by goffy »

Saken fikk 2 siders dekning i finansavisen i dag.
Ut i fra det jeg har lest så er det mye positivt arbeid i klubben.
Er vel ingen i Haga som er tjent med all denne støyen!
Håper de får skikk på det...
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Ramnefjell at it again

Post by Rotten »

Var vel noe drøy vinkling i Finansavisen. "Drapstrusler" var vel litt overkill...bokstavelig talt.. Tror de fleste forstod at det kun var en flåsete morsomhet.

Forøvrig Furu, du må ikke ødelegge forumet til Ramnefjell med å foreslå noe så uhørt som å fornye seg....gamle folk liker å gjøre det på gamlemåten :D Om jeg ikke tar helt feil, er det ekstremt få på den siden som er under 60 år, noe den bærer preg av...
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Ramnefjell at it again

Post by veggiss »

tilskuer wrote:Alle som har fulgt med på golfsiden en stund har vel fått med seg at det er en person som bruker natt til lørdag til å få utløp for et eller annet gammelt gammelt nag mot bloggeieren. Så denne konsperasjonsteorien er vel like langst fra sannheten som de fleste andre konsperasjonsteoriene.
For en utenforstående har det vært ganske "interessant" å følge debatten om GF på Haga. Da tenker jeg først og fremst på hvor utrolig inkonsekvent argumentasjonene noen gang kan være. "Litt" satt på spissen:

Under dekke av ytringsfriheten er det en "menneskerett" å bruke et debattforum til å slenge ut udokumenterte og usaklige karakteristikker av andre, mens et "saklig" referat fra GF ikke burde vært gjengitt fordi det rammer den som begikk handlingen under pkt. 1.

Referatet fra GF har ikke offentlighetens interesse og burde ikke vært gjengitt på GS. Dette er jeg i utgangspunktet enig i men man glemmer jo helt hvilken side det var som ønsket å gjøre GF til et offentlig anliggende. Jeg regner med at styret og flertallet av aksjonærene er forholdsvis komfortable med at en mer balansert virkelighetsbeskrivelse kom til uttrykk.

Det er tydeligvis legitimt å karakterisere alle vi ikke er enige med som inkompetente tullinger. Problemet er bare at når vi har fastslått dette som en sannhet, er vi alle blitt inkompetente tullinger.
Et debattforum er nettopp det, et forum for debatt. Der ytres meninger over en lav sko, og folk kan "krangle" og være usaklige. AR kaller seg derimot en journalist, og driver det han kaller en nyhetsside med enda "strengere regler enn vær varsom plakaten" som han så fint sier selv. Da hører ikke et partsinnlegg skjult i et såkalt referat hjemme noe sted.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Robban
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 24 Feb 2011, 08:41

Re: Ramnefjell at it again

Post by Robban »

Ser ut som det er den vanlige sammenblandingen han alltid gjør, av redaktør, medlem, golfekspert, debattør, moderator, journalist, privatperson, osv. Han klarer ikke skille hvor det ene slutter og det andre starter. Slike saker som dette gjør det svært synlig hvilke utfordringer han har med seg selv. Inntil han klarer å velge hvilken rolle han egentlig vil ha, vil det vel være slik det alltid har vært.

Jeg hadde vel sympati for noen av hans utfordringer tidligere, men det har gått over for lengs. Han kan ikke lengre skylde på alle andre hver eneste gang.
Post Reply