European tour 2013

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European tour 2013

Post by furu »

Jepp :D Jeg så på :D Og jeg har vitner!

De har jo verdens kuleste trofe - en arabisk dolk! Og banen er veldig spesiell med vanskelige hull og slottsmuren som går kun meter fra fairway enkelte steder.
Instagram @christianfuru
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: European tour 2013

Post by sirandrew214 »

Forskjell på drittfelt og at publikumsmagnetene ikke er med. Hvis det bare hadde vært NorgesCup spillere som fikk sjansen mens resten ladet opp til Masters, så hadde det vært drittfelt. Men når de 8-10 som skal spille Masters er borte mens resten er de samme, blir det feil ordbruk.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European tour 2013

Post by furu »

Må innrømme at det er ganske greit å diskutere med Egeman igjen :D
Instagram @christianfuru
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: European tour 2013

Post by TheBigEasy »

Marcel Siem er en kul fyr. At han skal vifte rundt med en arabisk dolk er vel ikke det beste på vei over til USA og PGA touren ;)
Play your best.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Furu, jeg leser her, så jeg ser teorien din.

Egeland, han vet hvem jeg er, og han tror du er meg, så jeg får nå skylda for det du skriver. Kan du fortelle ham hvem du er, enten her eller i direktemelding, for dette gidder jeg ikke.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European tour 2013

Post by furu »

Herlig :D

Ingen får vel skyld for noe som helst. Vi diskuterer. Er uenige. Diskuterer litt til. Kommer ingen vei. Internett på sitt beste! Fint hvis du skriver igjen Snowy :)
Instagram @christianfuru
Egeland
Rookie
Rookie
Posts: 16
Joined: 20 Mar 2013, 07:27

Re: European tour 2013

Post by Egeland »

?
Martin899
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 131
Joined: 18 Jul 2011, 22:15
Hcp: 9,x
Hjemmeklubb: Aurskog, Miklagard

Re: European tour 2013

Post by Martin899 »

Hahah, at det går an å samle så mange tullinger på et sted.

Må si meg delvis enig med deg Egeland. Jeg tørr påstå at jeg ser mer golf enn 92,4% av dette forumet, og det er fordi jeg er en jævla golfnerd. Men hva med de som ikke sitter og følger med hele tiden. Slik som min far for eksempel. Pratet med han idag, og han som ellers pleier å følge med i helgene gadd ikke da han så startfeltet. Å kalle det drittfelt er kanskje å dra den litt langt, men det må faktisk stille opp store personer for at golf skal bli en større sport.

Hadde tenkt til å ta dette i en annen post; men noe av grunnen til at menge jeg kjenner ikke følger med på golf er fordi det er så jævla uoversiktlig. Det er ingen åpenbar sammenheng slik som feks fotball. Av denne grunnen blir det mye enklere å følge med på fotball, og ikke minst få større tilknytning til enkeltspillere/lag.

Golfspillere kan plutselig stå over mange turneringer, og fortsatt være ranket som nr. én i verden. Fotballag må spille kampene sine. For her må man sammenligne med fotballag, ikke enkeltspillere, det blir feil. Systemet bak "ligaene" i golf er alt for komplisert. Jeg har som tidligere nevnt fulgt godt med, men jeg vet ikke om jeg skjønner det enda engang. Ser jo at tilogmed Haugsrud må søke Googlen innimellom. Det blir for lite publikumsvennlig. I fotball er det seier = 3 poeng, tap=0, uavgjort=1. Slå sammen etter sesongslutt > mest poeng vinner. Det er ca det samme i golf også, men i golf så er det så mye fremogtilbakeoppogned med turneringer osv, så det blir krøll for de fleste.

Skal gjerne utdype dette mer, for jeg regner med å få en god del tilbakemeldinger av visse forumtroll her, men nå er det natta.
2012 sesongen: Hcp sesongstart 24,6/ nå 9,x --> Målsetting - 3

Jern
MP-63 P-4i
TP-12 wedges - 52, 56, 60
Hybrid
Cobra Baffler
Driver
Nike Vrs 9,5
Putter
Nike Method II
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European tour 2013

Post by furu »

Martin899 wrote:Hahah, at det går an å samle så mange tullinger på et sted.
Hvis du vil fortsette med å kalle folk tullinger foreslår jeg at du diskuterer golf på denne debattsiden.
Instagram @christianfuru
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: European tour 2013

Post by sirandrew214 »

Fotball et en liga hvor alle kamper er like mye verd, og man får ingen ekstrapoeng for å vinne 16. Mai kampen feks.
I golf er det forskjell i viktigheten på de forskjellig turneringene, og dermed viktigere å vinne enkelte turneringer.

Hvis man skulle fulgt vaset ditt, så måtte man tvunget alle golferene til å spille alle turneringene, osv...

Anser meg ikke selv som et forumtroll selv om jeg tok meg tid til å svare, men du klarte å dra på deg en minuskarma ihvertfall.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

Hadde nok sett på jeg og om jeg var hjemme. At de antatt beste i Europa ikke stiller er egentlig likegyldig for meg, men så er jeg jo golfnerd da. Om de hadde vært med er det ikke sikkert at noen av de hadde vunnet, finnes ingen garantier for det. Alle spillerne kan ikke stille i alle turneringene heller, å tro det er naivt. Sånn har det aldri vært og kommer aldri til å bli det heller.

Blant de 10 øverste på resultatlisten i Marokko finnes det totalt 16 europatour seire. Giddet ikke sjekke lengre ned, men det finnes spillere med seire på ET/CT og deltagelse i Ryder Cup.

Turneringen i Marokko er langtfra dårligst rankede av ET turneringene på verdensrankingen hittil i år, når det gjelder utdeling av poeng.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: European tour 2013

Post by Yorkie »

Martin899 wrote:Hahah, at det går an å samle så mange tullinger på et sted.

Må si meg delvis enig med deg Egeland. Jeg tørr påstå at jeg ser mer golf enn 92,4% av dette forumet, og det er fordi jeg er en jævla golfnerd. Men hva med de som ikke sitter og følger med hele tiden. Slik som min far for eksempel. Pratet med han idag, og han som ellers pleier å følge med i helgene gadd ikke da han så startfeltet. Å kalle det drittfelt er kanskje å dra den litt langt, men det må faktisk stille opp store personer for at golf skal bli en større sport.

Hadde tenkt til å ta dette i en annen post; men noe av grunnen til at menge jeg kjenner ikke følger med på golf er fordi det er så jævla uoversiktlig. Det er ingen åpenbar sammenheng slik som feks fotball. Av denne grunnen blir det mye enklere å følge med på fotball, og ikke minst få større tilknytning til enkeltspillere/lag.

Golfspillere kan plutselig stå over mange turneringer, og fortsatt være ranket som nr. én i verden. Fotballag må spille kampene sine. For her må man sammenligne med fotballag, ikke enkeltspillere, det blir feil. Systemet bak "ligaene" i golf er alt for komplisert. Jeg har som tidligere nevnt fulgt godt med, men jeg vet ikke om jeg skjønner det enda engang. Ser jo at tilogmed Haugsrud må søke Googlen innimellom. Det blir for lite publikumsvennlig. I fotball er det seier = 3 poeng, tap=0, uavgjort=1. Slå sammen etter sesongslutt > mest poeng vinner. Det er ca det samme i golf også, men i golf så er det så mye fremogtilbakeoppogned med turneringer osv, så det blir krøll for de fleste.

Skal gjerne utdype dette mer, for jeg regner med å få en god del tilbakemeldinger av visse forumtroll her, men nå er det natta.
HEI! Teorier om fotball diskuteres på øøøøøøyyjegserpåfotballogsyngerdøllesangerombønderibyenogerdumsomettbrø.no eller noe. Fotball er på linje med selleri og nike og må slås brutalt og skånselløst ned! Hva i sorte svarte belge har slike utilbørlige referanser med en seriøs diskusjon om ett sentralt emne å gjøre, nei, her må vi få på plass noen moderatorer som kan slette slik visvas øyeblikkelig slik at velfunderte debattanter slipper å måtte forholde seg til slikt vrøvl! Rett og slett uhyrlig!

Jeg ble en gang tvunget til å se på en fotballkamp, 90! minutter med to lag, ett ikledt rødt, og ett hvitt og svart, som mæla ballen i tilfeldige retninger omtrent midt på banen, innimellom blei ballen lompa i retning av en eller annen døll fyr (typisk med "coole" tatter og gaybag) som lunta rundt i midten av motstanderens banehalvdel, 99,9% av tilfellene var han et annet sted, og i den ene promillen som han faktisk var i nærheten av der ballen landet ble kommentatorene panegyriske "se hvilke plasseringstyrke, de (røde/hvite) må utnytte det høye presset bedre siden vingene har lite dybde" herreminhatt makan til tankeløst svada har jeg sjelden hørt, ikke siden "ææææh, øøøh" kommenterte på Viasat golf!
Etter 90 minutter uten at noen hadde klart å fifle en ball i nærheten av målet kom det en eller annen knorrskalle i dress fremfor kameraet og lirte av seg "vi (røde/hvite) var bra defensivt i dag, men vi mangler litt på å klare å konverte sjansene, vi er ikke gode nok til å bruke rommet og da blir det ikke plass for de individuelle ferdighetene". Seriøst, dere mæla ballen helt uten mål og mening i en eller annen tilfeldig retning i 45 minutter, som oftest rett i beina på motstanderen, som da mæla ballen helt uten mål og mening i en eller annen tilfeldig retning i resten av tiden.

Jammen må jo støtte laget, Moldeenga er kongelaget. Hallo! Altså, 1% av spilleren er fra distriktet laget kommer fra, resten er leiesoldater fra Kazakhstan, Ghana, Peru, Polen og en eller annen by i Nord-Norge, som forsvinner straks noen er gale nok til å tilby de 10 kr mer, og så snakker de om "sportslig utvikling", eh, altså enhver idiot skjønner at du ikke duger til noe som helst annet enn å lompe en ball rundt om kring, og at det gjelder å dra til seg så mye grunker du kan nå.

Aldri mer! Aldri mer sier jeg, jeg nekter ubetingelsesløst å kaste bort ett eneste lite sekund av min tid på en slik øvelse av hjernedøhet!
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin899
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 131
Joined: 18 Jul 2011, 22:15
Hcp: 9,x
Hjemmeklubb: Aurskog, Miklagard

Re: European tour 2013

Post by Martin899 »

Vet ikke om jeg skjønner humoren din, men jeg håper virkelig ikke du sitter der og mener at fotball er en veldig meningsløs sport, når du selv spiller golf. Følger ikke med på fotball selv lenger, men er ikke redd for å påstå at å slå en ball i et hull på et jorde er MINST like dumt som fotball. Men det er en annen diskusjon. Hvis moderator skulle gjort noe her så var det isåfall å fjerne de suppejøkene som satt og slang drit til Snowman, og har så ekstremt lite respekt at de gjør det selv etter han har valgt å trekke seg fra siden.
2012 sesongen: Hcp sesongstart 24,6/ nå 9,x --> Målsetting - 3

Jern
MP-63 P-4i
TP-12 wedges - 52, 56, 60
Hybrid
Cobra Baffler
Driver
Nike Vrs 9,5
Putter
Nike Method II
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: European tour 2013

Post by eivaan »

Jeg har stor glede av å følge turneringene både med og uten de aller største, på ET får man sett mye flere slag og man slipper mye innslag/reklame. Jeg er nok også litt banefetish, så for min del så handler det generelt om at jeg liker å se golf :) Når det gjelder en del av innleggene i denne tråden og enkelte andre tråder, så synes jeg folk bør lære litt folkeskikk, heilt greit å være uenige og ha det litt gøy..men hvis folk er her for å provosere/kverulere så fin på noe annet, husk etikette!!!!!!
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: European tour 2013

Post by veggiss »

Heldigvis har man en Friend/Foe funksjon her på forumet, så de som bare skriver oppgulp man ikke ønsker å lese kan man huke av som Foe, og da blir postene skjult :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European tour 2013

Post by furu »

Martin899 wrote:Vet ikke om jeg skjønner humoren din, men jeg håper virkelig ikke du sitter der og mener at fotball er en veldig meningsløs sport, når du selv spiller golf. Følger ikke med på fotball selv lenger, men er ikke redd for å påstå at å slå en ball i et hull på et jorde er MINST like dumt som fotball. Men det er en annen diskusjon. Hvis moderator skulle gjort noe her så var det isåfall å fjerne de suppejøkene som satt og slang drit til Snowman, og har så ekstremt lite respekt at de gjør det selv etter han har valgt å trekke seg fra siden.
Det er bare meg som har diskutert med Snowman her i det siste. Regner med at kommentaren er ment mot meg. For det første har det vært null drittslenging. Jeg er sikker på at Egeland = Snowman. Det vil jeg hinte frampå om. Og jeg fikk en reaksjon. Jeg tror fremdeles det er samme person og jeg vil at den originale Snowman gjerne skal skrive her. Det er poenget mitt. Ikke noe dritt der. Han fikk i sin tid en positiv karma av meg.

Ellers må jeg framheve Yorkies innlegg. Spesielt måten han sømløst fletter inn litt hets av Nike :lol
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: European tour 2013

Post by veggiss »

[quote="furu"Jeg er sikker på at Egeland = Snowman. Det vil jeg hinte frampå om. [/quote]

Vær så snill a...det blir for dumt!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: European tour 2013

Post by Yorkie »

furu wrote: Ellers må jeg framheve Yorkies innlegg. Spesielt måten han sømløst fletter inn litt hets av Nike :lol
Takker saaa meget Furu, er dog mest fornøyd med at jeg klarte å flette inn selleri i ett fotballinnlegg faktisk, en gang må jo være den første, og jeg går foran!
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: European tour 2013

Post by Rotten »

Herregud. Skjerpings.
Skal være rimelig kjip om ikke Yorkie's innlegg kan leses med ett lite smil.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: European tour 2013

Post by Kaffekannen »

Oppsummering:
Yorkie`s innlegg var fornøyelig...trodde jeg, helt til han trakk inn Nike. Yorkie kødder ikke med Nike ;)
Noen mener det var et drittfelt, andre vet bedre. At det var relativt uinteressant for de store massene kan vi vel være enig om?
Egeland er en bekjent av Snowman som overtok stafettpinnen til Snowman når han trakk seg tilbake. Heldigvis skriver han på samme måte og om det samme slik at vi ikke føler det store savnet.
Nettikette er mangelvare her som på de fleste steder på internettet. Den gyldne nettvettregel lyder: Skriv om andre som du hadde sagt til dem ansikt til ansikt(lettere omskrevet).
EK sliter mer enn vi håpet i sesongstarten. Forhåpentligvis får han en sesongutvikling lignende fjoråret hvor han begynte å spille god golf på sommeren.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply