Nike VR Pro Blade

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
norwegiansgolfer
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 13 Jul 2011, 12:47
Hcp: 11.2

Nike VR Pro Blade

Post by norwegiansgolfer »

Er det noen som har erfaringer med Nike VR Pro Blade?
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Nike VR Pro Blade

Post by Friedman »

Har testet de, og etter min mening er det de fineste muscleback'ene som har kommet de siste årene. Utrolig bra look, med kompakt hode og lite offset. Penetrerende ballbane, men lite tilgivende. Du skal ha et rimelig bra og konsistent balltreff før det er fordel med Pro Blade fremfor VR Pro Combo, som er muscleback i kort-jerna, cavity back i medium-jerna og pocket cavity i lang-jerna. Altså får du mer hjelp der du trenger det, fra 7i og utover, og det er lettere å få ballen opp i lufta.

Jernspillet er min store styrke (alt er relativt :lol: ) i golf, men jeg hadde ikke valgt VR Pro Blade. Balltreffet er rett og slett ikke konsistent nok for rene blades, og derfor kunne jeg ikke forsvart Pro Blade fremfor Pro Combo. Når det er sagt så spiller ikke vi hobbygolfere for penger, så dersom du virkelig elsker utseende til en klassisk muscleback og er villig til å ofre lengde og tilgivenhet er VR Pro Blade definitivt et av de beste kjøpene du kan gjøre etter min mening.

Men jeg ville forsøkt å teste begge settene, for å se forskjellen. Uansett får du køller av topp kvalitet. Lykke til med kjøpet ;)
No laying up
blummern
Forumvant
Forumvant
Posts: 65
Joined: 08 Jan 2013, 16:40
Hcp: 8,3
Hjemmeklubb: Narvik GK

Re: Nike VR Pro Blade

Post by blummern »

Vr Pro blades er nok en av de minst tilgivende jernene du kan kjøpe, men også det peneste der ute. Vil påstå at hcp over 5 ikke trenger disse. Balltreff er en ting, men disse køllene bruker man til å "shape" og styre ballbane med som med de fleste muscleback blades.
In the bag

Titleist 913 S+ D2
Titleist 913F 3wood
Nike Covert 2.0 Tour 5wood
Ping i20 4-W
Ping i10 2 iron
Ping Gorge Tour 52-56
Cleveland Classic 5.5 putter
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Nike VR Pro Blade

Post by Franz »

blummern wrote:Vr Pro blades er nok en av de minst tilgivende jernene du kan kjøpe...
Men de er også noe av det MEST tilgivende innen bladkøller.
Martin899
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 131
Joined: 18 Jul 2011, 22:15
Hcp: 9,x
Hjemmeklubb: Aurskog, Miklagard

Re: Nike VR Pro Blade

Post by Martin899 »

blummern wrote:Vr Pro blades er nok en av de minst tilgivende jernene du kan .
Jeg syntes Mizuno sine MP-63/64 er mindre tilgivende
2012 sesongen: Hcp sesongstart 24,6/ nå 9,x --> Målsetting - 3

Jern
MP-63 P-4i
TP-12 wedges - 52, 56, 60
Hybrid
Cobra Baffler
Driver
Nike Vrs 9,5
Putter
Nike Method II
Pepto
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 148
Joined: 22 Feb 2012, 07:40

Re: Nike VR Pro Blade

Post by Pepto »

Har ikke testet dem, men spiller selv titleist MB 712. Er ikke så forbanna vanskelig å spille blades som folk skal ha det til.
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Nike VR Pro Blade

Post by Sharky »

Pepto wrote:Har ikke testet dem, men spiller selv titleist MB 712. Er ikke så forbanna vanskelig å spille blades som folk skal ha det til.
+1

Spiller med vr pro blades selv og kunne ikke vært mer fornøyd. Makan til køller skal du lete lenge etter. Når det er sagt, kunne jeg sikker spilt bedre med mitt nåværende nivå med andre køller. men hvis du først skal lære å sykle så bruker du lenger tid på å lære med hjelp av støttehjul enn ved å ikke bruke støttehjul i det hele tatt. ^^

Er du en av de som synes det er fint og flott, samt føler deg selvsikker når du står og skal slå med blades. så har det lite å si om du er 25 eller 2.5 i hcp. kjør på! ;)
"The more i practice, the luckier i get"
blummern
Forumvant
Forumvant
Posts: 65
Joined: 08 Jan 2013, 16:40
Hcp: 8,3
Hjemmeklubb: Narvik GK

Re: Nike VR Pro Blade

Post by blummern »

Det er 2 hovedgrunner til at spillere velger blades. Det er for å styre ballbane og for å han et konsistent slag. At folk med 20+ i hcp bruker disse er selvfølgelig helt uproblematisk, men det er stor forskjell på å ha godt balltreff og det å faktisk kunne manipulere ballbane. "Feel" er selvfølgelig også en viktig faktor ved valg av køller, men her tror jeg nok at en 25 i hcp vil ha bedre resultat i å velge et "combi-sett" enn rene bladkøller. Spiller selv med Nike vr pro combo, og kunne ikke vært mer fornøyd :) Rene blad er litt for "hissig" for meg atm. Men alt i alt synes jeg folk skal få spille med det de vil så lenge det funker :)
In the bag

Titleist 913 S+ D2
Titleist 913F 3wood
Nike Covert 2.0 Tour 5wood
Ping i20 4-W
Ping i10 2 iron
Ping Gorge Tour 52-56
Cleveland Classic 5.5 putter
Post Reply