Bubba Watson - for ett rasshøl!

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Bubba Watson - for ett rasshøl!

Post by Golffreak »

For de som ser på Travelers Championship på PGA-touren på TV akkurat nå, så er det ganske utrolig hvordan Bubba Watson oppfører seg! På det 16.hullet (par 3) så slår han i vannet, og den var så kort at det kan ikke bare ha vært dårlig køllevalg for å si det slik. Han skylder umiddelbart på caddien og kjefter på han. Fra droppesonen så slår han over greenen, og kjefter igjen på caddien og beskylder han for ikke å ha gitt riktig avstand! Tror vel de fleste caddier klarer å lese i yardage boken hva avstanden fra droppesonen er... Etter å ha slått en dårlig chip, og misset double bogey putten så uttaler han at det ikke er noe vits i at han stiller opp og kjefter på caddien igjen! For ett komplett rasshøl! Skjønner ikke at noen gidder å gå caddie for en sånn idiot, uavhengig om man vinner Masters eller ikke..

Skal ikke legge skjul på Bubba Watson ikke er min favoritt, men hadde ikke noe imot han før det fort viste seg at han var en bortskjemt liten drittunge helt uten folkeskikk som aldri ble voksen. Greit nok at han slår langt, spiller med rosa driver og kjører en red-neck bil, men å skylde på alt og alle andre for egne feil står det veldig liten respekt av... At enkelte ikke er A4 er bare moro, men å være komplett rasshøl kan da ingen beundre?!?
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bubba Watson - for ett rasshøl!

Post by furu »

Var drøy denne episoden. Han har blitt et lysende, religiøst forbilde men har dette i seg. Sjekk klippet med Steve Elkington på youtube. Og google "bubba watson french open" :)
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Bubba Watson - for ett rasshøl!

Post by kevin »

Har vært endel sånt tidligere, men mener det har vært ganske rolig i det siste. Husker han på Bro Hof også, etter French Open. Var roligere da, men caddien var helt nervevrak og reagerte på minste lille lyd og bevegelse fra publikum. Jeg passet på å stå helt stille og holde pusten hver gang han skulle slå ;)

Håper han har noen rundt seg som kan snakke litt med han om det der. Det ser/høres ikke bra ut på tv. Tror caddien er ganske vant med den oppførselen, men det er fortsatt ikke greit.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Bubba Watson - for ett rasshøl!

Post by Yorkie »

Tja, caddien(ene) til Vijay har vel fått passet påskrevet jevnlig opp gjennom åra. Er nok endel blameshifting i ett caddy/spiller forhold som kanskje ser litt rart utenfra. Husker en artikkel i Svensk Golf for noen år siden, en journalist som gikk caddy for Robert Karlsson for en dag på Europatouren, ved oppsummeringen etter runden; "jeg liker ikke at du prater til ballen, det kan oppfattes som om det ikke var det slaget jeg ville slå" fra Robban...
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Bubba Watson - for ett rasshøl!

Post by Golffreak »

Klart, er jo naturlig å kjefte og si "kiss my ass" til en medspiller som går på fairway.... Ettersom Steve Elkington neppe har fått beskjed om dette "problemet" fra andre spillere, så kan man jo selv vurdere om det er Bubba Watson eller ikke det er noe galt med! Hadde visstnok kjeftet på arrangøren for at det ikke var tau til neste tee også? Hva er det for noe liksom!

At han er en del av den erke-kristne sekta på PGA-touren som takker gud for at han vinner turneringer og at han er velsignet etc gjør ikke han ikke lettere å like. De som forsøker å dytte sin religion på andre, eller for enhver pris forsøker å fremheve at de er "good christians", er lite resepektfullt og får lite sympati. For meg er han helt ufordragelig, og kan ikke skjønne at noen kan like en sånn person heller.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Bubba Watson - for ett rasshøl!

Post by Yorkie »

Du blander vel litt kortene her golffreak. Det ene er oppførselen ift caddy og medspillere, og det andre er public image med bibelgrupper osv.

Har liten sans for å blande religion med kappgang, synkronsvømming, golf eller andre idretter (eller andre fritidsysler for den saks skyld, har liten tro på at en gud (om det skulle være noe slikt) gidder å bry seg særlig om fugletittere som ønsker å få en afrikansk rødstjertgås på blokka når de sitter å gnufler ved ett lite vann innerst i intet på Finnmarksvidda).

Jeg synes også at det er en noe snodig måte å forholde seg til sin caddy på, en ting er vel yardages, rake bunkere og tørke av ballen, men har skjønt at caddien også prøver å holde spilleren i vater gjennom rundene, skjønner dog den mentale forskjellen mellom "dæven, der slo jeg ett aldeles forjævlig 9j" og "gi meg riktig avstand for pokker, det er jobben din, nå ligger jeg fullstendig søppel på greenen og det er din feil, dust!"
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: Bubba Watson - for ett rasshøl!

Post by Birdieplayer »

Caddie tok på seg all skyld, Bubba hadde valgt 8j men ble overtalt til 9j.
Hvordan ulike mennesker prater sammen kan ofte være vanskelig for tilskuere.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Bubba Watson - for ett rasshøl!

Post by kevin »

Var jo ikke bare ved 1.slaget, hør hva han sa etter 3.slaget. og etter putten

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... UA9g9HfRPg
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Bubba Watson - for ett rasshøl!

Post by mciljoy »

Veldig enig i at Bubba er et rasshøl

Veldig uenig i Norsk Golf som skriver at caddietabbe ødela for han. Selv om caddy mente han burde slå 9, så er det jo spillerens valg og beslutning. Håpløst å skylde på dårlig råd fra caddy. Det er alltid spilleren som tar beslutningen til syvende og sist. Greit nok, caddy tok kanskje veil, kanskje var det et dårlig balltreff. Spilleren kan ta det med bagbæreren på kammerset, men det var Bubba som slo feil kølle.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Bubba Watson - for ett rasshøl!

Post by veggiss »

Jobben til caddien er bl.a. å gi han riktig kølle for det slaget han skal slå. Caddien ga Bubba feil kølle, og må tåle tyn for det. Dog er jeg enig i at han er en idiot og en sutrekopp som tar det ut på caddien midt under runden.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Bubba Watson - for ett rasshøl!

Post by mciljoy »

Enig i at caddy fortjener tyn for dårlig råd, men hvis spilleren mener at 8 er rett kølle så må han jo slå 8
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Bubba Watson - for ett rasshøl!

Post by Rotten »

Bubba går rundt som en verpende høne og klager på alt og alle. Alltid! Går ut fra alle har sett det tidligere...skravler i vei om ujevnheter på greenen, bråk fra publikum, dårlige råd fra caddie osv. osv.
Enig med de fleste andre her, han er rett og slett uspiselig.
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Bubba Watson - for ett rasshøl!

Post by Golffreak »

Det er spilleren som til slutt bestemmer kølle og slår slaget. Jeg tror det var litt dårlig balltreff i tillegg, hadde han truffet den skikkelig så hadde den ihvertfall vært i bunkeren.. Ettersom de var litt uenige så var det helt sikkert midt imellom køller, og spilleren vet jo egne lengder og kan velge kølle selv. Blir jo som om Petter Northug skulle ha æreskjelt skismørerne på live TV, mens det er han selv som til slutt valgte skiparet... Den diskusjonen tar de i smørebua i etterkant, og kan godt hende at skiløperne heller ikke er spesielt blide da men må jo erkjenne at ikke alt kan være 100% optimalt hele tiden. Når de står på teestedet så er det vurdering, diskusjon, beslutning og gjennomføring. Hvis beslutningen var feil, så er Watson sjefen og ansvarlig for den. I motsetning til mange andre beslutninger i næringslivet etc, så er det faktisk han som kjenner sin egen sving (case) best..

Blir også lei av å se han ljome "væow" hele tiden, enten det er vinden som liksom skulle ha tatt ballen hans 25m sideveis på innspillet, putten som han misset med 20cm som var forårsaket av et spikemark, gresset som ikke var perfekt, sanda som var feil etc etc.

Bubba bruker green jacket seremonien og talen til å misjonere; "I gotta thank my Lord and saviour Jesus Christ" Faktisk så spekuleres i om dette ble så drøyt at ESPN kuttet talen hans fra TV, de skylder riktignok på tekniske problemer men....
http://www.youtube.com/watch?v=40eEbnDliQ0

"I never got this far in my dreams, it's a blessing!"

På Twitter:
"To God Be the Glory!!" #Masters

"It's just funny how it's God's plan, God's plan is always better than our plan"
http://www.youtube.com/watch?v=Edayorz1SfU

Er tonnevis av sitater og intervjuer hvor han konstant misjonerer. Han kan dra på pilgrimsreise til et visst sted for min del, er bare irriterende å se på sånne bortskjemte idioter som ikke kan oppføre seg men skal være skinnhellige og "over andre" også..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
tilskuer
Forumvant
Forumvant
Posts: 79
Joined: 08 Apr 2011, 16:00

Re: Bubba Watson - for ett rasshøl!

Post by tilskuer »

Dette var egentlig en trist tråd !

Bubba Watson er en fargeklatt i PGA-sirkuset og historien om han mye mer spennende og nyansert enn det bildet som tegnes i denne tråden.
Det blir fort unyansert når en skal karakterisere en person ut fra et så snevert og begrenset kjennskap til personen.
Hvis jeg f.eks skulle karakterisert deg golffreak ut fra dine bidrag i denne tråden, ville du fort havnet i samme bås som du plasserer Bubba, - men det ville mest sannsynlig vært helt feil.

En annen spiller som var kjent for å være ganske "frittalende" mot både caddier og andre spillere var Seve Ballesteros - var han også et rasshøl? Det er ikke vel uvanlig at idrettsutøvere med ekstremt konkurranseinstinkt endrer "personlighet" i en konkurransesituasjon, og at det kan fly harde ord i en presset situasjon.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Bubba Watson - for ett rasshøl!

Post by Golffreak »

tilskuer wrote:Dette var egentlig en trist tråd !

Bubba Watson er en fargeklatt i PGA-sirkuset og historien om han mye mer spennende og nyansert enn det bildet som tegnes i denne tråden.
Det blir fort unyansert når en skal karakterisere en person ut fra et så snevert og begrenset kjennskap til personen.
Hvis jeg f.eks skulle karakterisert deg golffreak ut fra dine bidrag i denne tråden, ville du fort havnet i samme bås som du plasserer Bubba, - men det ville mest sannsynlig vært helt feil.

En annen spiller som var kjent for å være ganske "frittalende" mot både caddier og andre spillere var Seve Ballesteros - var han også et rasshøl? Det er ikke vel uvanlig at idrettsutøvere med ekstremt konkurranseinstinkt endrer "personlighet" i en konkurransesituasjon, og at det kan fly harde ord i en presset situasjon.

??
Det er jo ikke bare meg i golfverden som synes Bubba Watson er et rasshøl (eller som noen så diplomatisk sier det som TV-kommentator; en sutrekopp og bortskjemt unge).

Nei, jeg kjenner ikke Bubba Watson men synes han oppfører seg som et rasshøl når jeg ser han på TV. Helt klart flere som er og har vært "frittalende" mot sin caddie eller andre, men tror vel dette er det noe av verste jeg har sett de 10-12 årene som jeg har fulgt med på golf. Etter det 16.hullet på søndag, så plukket han opp golfbagen selv for å vise at han selv kunne bære bagen resten av runden. Hvis du offentlig ydmyker din nærmeste samarbeidspartner på den måten, hva sier det om personen? Jeg kunne ikke brydd meg mindre om han er "verdens hyggeligste person" utenom golfbanen, det er rett og slett uakseptabelt. Jeg liker også dårlig hvordan han misjonerer enhver anledning han har et kamera og at gud liksom er med han. Har selvsagt ingenting imot folk som er religiøse, men tro er veldig personlig og det er respektløst å dytte det mot andre hele tiden. Spesielt når han liksom skulle være "utvalgt" til å vinne Masters... Det er provoserende både mot de med en annen- eller ingen tro.

Fulgte dessverre ikke med på Seve da jeg ikke spilte golf eller hadde noen kanal jeg kunne se golf på den tiden, så har egentlig ikke noe forhold til han. Verdens beste spillere trenger jo dessuten ikke være de mest sympatiske menneskene heller, jeg synes heller ikke Tiger oppfører seg så bra alltid heller for å si det slik men er ikke i nærheten av Bubba..

Fargeklatt? Du forsøker å spinne noe positivt ut av det? Bortsett fra den rosa driveren, hva er det som er så fargerikt med Bubba Watson? Slår langt, selvlært sving jaha. Men synes ikke det er så spennende å se på en som konstant klager og skylder på alt og alle.

Chris Chase, USA Today:
"Bubba has no reason to whine about Scott. The caddie is there to assist but it’s on Bubba to hit the shot. Did Scott get credit for hitting a miracle snap-hook off the pine straw at the Masters? If not, he doesn’t deserve the blame when an iron plunks into the water."


Sikkert ikke helt objektiv, men Steve Elkington har noen sarkastiske kommentarer også...
Steve Elkington ✔ @elkpga

Bubba rips caddie.... Shit that was nothing.... How tough can u be anyway with your shirt buttoned to the top....
11:54 PM - 24 Jun 201



Du kan jo gjerne sette karakteristikker av meg, men jeg har nå ikke vært på TV eller oppført meg sånn så du skyter vel litt i blinde her....
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Bubba Watson - for ett rasshøl!

Post by Rotten »

Jeg har snakket med noen som har opplevd Bubba også utenfor TV-ruta. Og, ja, han er ett gedigent rasshøl. Oppførte seg dårlig til og med overfor barn som kom for å se på han. En gedigen, irriterende idiot.
Hvis dette er det beste Gud kan komme opp med som gave til oss menneskene, da er det dårlig stilt!
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Bubba Watson - for ett rasshøl!

Post by Yorkie »

Er'n slem mot hunder også?
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Bubba Watson - for ett rasshøl!

Post by Rotten »

Yorkie wrote:Er'n slem mot hunder også?
Heeeelt sikkert :-)
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
Post Reply