Lengde på putter

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
raysv
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 335
Joined: 17 Apr 2013, 19:05
Hcp: 21,9
Hjemmeklubb: Hauger

Lengde på putter

Post by raysv »

Hei,

Dette er muligens et jævlig dumt spørsmål da det kanskje hun har med smak og behag å gjøre, men er det noen "normal" lengde på en putter? Tenker da på en tradisjonel en.

ser jo de fleste selges fra 33" - 35"... er det noen spesiel lengde en på 185 da bør velge, eller bunner det kun ned i smak og behag og ingen ting annet?
Driver: Ping G30 11 reg.
Woods: Ping G30 5w
Hybrids: Ping G30 4h
Irons: Cobra F7 One 5-GW
Wedges: Cleveland 588 reg 56, Cleveland RTX 588 60
Putter: Odyssey Versa Tank 2ball
apehest
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 129
Joined: 13 Feb 2012, 15:13
Hcp: Multi
Location: Fredrikstad

Re: Lengde på putter

Post by apehest »

Smak og behag. Mitt tips er å dytte en ball i lomma, stikke til en butikk og prøve alle putterene de har, og kjøpe den du liker best helt uten å ha sett på prislappene.
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Lengde på putter

Post by yuran »

Ping har statisk test på sine sider for putter, jeg tok den. Sleit veldig med valget til å begynne med, men har i det siste kommet seg noe og det er vel egentlig ikke der hovedproblemet i spillet ligger lenger :)

Har tro på tipset om å prøve litt ut.
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Lengde på putter

Post by Golffreak »

Armene bør henge naturlig rett ned for å skape en lett og ledig pendelbevegelse. Armer og albuer bør ikke "stikke ut", og man bør samtidig stå relativt rakt og hva som er komfortabelt. Dette er egentlig helt naturlig og hva som er komfortabelt/naturlig kan variere litt fra person til person. Enkelte gir tips om å bruke et avkappet kosteskaft e.l og gripe naturlig lengde på den for deretter å måle hvor lang putteren da bør være. Flere produsenter har vel også startet med lengdejusterbare puttere, iallefall som fitting-verktøy. Er jo ikke verre enn at du finner en shop som har puttere 33,34 og 35" og prøve disse litt. Jeg byttet fra 35 til 34" for et par år siden og har en mer naturlig pendel nå føler jeg. Resultatene er vel varierende åkkesom riktignok.. Jeg er forøvrig 1,90 høy men putterlengden avhenger også av armlengden.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Post Reply