PING golfsett

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
martinand2910
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 18 Jan 2014, 17:40

PING golfsett

Post by martinand2910 »

Hallo.
er ny her, og lurer på en ting.
har fått en golfsett av en bekjent, som jeg ikke bruker og kommer heller ikke til å få brukt for det.
så vurdere da å selge dette, men aner ikke hva en fornuftig pris er.
settet består av
Ping golfbak
Ping Paraply
Ping caps

Ping tour 60 grader
Ping tour 56 grader
Ping tour 52 grader
Ping S58 W
Ping S58 4
Ping S58 5
Ping S58 6
Ping S58 7
Ping S58 8
Ping S58 9
Ping G 10 21 grader stainless steel ( med sokk)
Ping G 10 4,17 grader stainless steel ( Med sokk)
Ping 303 ss anser putter ( med sokk)
Ping G 10 460cc Titanium 10,5 grader Draw

har også reise bag med hjul.
martinand2910
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 18 Jan 2014, 17:40

Re: PING golfsett

Post by martinand2910 »

tror det er Black dot. settet er veldig lite brukt
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PING golfsett

Post by furu »

Wedger er veldig vanskelig å selge brukt. 2-300,- per kølle. De slites utrolig fort. Hvis de er i god stand kan du få mer siden gamle Ping er veldig godt likt.

På S58 vil jeg si 2000,-. Men alt er avhengig av tilstand. Er de veldig pene kan 2500-3000,- være riktig.

G10 hybrid er vrient. God kølle, men hybrider blir ofte slått i fillebiter. 300,-.

G10 4w er en fin kølle. Tiden har gått fra den, men en god 4w er alltid populært. 5-600,-.

G10 driver. Litt det samme som fw'en og jeg vil si 6-800,-.

Antar at det er en 303 Anser Redwood. De ser jeg for meg 700,-. Eldre modell 200,- med mindre det er en sjelden utgave.

Bag, paraply, caps - null verdi. Du gir det med hvis noen kjøper jernsettet.

Reisetrekk må være i meget god stand for å ha noen verdi.

Hvis du skal selge noe kan du legge ut her og på finn.no. Det er viktig med gode bilder som viser køllene tilstand. Såle og slagflaten(fronten) er viktig. Det er også nødvendig å finne ut hvilken flex det er på skaftene. Det er utrolig vanskelig å selge brukte køller. Og enda vanskeligere når de er noen år gamle. Det som teller for deg er at folk elsker Ping. Alt du har der er gode køller. For å få en vurdering av tilstanden kan du kanskje legge ut et bilde eller to her på forumet. Hvis man ikke har erfaring med brukte køller kan det være lett å tro at de er i bedre stand enn de faktisk er.

Og til slutt - behold køllene og begynn med golf :D Velkommen til forumet.
Instagram @christianfuru
martinand2910
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 18 Jan 2014, 17:40

Re: PING golfsett

Post by martinand2910 »

furu wrote:Wedger er veldig vanskelig å selge brukt. 2-300,- per kølle. De slites utrolig fort. Hvis de er i god stand kan du få mer siden gamle Ping er veldig godt likt.

På S58 vil jeg si 2000,-. Men alt er avhengig av tilstand. Er de veldig pene kan 2500-3000,- være riktig.

G10 hybrid er vrient. God kølle, men hybrider blir ofte slått i fillebiter. 300,-.

G10 4w er en fin kølle. Tiden har gått fra den, men en god 4w er alltid populært. 5-600,-.

G10 driver. Litt det samme som fw'en og jeg vil si 6-800,-.

Antar at det er en 303 Anser Redwood. De ser jeg for meg 700,-. Eldre modell 200,- med mindre det er en sjelden utgave.

Bag, paraply, caps - null verdi. Du gir det med hvis noen kjøper jernsettet.

Reisetrekk må være i meget god stand for å ha noen verdi.

Hvis du skal selge noe kan du legge ut her og på finn.no. Det er viktig med gode bilder som viser køllene tilstand. Såle og slagflaten(fronten) er viktig. Det er også nødvendig å finne ut hvilken flex det er på skaftene. Det er utrolig vanskelig å selge brukte køller. Og enda vanskeligere når de er noen år gamle. Det som teller for deg er at folk elsker Ping. Alt du har der er gode køller. For å få en vurdering av tilstanden kan du kanskje legge ut et bilde eller to her på forumet. Hvis man ikke har erfaring med brukte køller kan det være lett å tro at de er i bedre stand enn de faktisk er.

Og til slutt - behold køllene og begynn med golf :D Velkommen til forumet.
Takk for en fyldig svar!
Tenkte å selge alt samlet, tenkte meg kanskje 3500-3000 for alt sammen? vil bare ha det bort egentlig.
hvordan finner jeg ut hvordan flex det er på skaftene?
når det gjelder putteren, så er det en Redwood ja.
skal ta noen bilder og legge det ut her, så kan du vurdere de hvis du vil:) kan man legge bilder direkte ut på dette forumet, eller må man bruke sider som Photobucket?
Mvh Martin
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PING golfsett

Post by furu »

Se etter skrift på skaftet på hybrid, driver og fw. Det står sikkert en "R" eller "S" et sted på dem, eller "Stiff" og "Regular". Og kanskje "Flex". Sikkert med veldig liten skrift. Flex på skaftet har alt å si for eventuelle kjøpere.

Image

Bruk Photobucket eller lignende ja :)
Instagram @christianfuru
martinand2910
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 18 Jan 2014, 17:40

Re: PING golfsett

Post by martinand2910 »

furu wrote:Se etter skrift på skaftet på hybrid, driver og fw. Det står sikkert en "R" eller "S" et sted på dem, eller "Stiff" og "Regular". Og kanskje "Flex". Sikkert med veldig liten skrift. Flex på skaftet har alt å si for eventuelle kjøpere.

Image

Bruk Photobucket eller lignende ja :)
det står regular på alle driverene

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: PING golfsett

Post by yuran »

Prøv det litt før du selger det! ;)

Hvis ikke, lykke til med salget.
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: PING golfsett

Post by Golfspilleren »

Dette er ganske spesielle køller og topp kvalitet.
Hvorfor fikk du de? Det er vel ikke tyvegods?
martinand2910
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 18 Jan 2014, 17:40

Re: PING golfsett

Post by martinand2910 »

Golfspilleren wrote:Dette er ganske spesielle køller og topp kvalitet.
Hvorfor fikk du de? Det er vel ikke tyvegods?
Neinei, selvfølgelig ikke tyvgods:) har prøvd å spille litt golf med en kamerat før, vi begge er amatører, brukte et Dunlop
Sett, hvis jeg ikke husker feil:) vi var mest på drivingrangen. Spilte på banen på vear i Tønsberg.
Men føler at jeg ikke kommer til å få brukt for dette settet, da jeg ikke har tid til å spille golf:(
Fikk det av en kamerat av pappa, siden han hadde så mange sett, og hadde ille brukt for dette:)
Så lurer da på om 3500-3000? Er en grei pris for alt sammen?:) vil ikke ha for mye for det heller:)
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: PING golfsett

Post by Golfspilleren »

Bare lurte :-).

Det er flotte køller.
3500 er i så fall et godt kjøp.
martinand2910
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 18 Jan 2014, 17:40

Re: PING golfsett

Post by martinand2910 »

Okei, kan selge det for 3500 hvis det er noen som vil ha det?:)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PING golfsett

Post by furu »

Ikke bruk denne tråden for å selge det. Lag ny på bruktmarkedet. Og legg ut på finn.no. Sett prisen litt høyere på finn, der pruter alle. 4000,- kanskje, og så selger du for litt under det. Jeg er enig med Golfspilleren i at det er godt kjøp for 3500,-, men det er vanskelig å få mer og det kan også være vanskelig å få solgt det til denne prisen.

Køllene ser veldig bra ut. Litt skrubbing av rillene så hadde de nok sett strålende ut på bilder. Pingkøller er solide. Putteren kunne han kanskje tatt litt bedre vare på.
Instagram @christianfuru
martinand2910
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 18 Jan 2014, 17:40

Re: PING golfsett

Post by martinand2910 »

furu wrote:Ikke bruk denne tråden for å selge det. Lag ny på bruktmarkedet. Og legg ut på finn.no. Sett prisen litt høyere på finn, der pruter alle. 4000,- kanskje, og så selger du for litt under det. Jeg er enig med Golfspilleren i at det er godt kjøp for 3500,-, men det er vanskelig å få mer og det kan også være vanskelig å få solgt det til denne prisen.

Køllene ser veldig bra ut. Litt skrubbing av rillene så hadde de nok sett strålende ut på bilder. Pingkøller er solide. Putteren kunne han kanskje tatt litt bedre vare på.
okei, takk:) hva anbefaler du å skrubbe køllene med?:)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PING golfsett

Post by furu »

Ikke bruk stålbørste eller stålull. Enkel svamp. Til og med vått kjøkkenhåndkle. Du kan bruke litt Zalo hvis du må fjerne flekker. Rene pene køller vil nok selge bedre enn skitne.

Du har et interessant sett. Noen vil trolig prøve seg på kun driver eller kun jern. Prøv så godt du kan å selge samlet. Si at bag og paraply følger med.
Instagram @christianfuru
martinand2910
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 18 Jan 2014, 17:40

Re: PING golfsett

Post by martinand2910 »

okei, mest interessert i å selge samlet :)
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: PING golfsett

Post by DuffyDuck »

Legg ut på www.scangolf.no også.
Har hatt hell flere ganger der ved salg.
Køller som ikke blir brukt har ingen verdi, de er ikke verdt mer enn noen vil betale for de.
Så det er bare å droppe prisen kraftig, maks 3000,- i mine øyne, selv om de mest sannsynlig er verdt mer :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PING golfsett

Post by furu »

Det er jeg enig i. Brukte ting er bare verd det noen faktisk vil betale for dem.
Instagram @christianfuru
Post Reply