Hack Golf

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Hack Golf

Post by furu »

TaylorMade lanserte Hack Golf på PGA Show. De ble grundig hyllet av nærmest en samlet gruppe i salen og på Twitter.

Men hva har de egentlig gjort?

TM har laget en nettside der man kan dele sine meninger om hvordan golfsporten skal fikses. Hvordan få flere til å spille. Fokus er veldig på tid. Det skal gå raskere. Alle tilbakemeldingene skal behandles og gode ideer jobbes videre med.

De lovet også å bruke $5 millioner i året på prosjektet. Hva disse pengene skal gå til vet jeg ikke.

Nettsiden finner dere her - http://www.hackgolf.org/hackathons/golf/orientation

I løpet av messen har de også vist fram sine ulovlige køller og golfspill som shuffle board putting. Disse siste tingene er bra. Det er det jeg vil se. "Ny golf", som jeg kaller det. Skrev en artikkel for Golfwrx for to år siden. De likte den ikke. Mente det ikke var et aktuelt tema og helt urealistisk og publiserte den ikke. Tema var "Ny golf". Nye, enklere regler. Ulovlig utstyr, alt kan brukes. Tekniske hjelpemidler uten begrensning. Eneste regel var stort sett - oppfør deg skikkelig mot andre og banen og få ballen i hullet. Nå tror jeg dette er på vei. Nike kommer til å hive seg på. Samme med Cobra Puma.

Men litt tilbake til TM. Jeg var kritisk til å hylle dem uforbeholdent. For hva har de egentlig gjort? De har lovet å bruke litt penger, laget en nettside og hentet inn en fyr som er fantastisk flink til å snakke for seg. Det er alt. Foreløpig. Jeg hyller ingen før det skjer noe mer. Jeg vil se de ulovlige køllene på banen.

Og nei - det er ikke snakk om erstatte tradisjonell golf. Ikke i stedet for - men sammen med og i tillegg.


Image
Image
Image
Instagram @christianfuru
apehest
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 129
Joined: 13 Feb 2012, 15:13
Hcp: Multi
Location: Fredrikstad

Re: Hack Golf

Post by apehest »

Ny golf? Skeptisk. Mesteparten av moroa for meg er følelsen det gir meg når jeg får det jeg vil med 14 ubrukelige pinner og en masse dritt i veien for hullet.
Golf er ikke for alle, og det irriterer nok utstyrsprodusenter som bare ønsker å tjene mer penger.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hack Golf

Post by furu »

Og du skal fremdeles få ha den følelsen og opplevelsen. Ting kan leve ved siden av hverandre. Du ville ikke merket om noen andre på banen spilte med ulovlige køller og droppet uten straffeslag.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Hack Golf

Post by kevin »

Kan hende at de med ulovlige køller hadde slått griselangt plutselig ;)

Det blir spennende å se om dette bare er et blaff, eller om TM og andre virkelig klarer å utfordre det etablerte
Post Reply