OL i Sochi 2014

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: OL i Sochi 2014

Post by kevin »

Er litt bismak rundt den medaljen til Sundby i dag. Regelbruddet var klart nok, litt overraskende at juryen forkastet klagen til russerne.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: OL i Sochi 2014

Post by veggiss »

Russerne får 0 sympati av meg hvert fall, de hadde garantert gjort det samme :D
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: OL i Sochi 2014

Post by furu »

Helt klart regelbrudd. Men så har de jo lagt inn denne litt merkelige ordningen om at juryen kan utvise skjønn.

Grei medaljer for Bardal, selv om jeg håpet og nesten trodde på gull.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: OL i Sochi 2014

Post by kevin »

Når man trodde IOC ikke kunne finne på mer tull, så kommer denne http://www.vg.no/sport/ol-2014/artikkel ... d=10129122

Det er helt greit å sende reklame hvert 5 min. i øvelsene, men å hedre sine avdøde venner...det er fy det!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: OL i Sochi 2014

Post by kevin »

knallbra av Bardal ja, da ble det noen medaljer i dag allikevel
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: OL i Sochi 2014

Post by veggiss »

IOC er vel sammen med FIFA noen av verdens mest ubrukelige organisasjoner.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: OL i Sochi 2014

Post by Keyser »

Plukket dette fra THE INTERNATIONAL SKI COMPETITION RULES (ICR)

223.3.1 The commission of an offence may subject a person to the following penalties:
- Reprimand - written or verbal
- Withdrawal of accreditation
- Denial of accreditation
- Monetary fine not more than CHF 100’000.--
- A time penalty

223.3.2
All competing competitors may be subject to the following additional penalties:
- Disqualification
-Impairment of their starting position
-Forfeiture of prizes and benefits in favour of theorganiser
-Suspension from FIS events

223.3.3
A competitor shall only be disqualified if his mistake would result in an advantage for him with regard to the end result, unless the Rules state otherwise in an individual case

343.9 In all competitions obstruction is not allowed. This behavior is defined as deliberately impeding, blocking (by not following best line), charging or pushing any competitor with any part of the body or ski equipment.

343.11 In sections with marked corridors, the competitors must choose and ski within the chosen corridor. A competitor is allowed change corridors as long as the ICR 343.9 is upheld (except in start corridors where competitors are not allowed to change).


====
Så for å diskvalifisere Sundby, så måtte han ha gjort dette med vilje og det måtte ha hatt betydning for sluttresultatet?
</Keyser>
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: OL i Sochi 2014

Post by kevin »

At han gjorde det med vilje virker ikke sannsynlig. Men at det hadde betydning for resultatet er jo litt vanskelig å si. Russeren har litt større fart, men får ikke tatt et siste skøytetak, ei heller får han strukket fram foten fordi MJS sin ski sperrer litt. Husker russeren spurtslo Northug en gang. Kanskje hadde han nådd fram denne gang også.

Hadde det vært motsatt, hadde hele Norge vært i harnisk og vi hadde sikkert anket til Strasbourg
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: OL i Sochi 2014

Post by kevin »

Det foregår en motekrig i OL-curlingen...

Image
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: OL i Sochi 2014

Post by Friedman »

veggiss wrote:IOC er vel sammen med FIFA noen av verdens mest ubrukelige organisasjoner.
Jepp, Gerhard Heiberg og Sepp Blatter, to av verdens mest ufyselige typer. Donald Trump fremstår som ydmyk og sympatisk i forhold!
No laying up
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: OL i Sochi 2014

Post by CharlieB »

veggiss wrote:IOC er vel sammen med FIFA noen av verdens mest ubrukelige organisasjoner.
+1


Sent from my iPad using Tapatalk HD
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: OL i Sochi 2014

Post by kevin »

Burde ikke Heiberg få sitt eget tv show snart? Mye utenomsportslige greier i det siste.

I dag gleder jeg meg over at Astrid Uhrenholt Jakobsen stilte på start og klarte seg videre fra prologen.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: OL i Sochi 2014

Post by CharlieB »

Heiberg, ja -- han har jo omsider skjønt, eller blitt fortalt uten omsvøp, at han bæsja eventyrlig i skuffen. Hvis han nå klarer å holde kjeft etter å ha sagt unnskyld så er det sikkert det smarteste han gjør.

Det jeg på en måte ikke forstår med alle gubbene i IOC er at de ikke begriper at det å anstrenge seg så til de grader for ikke å tråkke vertskapet på tærne og å "beskytte" lekenes idealer, effektivt sørger for at det _blir_ omtalt, utskjelt og diskutert. De bruker utrolig mye tid og energi på å unngå kontroverser og resulterer i å skape de i bøtter og spann.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: OL i Sochi 2014

Post by TinCup »

Vigen Hattestad beviste at han skulle være med i sprintuttaket! Northug derimot... Man vet uansett ikke om Krogh ville gjort det spesielt bedre.

Bronsjen til Jønsson? Fyttikatta som Jays ville sagt. Synes det blir vel mye tilfeldigheter i sprint noen ganger. Litt som speedskate. Ligger du bakerst i mølja har du som oftest mulighet til medalje..
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: OL i Sochi 2014

Post by kevin »

Fantastisk finale, utrolig med drama. Jônsson så ut som Northug helt til alle konkurrentene lå strødd. Kom seg i mål i koma nesten. Hattestad var helt konge i dag.

Russernes anke mot Sundby ble forkastet igjen i dag. Så da tok vel jeg og mange andre feil ang den saken. Ihvertfall ble det vurdert sånn
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: OL i Sochi 2014

Post by furu »

Bronse til Krog i kombinert :) Den er vel mildt sagt overraskende? Eller har jeg ikke fulgt godt nok med?

Tyskeren er sterk. Hadde vunnet uansett. Men jeg tror at hvis han hadde rykket fra japaneren mye tidligere ville han sprukket og falt utenfor medaljene.
Instagram @christianfuru
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: OL i Sochi 2014

Post by Pepper »

Strålende av gutten fra Høydalsmo med ny hårfrisyre for anledningen.

Jeg trodde Moan skulle klare pallplass etter hoppingen, men den gang ei.

I dag er jeg spent på 10 km langrenn. Det hadde vært fantastisk morsomt og utrolig hyggelig hvis min lokale favoritt Astrid klarer å få seg en medalje, men det blir hardt, mange gode jenter på startstreken.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: OL i Sochi 2014

Post by kevin »

Kan bli en bra norsk dag. I curling møter vi ubseirede Sverige og hockey-gutta møter Canada i sin første kamp.

Gleder meg til 10km jeg også. Ser at Håtveit kjører veldig bra i slopestyle og kan ta medalje.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: OL i Sochi 2014

Post by kevin »

Vært et par tunge dager nå, og spesielt på stafetten i dag. Hadde gleda meg til herrestafetten i morra, men nå vet jeg ikke om jeg orker å se på. Orker ikke se norske løpere som staker i nedoverbakke og som ikke holder følge med langt dårligere løpere pga elendige ski.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: OL i Sochi 2014

Post by Pepper »

Gull i Super-G hjelper på humøret om morgenen! Og curling-gutta vant sin match. Kanskje ishockeylaget snur sin match også og at smørerne har klart et lite underverk i løpet av natten?
Post Reply