WGC - HSBC Champions

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

WGC - HSBC Champions

Post by furu »

Utrolig bra startfelt i denne ukens turnering på ET. Nummer 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9 osv. i verden er med. Nesten alt som kan krype og gå. Woods, Mickelson, Casey, Westwood, Harrington, Garcia - det må bare bli utrolig bra :D Finner også spennende spillere som Danny Lee, Ryo Ishikawa, Alexander Noren og Shane Lowry i feltet.

Mye penger å spille om. Tror det er rundt 4.000.000 euro til vinneren. Fire millioner.........vanvittig. Nesten 34 millioner kroner.....høres enda mer vanvittig ut.

De spiller på Sheshan International GC i Shanghai. Forholdsvis grei bane. Hadde ikke sagt nei til en runde her. Kan forøvrig kjøpes og lastes ned til TW 10, mye enklere å spille verdens beste baner på tv :D
Instagram @christianfuru
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: WGC - HSBC Champions

Post by Sticho »

Er ikke dette en av WGC-turneringene i år?
Er nok derfor startfeltet er så bra.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: WGC - HSBC Champions

Post by furu »

De har fått WGC-status ja og dermed sterkt felt.

Watney leder på -8. Tiger gikk på -5 og slet med overivrige kinesere som tok bilder støtt og stadig.

Shane Lowry, Ryan Moore og Martin Kaymer deler 2.plassen med -6.

Sendetidene på Viasat Golf er 05.00 - 09.00..... Har med andre ord ikke fått med meg bilder fra turneringen. Satser på å få med meg noe dersom det går i opptak i løpet av dagen.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: WGC - HSBC Champions

Post by kevin »

Har sett endel på golf channel her i Dallas,mye bra spill og mye bra scores. Whatney imponerte stort. Tiger henger med,her er det mange potensielle vinnere
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: WGC - HSBC Champions

Post by furu »

Etter en andrerunde på -2 deler nå Nick Watney ledelsen med Tiger Woods på -10.

Tiger på #18.
Image

Watney.
Image

Martin Kaymer hadde en håpløs runde på +2 og falt 12 plasser.
Image

Mickelson (-6) og McIlroy (-4) hadde begge en god dag på banen. Sistnevnte ligger syv slag bak etter en dårlig førsterunde, men Mickelson på -9 selvsagt går inn i helgen som en av favorittene.
Image

Andre gode runder;
Quiros -6, totalt -9.
Ishikawa -5, totalt -5.
Molinari -5, totalt -4.

Ishikawas -5 holder til T10, det har altså skilt seg ut en gruppe som har et bra forsprang. Så gode som de i toppen er så tror jeg vinneren er blandt disse;
-10 Watney, Woods
-9 Mickelson, Quiros, Moore
-8 Kim

Etter dette finner vi Perez (-7), Gay og Randhawa (-6) før vi kommer til Ishikawa og de andre. Jeg tror toget har gått for alle andre enn de seks jeg listet opp. Perez, Gay og Randhawa har jeg ikke troen på.


Ryan Moore har forøvrig som første spiller noensinne signert kontrakt med Scratch Golf.
Image


TIl slutt et pent bilde av Poulter. Noen ganger ser han best ut i svart/hvitt :D
Image
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: WGC - HSBC Champions

Post by furu »

Det er duket for superduell i Shanghai. Etter tre runder;

Mickelson -14
Woods -12
Watney -12
Ryan Moore -11
Westwood -10

Fantastisk runde av Westwood med -7. Han tok fem slag på Woods, Watney og Moore. Når er han kun to slag bak, det er ikke umulig. Mickelson gikk på -5. Har mye humør og mye skikkelig bra spill. Jeg liker dette, det er gøy når de store guttene kjemper om seieren :D

Ellers veldig mye ujevne runder fra de fleste andre. Dette er en bane der man helt klart sliter når man havner i roughen med tjukt og seigt gress. Birdie- og eaglemulighetene er mange, men det skal altså ikke mye til for å misse. Eksempel på dette er Watney på runde 2. Drivet green på par 4 men rullet av og lå to meter fra green. Endte opp med kun par. Greenene er også meget ondulerte og raske.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: WGC - HSBC Champions

Post by kevin »

Tror Woods er ute av det nå,Els leder med 4 slag. Og unge McIlroy storspiller,er vel -8 for dagen for øyeblikket og er helt der oppe...blir spennende helt inn. Er for trøtt for å følge med resten
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: WGC - HSBC Champions

Post by stooy »

Og Phil Mickelson gikk av med seier! :) Det skulle vel glede enkelte på forumet her, kanskje han logger inn igjen snart :/
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: WGC - HSBC Champions

Post by furu »

Mickelson tok denne ja men det var spenning til siste putt. Ernie Els ble #2, ett fattig slag bak Mickelson.

Els gikk en fantastisk runde på -9 men avsluttet desverre med bogey på #18. Dette er egentlig et ganske enkelt hull der det hele uken har vært snakk om eagle eller birdie for de aller fleste spillerne. Må være utrolig skuffende. Mickelson var også i problemer på #18 men reddet par og seieren.

Tiger gikk en uvanlig svak runde. Han virket litt sliten og sur. Har vært mye styr rundt ham denne uken. Det virker sikkert litt nedlatende av meg å si det, men kineserne kan rett og slett ikke opppføre seg under en slik turnering. De tar bilder hele tiden, bråker og er mye i bevegelse over alt når spillerne skal slå. Spesielt på tee måtte Tiger flere ganger stoppe opp og ble helt klart forstyrret. I dag var han +4 etter 8 hull! Forferdelig svakt og det var umulig å hente inn så mange slag på Mickelson.

Ryan Moore har hatt en bra uke og avsluttet med -4 (-15) totalt for en fin 3.plass. Skal han etablere seg i den absolutte toppen nå? Han spilte skikkelig solid golf, jeg har sansen for Moore.

McIlory gikk en solid sisterunde på -9. Viser nok en gang hvilken stjerne han er. Førsterunden på +1 ødela desverre alt. Som en kuriositet kan det nevnes at han gikk tilbake til en Scotty Cameron Fastback denne uken. Ser ut til at det fungerte bra for ham.

Mickelson -17
Els -16
Moore -15
McIlroy -14
Watney -13
Kaymer -12
Woods -12
Quiros -11
Westwood -11

Scorene har variert mye fra dag til dag. Her er noen eksempel;
Quiros 69 66 76 66
Ogilvy 72 74 65 67
Kaymer 66 74 69 67

Mickelson (69 66 67 69) spilte imponerende stabilt og tok en velfortjent seier. Han var i utrolig bra humør, snakket litt med publikum og viste seg fra en veldig fin side. En strålende eksempel på en moderne spiller som har skjønt at man må gi litt, by litt på seg selv.
Instagram @christianfuru
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: WGC - HSBC Champions

Post by spiderboy »

Jeg er kjempeimponert over Moore, og synes han er et friskt pust. Ikke minst i klesstil, men også i forhold til at han har spilt usignet hele sesongen, før han til slutt velger å signe med Scratch...det er bare det at Scratch ikke betaler noen for å spille med utstyret deres. Så hvordan løser man det, jo: Han går inn som deleier i selskapet. Elegant :D
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid= ... IxaicLk0ow

Ellers er jo jeg en Phil-fan, og ble glad for at det endelig klaffet igjen. Utrolig jevn turnering, som Furu nevner.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Post Reply