Medlemskap OSLO / Fjernmedlemskap

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Medlemskap OSLO / Fjernmedlemskap

Post by Owee87 »

Det kan (dessverre?) ikke gå en sesongstart uten at jeg eller andre stiller spørsmålet om gode forslag til valg av medlemskap. Det er greit å friske opp samtidig som det dukker opp nye klubber, priser, forbedringer av baner m.m.

Jeg var i fjor studentmedlem i Miklagard. Det var og er en fantastisk bane! Men i og med at det ble MYE mindre spill en forventet pga mye jobb, studier og mangel på bil så var det særdeles lite lønnsomt (for å si det mildt). Jeg ønsker å være litt klokere i år og forsikre meg om at jeg ikke kaster alt for mye penger i søpla. Dermed står jeg mellom å bli medlem i en klubb som er lett tilgjengelig til en ok pris. Det betyr for meg at prisen er på under 4000kr for fritt spill samtidig som det ikker er så langt å kjøre og alt for stort trøkk på banen. Bor i dag på Risløkka (økern / bjerke) og vil helst ha muligheten til å være rimelig spontan og ikke trenge å bestille flight flere dager i forveien.

Jeg har en del venner som er medlem på litt forskjellige baner og er usikker på hvilken bane jeg eventuelt burde knytte meg til. Samtidig er det flere som har fjernmedlemskap og spiller på mange forskjellige baner.
Jeg har foreløpig tenkt disse løsningene:

1: Billigste fjernmedlemskap som eksisterer.
2: Fritt spill medlemskap på Grønmo for 3650.
3: Fritt spill medlemskap på Nordhaug for 3000.

Tenkte også på Grorud, men ser at prisen der er 5000kr for fritt spill.
Jeg har aldri vært på Nordhaug men er glad i Grønmo og tenker det kan være en god løsning.

Dere er velkommen til å komme med tips og forslag til andre løsninger :D

Ps! Er 27 år og ikke lenger student.
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Medlemskap OSLO / Fjernmedlemskap

Post by Owee87 »

Jeg hadde tydeligvis rett i at dette var et kjedelig emne :p
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Medlemskap OSLO / Fjernmedlemskap

Post by Freud »

Du må ikke være så utålmodig. Tror nok dette spørsmålet interesserer mange her.
Når det gjelder fjernmedlemskap, så er jo din totalpris for å spille golf avhengig av hvor mange runder du spiller i året. Du skal da betale full greenfee på baner rundt Oslo, og da bør du regne med en snittpris på kr. 350-400. Da er vel regnestykket enkelt?
Grønmo er en fin bane, men jeg vil tro at du i lengden blir lei av å spille bare 9 hull (ev. 2x9). Jeg ville heller ha valgt Østmarka (ikke noen superbane, men helt OK). Det er vel i ditt område (Enebakk).
Tror det går buss dit, til døra omtrent. Men årsavgiften er kr. 5 600.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: Medlemskap OSLO / Fjernmedlemskap

Post by Snowman »

Owee87 wrote:Jeg har en del venner som er medlem på litt forskjellige baner og er usikker på hvilken bane jeg eventuelt burde knytte meg til. Samtidig er det flere som har fjernmedlemskap og spiller på mange forskjellige baner.
Golf er jo en sosial greie også, så du vil vel spille mest med de du nevner her? Du kan jo gjøre som de du kjenner som har fjernmedlemsskap, og så kjøper dere Golfheftet i tillegg, så har dere en god del baner hvor dere kan spille en runde med halv greenfee. Da kan dere farte rundt. Hvis du ikke spiller så mye, så kan vel det være gøy, skulle jeg tro(?).
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Medlemskap OSLO / Fjernmedlemskap

Post by kevin »

Under 4000,- tror jeg ikke du finner så veldig mye. Hvis prisen er viktig bør du kanskje se på hvor mye du regner med å spille. Kanskje lønner det seg å ha et billig medlemskap og spille på greenfee istedetfor?

Losby og Hauger har f.eks greenfeemedlemskap til under 1000,-. Gir rabattert greenfee på banene deres. Hvis du i tillegg har et Viasat golf card eller golfheftet kan du spille på andre baner til mye billigere greenfee
Post Reply