PgaTour 2014!

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PgaTour 2014!

Post by kevin »

ha ha, same shit, different wrapping.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: PgaTour 2014!

Post by eivaan »

Uten Tiger så blir Masters litt som Barca uten Messi, Xavi og Iniesta....er jo riktig av oss som mente Tiger har slitt med skader i det siste og at han ikke er en som driver med fusk og fanteri. Litt trist at noen ikke skjønner hva den mannen har gjort for golfen og som velter seg i skadefro :( Glad jeg slipper å spille golf med folk som er sånn...jeg liker å vinne, men ikke ved å ønske at andre skal feile eller spille dårlig!!! FORE!!!!!
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PgaTour 2014!

Post by Freud »

Ja, ja, som Fanden leser Bibelen. Jeg sluttet å skrive på Golfsiden for lenge siden, men bestemte meg senere for å skrive her i stedet. Så det er same shit, same wrapping, Kevin!
Jeg forstår ikke reaksjonene på mitt lille innlegg om Tiger. Han var verdens beste golfspiller, og ingen vil antagelig komme opp mot hans spill og posisjon, ever. Men det er faktisk ikke god nok grunn til å se på hans middelmådige spill i år.
De som mener at han fortsatt er verdens beste spiller, kan jo begrunne det med WR. Men den går 2 år tilbake, og spillet hans i år har vært langt under pari og fjoråret. Er det grunn nok til å glede seg til å se ham på Masters? Kanskje det bare ville blitt pinlig for ham, og tilskuerne?
De som mener at Tiger har sjarm, kan også begrunne det.
Jeg er en stor beundrer av Tigers golfspill. Det han viste på sitt beste er det faktisk ingen i dag som kan matche. Men det er historikk.
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PgaTour 2014!

Post by Friedman »

Det skal jo sies at sånn som Tiger har spilt i år hadde han vært helt sjanseløs, selv på AGNC. Sånn sett savner jeg ham ikke, er ikke noe glede i å se han gå rundt å kjempe om 20.plasser eller misse cuter. Bedre at han tar grep nå å gir seg selv en fair mulighet til å komme tilbake og ta Jack, enn at han pusher det som på Torrey.

Personlig synes jeg Masters er mye større enn en enkelt spiller, det er all historien, alle legendene, Jones, Hogan, Snead, Byron Nelson, Sarazen, de tre store. Tiger er selvfølgelig en del av denne listen han og, tidenes beste spiller, men akkurat Masters er Masters, med eller uten Tiger.

Forøvrig håper jeg Foleys dager er talte, og at Tiger kommer tilbake å spiller golf i stedet for å spille sving.
No laying up
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PgaTour 2014!

Post by kevin »

Totalt sett har det vært dårlig for Tiger. Men han spilte ganske bra de tre første rundene i Honda Classic og lå helt i toppsjiktet. Men så ble det bare kål på sisterunden og det må ryggen ta skylden for.

Jeg klarer fint å se på Masters uten at Tiger er med. Det er mange bra spillere og mye god golf som skal spilles. Men at interessen daler hos tv-tittere, sponsorer osv, er det ingen tvil om.

Nå ser vi han ikke på mange måneder, kanskje et helt år. Da spørs det hvordan det er å komme tilbake igjen
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PgaTour 2014!

Post by kevin »

Men i kveld er det turnering i Houston, Shell Houston Open. Sterkt startfelt. Siste sjanse til å sikre seg en plass i Masters

Tv-sendingen begynner kl.21.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: PgaTour 2014!

Post by GunnarBull »

Freud, først og fremst er vel "sjarm" feil ord på Tiger. Karisma eller utstråling er riktigere, ihvertfall etter mitt syn.

Det er heller ikke mulig å begrunne om en person har sjarm eller ei, fordi det er en smaksak. Noen synes det, andre synes ikke.

Etter mitt syn er det dessverre fortsatt ingen i golfsirkuset som har den utstrålingen Tiger er i besittelse av. Dette går selvfølgelig på historikk, men også på kroppsholdning og ett eller annet som kanskje er umulig å definere. For meg er golf uten Tiger = halve moroa borte. Sånn er det tydeligvis også for svært mange andre golfentusiaster, og noen bedre begrunnelse enn det får du ikke.

Jeg skulle for øvrig ønske at jeg var mer objektiv, men det er jeg altså ikke.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: PgaTour 2014!

Post by eivaan »

Golf er underholdning, ikke spillerne og personlighetene...jeg er opptatt av spillet, de gode slagene, spenningen, banene, turneringene osv...jeg driter i Fowler og dette motehysteriet..jeg vil ha god gof!!!! Noen spillere viser magi når det trengs og prøver på ting, i en viktig turnering og i avslutningene...kongen er Tiger :)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PgaTour 2014!

Post by Freud »

Noe merkelig med denne turneringen. De to siste rundene spilles med 3 i hver ball. Og søndag går de ut fra både hull 1 og hull 10! De som kjemper om 1.plassen skal altså avslutte runden sin med forskjellig syklus.
Er det for å bli fort ferdig for ikke å kollidere TV-messig med damens major? De første søndag går ut så tidlig som kl. 0730, lokal tid. Det er vel uvanlig.
Noen som vet?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PgaTour 2014!

Post by furu »

Meldt veldig dårlig vær.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PgaTour 2014!

Post by kevin »

Players på tv fra kl.19 i kveld.

Morsomt innslag fra gårsdagen, forsmak på hull 17
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: PgaTour 2014!

Post by Owee87 »

Og kan følges på http://pgat.us/6186irQI

Bare å installere "Mediahint" for å kunne følge CBS sin overføring live.
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PgaTour 2014!

Post by Snowman »

Den der Tiger-debatten, der er min menig dette:

Når Tiger er med og spiller bra, da gir han turneringene en ekstra dimensjon, og det er veldig positivt. For når han er i tetkampen, da er han fremdeles the man to beat, dvs den TV og publikum relaterer hele feltet til. De turneringene er de beste på TV.

De nest beste turneringene, det er når Tiger ikke er med, sånn som nå. Jeg koser meg med golf på TV også uten Tiger, når alle de andre beste er med, så dette blir også en stor golfhelg.

Men de kjedeligste TV-sendingene, det er når Tiger er med og spiller dårlig, for da syns jeg det blir alt for mye bilder, prat og oppmerksomhet om en som ikke er i tetkampen. Da sitter kommentatorene og snakker mer om Tigers dårlige spill og teorier om hvorfor, i stedet for å konsentrere seg om de med vinnersjanse. Den type TV-dekning irriterer meg faktisk. La nå mannen slippe å være i fokus når han ikke er i nærheten av teten!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PgaTour 2014!

Post by kevin »

Russell Henley er inne på -7. Imponerende score. Lite vind og myke greener=bra scorer. Westwood leverte også en god 1.runde.
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: PgaTour 2014!

Post by Owee87 »

Litt off topic, men hvor lang tid bruker de ca på en runde?
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PgaTour 2014!

Post by kevin »

sjelden mindre enn 5t...
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PgaTour 2014!

Post by kevin »

Fantastisk runde av Kaymer som virkelig har funnet tilbake. Tangering av banerekord og tidenes beste 9-hulls i denne turneringen. 29 slag på backnine
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: PgaTour 2014!

Post by TinCup »

Come on Westy! Begynner å miste troen på en major (hvis ikke han klinker til i The Open), men du kan jo godt få med deg en Players i karrieren da :-)

Kaymer bryr ingen seg om. Henley... blæææh. Scott helt ute. Stenson midt på treet. Eldrick du er savnet...
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: PgaTour 2014!

Post by Rotten »

TinCup wrote:Kaymer bryr ingen seg om. Henley... blæææh. Scott helt ute. Stenson midt på treet. Eldrick du er savnet...
Nåja, jeg bryr meg faktisk om Kaymer. Av en eller anne sær grunn så liker jeg den mannen :)
For øvrig håper jeg også på Scott, Westwood og Stenson. Det viktigste er uansett at Bubba W ikke vinner ;)
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PgaTour 2014!

Post by kevin »

Det viktigste er uansett at Bubba W ikke vinner ;)
Det var vel litt ondskapsfullt..... ;)
Last edited by kevin on 09 May 2014, 14:51, edited 1 time in total.
Post Reply