Anders Engell legger opp!!

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Anders Engell legger opp!!

Post by Pepper »

Interessant intervju med Tutta i Aftenposten i dag. Hun er tindrende klar på at for mange av de norske herrespillerne mangler stå-på-vilje og evne til å holde ut motgang og skuffelser, og at de gir seg for tidlig.

Ikke mye å være uenig i der.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Anders Engell legger opp!!

Post by kevin »

Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Anders Engell legger opp!!

Post by Snowman »

Det var befriende klart sagt av Tutta! Særlig fordi hun er en som ikke kan avfeies med at hun ikke vet hva hun snakker om, dvs den type meldinger Joakim Mikkelsen kom med til stort sett alle som hadde ment noe om ham.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Eaglespree
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 142
Joined: 29 Nov 2012, 10:32
Hjemmeklubb: Solum

Re: Anders Engell legger opp!!!

Post by Eaglespree »

kevin wrote:Tenk hvor lite de 100 000,- som Tutta får i stipend fra Olympiatoppen betyr for henne, men hvor mye de hadde betydd for 2-3 herregolfere som sliter økonomisk og ikke har råd til å spille turneringer.
PlayerG wrote:Tar Tutta imot stipend? Flau på hennes vegne.
Kom an Kevin. Du som som regel er godt informert, eller vanligvis lett skaffer deg den infoen du ønsker, burde skjønt bedre.
Hvor rimelig er det at Tutta får 100.000kr i stipend? Helt enig - det er urimelig.
Og det synes selvsagt også Olympiatoppen også.

Hadde du lest på Olympiatoppens sider hadde du meget raskt sett at Tutta tjener sikkert 70-80 ganger mer i året, enn øvre grense for stipend. Dvs at hun mottar NULL kroner for A-stipendet sitt (slik hun burde), men får benytte Olympiatoppens fasiliteter og trenere.
Dem som mener det er urimelig - må gjerne mene det, men det kan umulig være mange ved sine fulle fem som mener det er flaut.

Negative meninger om våre beste spillere er det nok av om dagen. Er de korrekte, så er det helt greit.
Men usanne rykter uten dekning har jeg lite sans for. Denne gangen dårlig research Kevin!
Oppsiktsvekkende om det hadde stemt - men nettopp derfor burde du ha skjønt at en ekstra faktasjekk burde vært på sin plass.

Ser på samme Stipendliste at Tonje Daffinrud er den eneste andre golferen vår som får stipend fra OT. Hyggelig at det er flere enn Tutta, og Tonje trenger i alle fall stipendet sitt nå som hun starter som proff!
Kanskje litt overraskende at ingen av våre meget gode guttespillere/juniorer får stipend?
Eneste forklaringen på det må være at Tonjes College ranking har gitt henne stipend - og der har hun vært soleklart bedre enn college gutta i 2013/14
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Anders Engell legger opp!!

Post by kevin »

Ja,det var litt unøyaktig og skrevet i litt hast(jeg er ikke journalist, bare debattant). Og siden du tok sånn på vei, har jeg fjernet det. Hun får ikke kontantbeløp, det er riktig. Hun får:

2.4 Tjenester ved Olympiatoppens treningssenter
Følgende tjenester tilbys ved Olympiatoppens treningssenter:

Gratis trening ved senteret
En personlig kvote til testing, faglig støtte og helsetjenester
En personlig kvote lunsjbilletter
Et kornmåltid hver dag
Sportsprodukter under/etter trening
Mulighet for massasje

At hun tjener over grensa, utløser et utviklingsstipend til en annen ung utøver fra samme særforbund. Det er det Tonje har fått. Samme som Anders Kristiansen hadde i 2009. (Bra nok research eller?)

Golf har generelt fått lite i stipend. Kofstad hadde B-stipend i 2013, mens Skarpnord hadde det i 2010. Ellers er det bare Tutta som har hatt stipend hvert år de seneste årene.
User avatar
Eaglespree
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 142
Joined: 29 Nov 2012, 10:32
Hjemmeklubb: Solum

Re: Anders Engell legger opp!!

Post by Eaglespree »

Og der var gamle gode Kevin tilbake ;)

Du burde vært journalist Kevin.
Du burde egentlig vært redaktør for NorskGolf.no og fått litt orden på dette forbundsbladet.
Seriøst, min stemme er avgitt! :)

Voldsomt på vei tok jeg ikke, men viktig at seriøse debattanter som deg (som folk flest her inne lytter til og som tar dine fakta for god fisk) er etterrettelig når særlig kritiske påstander lanseres mot våre spillere. Hva Freud og andre slenger ut av kritikk, er ikke alltid så nøye - de har alltid mer på lur og sikkert sine grunner for det de gjør.

Bra research m t p Kofstad og Tonje forresten!

Er egentlig god underholdning å lese på stipendlisten til OT.
Det er endel navn og miniatyr sporter man knapt har hørt om, som mottar langt flere stipender enn Golf.
Det skyldes nok utformingen av regelverket der man må være i verdenstoppen for å utløse stipend. Noe som er endel lettere i Bandy, Telemark eller Kombinert enn i Golf.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Anders Engell legger opp!!

Post by furu »

Hvis noe er galt med forbundsbladet er det åpent for å komme med forslag :) Kevin som journalist? Han vet selv at jeg syns det er helt uaktuelt ;)

Det hadde kanskje vært lurt av norske herrespillere - og tidligere herrespillere - å bare krype litt når dette blir tatt opp av Pettersen. Ikke fordi man skal bøye seg i hatten for den beste norske golferen, men fordi ydmykhet virker veldig riktig i forhold til situasjonen.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Anders Engell legger opp!!

Post by kevin »

Min person er uinteressant i denne sammenhengen.

Tutta kommer med interessant betraktninger, og det er vel ganske åpenbart at hun vet endel om hva hun snakker om. Selv om hun kanskje ikke omgås de norske herregolferne så ofte. Jeg tror ikke hun snakket om Bertheussen og Kofstad, men om de som faktisk har lagt opp. Og noen føler seg tydeligvis litt truffet
Post Reply