Julegavehjelp! Golfbag.

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Fris123
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 25 Nov 2014, 23:05

Julegavehjelp! Golfbag.

Post by Fris123 »

Jeg skal kjøpe en golfbag i gave til mannen. Golfbaaggen tok kvelden etter denne sesongen, og han trenger ny. Vanligvis svarer jeg bare med ja og nei når det gjelder golf, så jeg har ikke fått med meg hvilke han ønsker seg. Jeg må ty til hjelp herfra!

Hva er bra? Hvor bestiller jeg fra?
Skriv gjerne hvis det er andre ting relatert til golfing, som er fint å kjøpe i gave. Jeg ønsker å "ta han litt på senga" med gaven.

På forhånd, takk for evt. hjelp :-)

-B
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Julegavehjelp! Golfbag.

Post by eivaan »

Fris123 wrote:Jeg skal kjøpe en golfbag i gave til mannen. Golfbaaggen tok kvelden etter denne sesongen, og han trenger ny. Vanligvis svarer jeg bare med ja og nei når det gjelder golf, så jeg har ikke fått med meg hvilke han ønsker seg. Jeg må ty til hjelp herfra!

Hva er bra? Hvor bestiller jeg fra?
Skriv gjerne hvis det er andre ting relatert til golfing, som er fint å kjøpe i gave. Jeg ønsker å "ta han litt på senga" med gaven.

På forhånd, takk for evt. hjelp :-)

-B
Sunmountain h2no tror jeg den heter, god kvalitet og vanntett. Ellers er vel Callaway aquadry og Ttleist bra(tror Sunmountain lager for Titleist).....sjekk golfshopen.no, onlinegolf.no osv.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Julegavehjelp! Golfbag.

Post by kevin »

Sjekk evt nærmeste golfklubb/proshop også, mange kjører gode tilbud nå når sesongen er slutt. Mulig å gjøre bra kjøp
jos026
Forumvant
Forumvant
Posts: 68
Joined: 04 Mar 2014, 09:43

Re: Julegavehjelp! Golfbag.

Post by jos026 »

Jeg må advare mot Callaway aquadry. I år har jeg gått gjennom tre stykker, og har ikke spilt unormalt mye. All den tid jeg bærer den er den heller ikke overlesset. Jeg opplever at festet til stroppene øverst er helt ubrukelig og ryker. Den første røyk stroppen og jeg måtte bære baggen som en koffert de siste 4 hullene. Den andre leverte jeg inn igjen før den røyk. På den siste ser jeg de samme tendensene ved stroppfestet, samt at polstringen (over skuldrene) er ødelagt. En ting skal imidlertid Callaway ha og det er at jeg så langt har fått ny. Har imidlertid gitt litt opp, og for se om jeg gidder å reklamere på den siste.

Min erfaring er at Titleist lagger de beste baggene. De er for øvrig på tilbud nå på www.onlinegolf.no, mener til kr 995.
D: Taylormade M2 10,5' - Tour ad di 6s
FW: 14' XR pro m/ tour ad di 7s og 16,5' 915 m/ diamana s+ 70 stiff
H: TM RESCUE mid 22 og 19 m/ stock regular skaft
J: Mizuno Mp 69 4-p m/ DG s300
W: Ping G10 U (50') og S (55')
P: TM Spider
Fris123
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 25 Nov 2014, 23:05

Re: Julegavehjelp! Golfbag.

Post by Fris123 »

Tusen takk for tips! :)
Jeg lurte litt på denn "klokka"; http://www.golfshopen.no/garmin-s6-sort ... -2014.html
Han liker godt sånne type ting, jeg vet bla. annet at han har en app på tlf. som viser banen osv., kunne denne vært en godt erstatter for telefon. Er det noen av dere som har erfaring fra denne, eller lignende utstyr?

-B
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Julegavehjelp! Golfbag.

Post by kevin »

Har ikke sånn selv, men tror ikke det kan gå mye feil med et sånt valg. Finnes endel tråder om Garmin gps klokker under utstyrsemnet her, og stort sett positive tilbakemeldinger.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Julegavehjelp! Golfbag.

Post by furu »

Instagram @christianfuru
Duffshanky
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 16 Nov 2014, 23:33
Hjemmeklubb: Hauger
Location: Oslo

Re: Julegavehjelp! Golfbag.

Post by Duffshanky »

Når det gjelder golfbag, er det vel vanntett som gjelder nå. Vet ikke om det er bære- eller trallebag som er mest aktuelt, men i tilfelle sistnevnte har jeg god erfaring med BigMax i-Dry Aqua. Den er også endel rimeligere enn Sunmountain H2O.

http://www.golfshopen.no/golfbagger/van ... -hvit.html
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Julegavehjelp! Golfbag.

Post by furu »

Superlette og små bager er også i vinden. Pencil bag. Sunday bag. Kjært barn - mange navn.
Instagram @christianfuru
Fris123
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 25 Nov 2014, 23:05

Re: Julegavehjelp! Golfbag.

Post by Fris123 »

Han har kjøpt seg elektrisk tralle, så regner med det er mest aktuelt med trallebag! Takk igjen for tips:) jeg er blitt klok hva som skal havne under treet i år!
Peakation
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 17 Mar 2009, 13:28
Has thanked: 2 times

Re: Julegavehjelp! Golfbag.

Post by Peakation »

Spiller han litt og syns det er gøy med statistikk så er Game Golf noe for en teknokrat. http://www.gamegolf.com/home/en-no/
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Julegavehjelp! Golfbag.

Post by furu »

Game Golf kan nå også kjøpes på apple.no.
Instagram @christianfuru
H1N1
Forumvant
Forumvant
Posts: 55
Joined: 17 May 2012, 18:37
Has thanked: 1 time

Re: Julegavehjelp! Golfbag.

Post by H1N1 »

Noen her som har testet game golf? furu?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Julegavehjelp! Golfbag.

Post by furu »

Nei. De vil ikke sende demo. Men jeg kjenner mange som har brukt den. Systemet fungerer, men det har kun verdi for dem som vil være veldig omstendelig når de bruker det og vil ha statistikken for trening.

Det ligger en del feil i slike systemer. Som f.eks. at halvsvinger og chipper registreres som fulle slag. Du må inn og endre manuelt. Det er en julegave jeg vil anbefale for de veldig ivrige, men ikke for vanlige golfere.

Arccos er en ny greie som kommer nå. Der slipper du å registrere køllen for hvert slag, slik du må med GG. Men den er veldig dyr. Gikk noen på ebay for rundt 2500,-.
Instagram @christianfuru
Fris123
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 25 Nov 2014, 23:05

Re: Julegavehjelp! Golfbag.

Post by Fris123 »

Peakation wrote:Spiller han litt og syns det er gøy med statistikk så er Game Golf noe for en teknokrat. http://www.gamegolf.com/home/en-no/
Er dette et bedre produkt enn klokka kanskje?

Nå ble jeg usikker, jeg får lese meg opp litt.

Plutselig ønsker jeg, meg også golfsett! :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Julegavehjelp! Golfbag.

Post by furu »

Game Golf er en veldig kul gadget for dem som elsker det. Hvis han har interesse for slike ting er det en super gave.

Når det gjelder S6 er det den dyreste klokken. Du kan kjøpe Game Golf og en rimeligere gps-klokke for samme pris som S6.
Instagram @christianfuru
Jumper
Legende
Legende
Posts: 596
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 127 times
Been thanked: 160 times

Re: Julegavehjelp! Golfbag.

Post by Jumper »

Det ser utrolig kult ut med Game Golf og Arccos. Får ha litt tålmodighet med å kjøpe noe slikt. Det blir sikkert både bedre og billigere ganske fort.

Vet du hvordan det fungerer med fw og greentreff statistikk Furu? Blir for dumt med greentreff bare det blir registrert bruk av putter.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Julegavehjelp! Golfbag.

Post by furu »

Jumper wrote:Det ser utrolig kult ut med Game Golf og Arccos. Får ha litt tålmodighet med å kjøpe noe slikt. Det blir sikkert både bedre og billigere ganske fort.

Vet du hvordan det fungerer med fw og greentreff statistikk Furu? Blir for dumt med greentreff bare det blir registrert bruk av putter.
Du må endre manuelt hvis den leser feil. GPS systemet er ikke 100% presist. Derfor kan det se ut som du slår fra roughen når du egentlig er i fairway. Det er i det hele tatt veldig mye som må gjøre manuelt. Hvordan vet GG at du har senket putten? Den registrerer at du går til neste tee og slår neste slag. Men da vet den jo ikke hvor lang putten var? Dette må du selv fikse.

Som du sier skjer det nok mye her. Kan bli spennende å se hva som dukker opp på PGA Show i januar. Prisen på GG er ganske bra nå. 1600,- inkl frakt?

Men jeg sier igjen - disse dingsene gjør egentlig ingenting annet enn det MOTOACTV klokken min klarte for to år siden :)
Instagram @christianfuru
Peakation
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 17 Mar 2009, 13:28
Has thanked: 2 times

Re: Julegavehjelp! Golfbag.

Post by Peakation »

Arccos-taggen for hver kølle veier 12 gram og vil påvirke hvordan kølla føles...
Game golf-taggen veier 1,66 gram og har svært liten påvirkning på svingvekten.
Post Reply