Gleden over å ha funnet golf.

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
ichjazz
Rookie
Rookie
Posts: 49
Joined: 13 Nov 2014, 12:14
Hcp: 21,7
Hjemmeklubb: Volda Golfklubb
Location: Ørsta

Gleden over å ha funnet golf.

Post by ichjazz »

Hei alle sammen.

Sitter her og funderer litt på alt som har med golf å gjøre.
Begynte med golf i fjor, i en alder av 56 år. Har egentlig ikke visst hva dette spillet er.

Etter en heftig cellegiftkur mot kreft leste jeg et stykke i lokalavisen om «golf for helse». Kroppen var ganske nedkjørt, men jeg kunne ikke bare sette meg ned og synes synd på meg selv. Bestemte meg der og da, dette må jeg prøve. Meldte meg på «veien til golf».

Da kurset var unnagjort, meldte meg fort på de lokale Scramble turneringene. Det tror jeg er lurt. Ble satt på lag med de gode spillerene. De kom med gode råd og oppmuntring. Noen ganger var kroppen så skral at jeg måtte få hjelp til å få ballen opp av koppen. Ingen problem, det var alltid en hjelpende hånd.

Så begynte min reise. Hcp på 54. Bom, slice og hook om hverandre. Ingen sure miner fra mine medspillere, bare oppmuntring når jeg fikk det til. Etter mye trening så har jo spillet bedret seg. Har karret meg ned på Hcp 32.5 etter hvert. Gleden er stor når en hører lyden av et godt treff, ser ballen seile i riktig retning og planlagt lengde.

Helsa bedrer seg, humøret er bra. Stolt som en hane kunne jeg og si at jeg hadde fullført en 18 hulls runde. Neste sesong nærmer seg. Gleder meg. Kan ikke fatte at ikke fler oppdager golfen. Alle aldre kan delta på sitt nivå.

En som gleder seg til en ny sesong
"Den som drikker vin, lever lenger enn den legen som forbyr ham det."
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Gleden over å ha funnet golf.

Post by Lefthook »

Du har mye å se fram til.

Jeg har spilt golf i 21 år, men gleder meg fortsatt som en unge når det nærmer seg sesongstart.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Gleden over å ha funnet golf.

Post by Gundersen »

+1
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Gleden over å ha funnet golf.

Post by DuffyDuck »

Farvell til harmoniske turer i skog og mark. Velkommen sinne, fortvilelse, frustrasjon, irritasjon og depresjon.
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: Gleden over å ha funnet golf.

Post by Lawinth »

En herlig tråd og selvutlevering du startet her ichjazz :)

Tok lenger tid før jeg oppfattet at jeg hadde funnet golfen. Om noen hadde sagt at jeg ville forsake mange andre dårligere vaner med bl.a. familie og jobb til fordel for golf, og trodd dem; ville jeg nok aldri turt å prøve golf.
Etter at jeg forsto at golfen antagelig er sterkere en narkotika, ser jeg at den i tillegg til avhengighet også har gitt meg positive sosiale og personlige opplevelser jeg neppe hadde gjettet var mulig.
At en i en alder av nærmere 50 skulle få nye kompiser, nærmest som tilbake i ungdomsårene må vel kanskje sies å være det som topper opplevelsen av golf. Frustrasjoner og tap av den lille dritten av en ball vil jeg aldri innrømme å ha opplevd selv, men de jeg spiller sammen med ser jeg lider under dette nærmest hver eneste runde :oops:

Herlig å høre at du har funnet golfen og håper den gir som lovet, forbedret helse :mrgreen:
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Gleden over å ha funnet golf.

Post by hemmi »

Herlig skrevet ichjazz og ikke minst gledelig at ting ser ut til å gå rett vei for deg, både utenfor og på golfbanen :) .
Ikke mange som ville utlevere seg selv som du har gjort her.
Jeg vet du kommer til å få mange nye og flotte opplevelser på golfbanen, og du skal heller ikke se bort fra at du finner en ny venn eller to rundt omkring.
De positive opplevelsene med golf er i flertall og det er tross alt de du husker.
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Gleden over å ha funnet golf.

Post by GolfMickey »

herlig post å lese, føler det samme her, vet ikke hva jeg skulle gjort uten golfen, da hadde jaggu livet vært kjedelig
Post Reply