Haugsrud og Tiger

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Haugsrud og Tiger

Post by Freud »

GB, du dummer deg ut ved å sammenligne en teknisk idrett som golf med løping.

Jeg påstår fortsatt at en chip er et "robotslag", som skal være så inntrent at ballen havner nær pinnen til ènputt minst 9 av 10 ganger. Chip er mitt beste slag, som jeg har trent mye på. Det er egentlig enkelt, uansett lie. Jeg havner ALDRI 4-5 m. fra pinnen eller sender ballen flatt forbi hullet og over hele greenen. Jeg får alltid høyde på ballen.
Naturligvis er det slik proffene oftest også setter det slaget. Men når de utfører det elendig innimellom - for det gjør de - så lurer jeg på hvorfor. Manglende konsentrasjon, dårlig teknikk? Det å miste ett slag p.g.a. dårlig chippe-teknikk skal ikke forekomme. Det er nok til å koste seieren i en turnering.

PGA-statistikk viser at en putt fra 10 fot settes i 38 % av tilfellene, og en putt fra 30 fot i 7 %.
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Haugsrud og Tiger

Post by ShooterMacgavin »

Image
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Haugsrud og Tiger

Post by eivaan »

ShooterMacgavin wrote:Image
Han er bare en jævla idiot som skulle ønske han skjønte noe, fucking pain in the ars!!!
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Haugsrud og Tiger

Post by GunnarBull »

Freud wrote:GB, du dummer deg ut.
Da sier vi det :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Haugsrud og Tiger

Post by Freud »

Nei vi sier ikke det. Jeg har kun skrevet at du dummer deg ut når du sammenligner golf med løping. Den sammenligningen er bare dum.
Du vet det jo selv.
Om du også dummer deg ut når det gjelder andre ting du skriver får tiden vise.
Birnando
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 05 Jun 2009, 22:34
Hcp: 10.0
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Haugsrud og Tiger

Post by Birnando »

Hva for en pisse-konkurranse er det som bedrives her da? Dra ned brallorna og finn frem tommestokken. Jeg er sikker på det blir noen solide målinger, verdt et oppslag i lokalpressen der ute.
Ping G400 driver
Mizuno MP-H5, 2i-5i
Mizuno JPX-850 forged, 6i-pw
Mizuno MP-T5, 50-54-58
Scotty Cameron Studio Select newport 2
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Haugsrud og Tiger

Post by Snowman »

Freud wrote:Nei vi sier ikke det. Jeg har kun skrevet at du dummer deg ut når du sammenligner golf med løping. Den sammenligningen er bare dum.
Du vet det jo selv.
Om du også dummer deg ut når det gjelder andre ting du skriver får tiden vise.
Jeg fikk også høre at jeg var dum en gang jeg sammenlignet golf og løping. Den gang var temaet hvilken idrett det var vanskeligst å bli verdens beste i. Da mente jeg at det vanskeligste å bli best i måtte være løping, fordi det å løpe så fort man kan er noe nesten alle har prøvd på, slik at verdens beste i løping faktisk har hatt stort sett hele verden som konkurrenter. Da fikk jeg høre at jeg var dum, fordi det var så lett å løpe, mens golf var ferdighetsmessig mye mer krevende.

Her var det du som mente at noen var dum, Freud, og andre steder i tråden er det du selv som blir beskyldt for enten å trolle eller være dum. Hvis du har ment det du har skrevet her, da er det ut fra min ordbok ikke trolling. Og hvis det ikke var trolling, da har du jo i så fall her i denne tråden både fått og gitt meldinger om dumhet.

Da jeg var barn het det: "De som sier at andre er dumme, de er dumme selv!" Litt mer underfundig og ironisk var Fredrik Stabel gjennom sin president i Norsk Dusteforbund, Darvin P. Erlandsen, som uttalte: "Fornuften er en ensom ting. Hvor ofte er man ikke alene om å stole på den?" Og om man ikke står alene, så er jo heller ikke det at mange mener og sier det samme, noe bevis for hva som er fornuftig og hva som er dumhet. Om jorda var flat eller rund, ble ikke avgjort gjennom avstemninger eller hva flest syntes var fornuftig eller dumt, for den var som den var!

Jeg har for øvrig aldri fått flere innlegg om at jeg selv er dum enn de gangene jeg har vært enig med Freud i noe. Men det skal jeg tåle, dvs. jeg lever godt med noen ganger å være enig med og andre ganger uenig med hvem som helst her inne. Og jeg har jo konstatert at selv hyppige motpoler kan være enige i enkelte ting. F.eks. er vel Freud og Eivaan ganske samstemte i sitt syn på Bubba Watson, Zack Johnson og de andre bibelgutta på PGAtour?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Haugsrud og Tiger

Post by kevin »

Hva handlet denne tråden egentlig om?
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Haugsrud og Tiger

Post by Snowman »

kevin wrote:Hva handlet denne tråden egentlig om?
Ja, det kan du spørre om, for tatt fra hukommelsen - uten å lese for å huske riktig - tror jeg den tok en rar vending fra trådstarter.

Den startet vel som en kritikk av Haugsruds nesegruse beundring for Tiger, var det ikke sånn? Men så var det Freud selv som begynte å holde Tiger-nivået opp som noe uoppnåelig for Rory, ble det ikke sånn etter hvert?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Haugsrud og Tiger

Post by Freud »

For å oppsummere og forsvare meg, skal jeg sitere hva det var Gunnar Bull skrev som jeg kalte dumt:
"Hvorfor kritiserer du ikke likesågodt Usain Bolt for at han ikke løper under 9 sekunder? Eller verdens beste høydehoppere for å ikke klare å hoppe over 2,50?"

Dette var altså hans kommentar etter at jeg hadde kritisert golftoppene for at de av og til slår dårlige slag. Jeg skrev at man ikke kan sammenligne en teknisk idrett som golf med løping.

Jeg opprettholder uttrykket "dumt" om GBs uttalelse.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Haugsrud og Tiger

Post by GunnarBull »

Freud wrote:Chip er mitt beste slag, som jeg har trent mye på. Det er egentlig enkelt, uansett lie. Jeg havner ALDRI 4-5 m. fra pinnen eller sender ballen flatt forbi hullet og over hele greenen.
Jeg lever godt med at du kaller meg dum, Freud :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Haugsrud og Tiger

Post by Snowman »

Haugsrud svarte nettopp på TV hvilken av de UNGE amerikanerne han hadde mest tro på som utfordrer til Rory, om det var Spieth, Reed, Fowler, Koepka eller evt en annen.

Haugsrud sa at måtte han velge, da har han mest tro på Koepka, at det nok er han som har det ekstra som skal til. Det syns jeg var godt svart. Det kan absolutt hende Haugsrud får rett i det utsagnet.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Haugsrud og Tiger

Post by eivaan »

GunnarBull wrote:
Freud wrote:Chip er mitt beste slag, som jeg har trent mye på. Det er egentlig enkelt, uansett lie. Jeg havner ALDRI 4-5 m. fra pinnen eller sender ballen flatt forbi hullet og over hele greenen.
Jeg lever godt med at du kaller meg dum, Freud :-)
Ja....enkelte ganger er det nok utvilsomt bedre å være dum en god til å chippe!!!!!!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Haugsrud og Tiger

Post by kevin »

Jeg havner ALDRI 4-5 m. fra pinnen eller sender ballen flatt forbi hullet og over hele greenen. Jeg får alltid høyde på ballen.
:lol:
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Haugsrud og Tiger

Post by Freud »

Gunnar Bull må lære seg å lese. Jeg skrev at han dummet seg ut med den siterte uttalelsen, ikke at GB er dum.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Haugsrud og Tiger

Post by GunnarBull »

Stupid is as stupid does (Forrest Gump, 1994)

Jeg fastholder at jeg er dum.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Haugsrud og Tiger

Post by Snowman »

Haugsrud om Tiger, episode 1001, skrevet av NTB:

http://www.smp.no/100Sport/golf/article557564.snd
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply