Scangolf gjenoppstår?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Birnando
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 05 Jun 2009, 22:34
Hcp: 10.0
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Scangolf gjenoppstår?

Post by Birnando »

Golfspilleren wrote:Det står jo ingenting der. Hva skal man med statistikk fra hækkere og noen banestatuser? Du går ikke glipp av noen ting.
Jeg må si med delvis enig med deg her.
Banestatuser, fra de som eier/drifter banene er like verdifulle som skirapporter fra alpinanlegg.
Alltid 150cm nysnø og femmenale forhold.
Helt til du faktisk står der i sukkeret på leting etter snø...

Har vi virkelig bruk for et sted å manuelt legge inn runder?
Verden har gått videre, og alskens apper og gadgets gjør jo dette automagisk etter endt runde.
I tillegg finnes jo store nettsteder som Oobgolf og lignende som har en myyye større brukebase for de som ønsker å sammenligne egne scores med andre.

Når det gjelder debatt-siden, så er det vanskelig å se hvordan den skal kunne blomstre.
Det finnes allerede noen norske forum for sånt, alle relativt saktmodige greier.
Golf fenger jo først og fremst pensjonister i Norge i dag.
I hvor stor grad de vil bidra på nett-fora tør være kjent.
Ping G400 driver
Mizuno MP-H5, 2i-5i
Mizuno JPX-850 forged, 6i-pw
Mizuno MP-T5, 50-54-58
Scotty Cameron Studio Select newport 2
TomShanks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 193
Joined: 10 Apr 2011, 17:05
Has thanked: 2 times

Re: Scangolf gjenoppstår?

Post by TomShanks »

Birnando wrote:
Golfspilleren wrote:Det står jo ingenting der. Hva skal man med statistikk fra hækkere og noen banestatuser? Du går ikke glipp av noen ting.
Jeg må si med delvis enig med deg her.
Banestatuser, fra de som eier/drifter banene er like verdifulle som skirapporter fra alpinanlegg.
Alltid 150cm nysnø og femmenale forhold.
Helt til du faktisk står der i sukkeret på leting etter snø...

Har vi virkelig bruk for et sted å manuelt legge inn runder?
Verden har gått videre, og alskens apper og gadgets gjør jo dette automagisk etter endt runde.
I tillegg finnes jo store nettsteder som Oobgolf og lignende som har en myyye større brukebase for de som ønsker å sammenligne egne scores med andre.

Når det gjelder debatt-siden, så er det vanskelig å se hvordan den skal kunne blomstre.
Det finnes allerede noen norske forum for sånt, alle relativt saktmodige greier.
Golf fenger jo først og fremst pensjonister i Norge i dag.
I hvor stor grad de vil bidra på nett-fora tør være kjent.
16,3 prosent av Norges golfere er pensjonister. Jeg vil neppe kalle det "først og fremst".
Peakation
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 17 Mar 2009, 13:28
Has thanked: 2 times

Re: Scangolf gjenoppstår?

Post by Peakation »

Scangolf er vel i første rekke for statistikk og alt som følger med dette. At du må registrere deg for å føre dette er relativt logisk. At de i tillegg nå har en debattside (for å prate om statistikk og lignende) er også ganske logisk. Tror ikke scangolf heller ønsker å være et forum for noe mer enn det. Golfsnakk er sånn sett mye bedre rustet med skikkelig konsept og teknologi.
Jarle M
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 30 Jun 2015, 15:42

Re: Scangolf gjenoppstår?

Post by Jarle M »

Hei folkens!
Mange gode og gamle debattanter og onkler her! :-)

Jeg har visst blitt bedt om å svare på noen innlegg her. Det er bare å sende en mail eller ringe hvis noen lurer. Jeg har ikke så lett for å høre de som roper her.

Tanken bak den nye versjonen av Scangolf er ikke første og fremst å dra igang et nytt forum. Forumet på Scangolf er der for å tilby en ekstra mulighet for å utveklse meninger og erfaringer.
Den forsiden som ligger der idag skal ikke ligge slik lenge. Det ble prioritert å gjøre det på denne måte slik at de som vil legge inn runder kunne gjøre dette før alt var ferdig. Å ha en frontside med påkrevd login for å se f.eks. banerapporter er selvsagt ingen god ide. :-) Når det gjelder forumet, vil dette ligge åpent for alle til å lese, men som i dette forumet, blir det registreing av epost og passord for å lagre innlegg. Og ja - du kan bruke et nickname hvis du vil gjemme deg bak innleggene. De som allerede har logget seg inn på Scangolf har kanskje lest en forklaring som ligger der ang. dette.

Tanken med Scangolf er å ha en tjeneste hvor man kan dele alle sine opplevelser rundt sin golf med andre. I golf er det mange interesseområder.

Uten å greie ut om hele konseptet her, oppforder jeg bare til å følge med på hva som skjer mtp oppdatering og nye funksjoner.
Vennligst ikke dra for raske slutninger enda. Dette er en liten begynnelse på noe som skal utvides hele tiden.
Vi har flere klubber i ryggen som bruker Clubsite CMS. Tanken er å integerere alt i et og samme konsept. Dette er også diskutert med flere av klubbene. Det handler om informasjonsflyt.
Tror meg - det kommer en del interessant ting fremover som mange garantert vil like :-) Det er helt sikkert noen som ikke vil like det også, men slik er det jo alltid.

En ting til: Det nevnes app'er etc. Jeg vil ikke love alt fra startgropa, men jeg ser det står notert på arket her. "Husk å lage en app også!" ;-)

Gunnar Bull: Vi kjenner hverandre litt - vi har spilt golf sammen. At jeg noen gang har nevnt at dette er en hobby, kan jeg ikke huske. Ja, Scangolf er et knøttlite firma, men har mange å kaste ball med etter 20 år og har også levert en god del tjenster og produkter i både Norge og Sverige. 50% golf og 50% andre ting...

Happy golfing!
Jarle M
Birnando
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 05 Jun 2009, 22:34
Hcp: 10.0
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Scangolf gjenoppstår?

Post by Birnando »

TomShanks wrote:
Birnando wrote:
Golfspilleren wrote:Det står jo ingenting der. Hva skal man med statistikk fra hækkere og noen banestatuser? Du går ikke glipp av noen ting.
Jeg må si med delvis enig med deg her.
Banestatuser, fra de som eier/drifter banene er like verdifulle som skirapporter fra alpinanlegg.
Alltid 150cm nysnø og femmenale forhold.
Helt til du faktisk står der i sukkeret på leting etter snø...

Har vi virkelig bruk for et sted å manuelt legge inn runder?
Verden har gått videre, og alskens apper og gadgets gjør jo dette automagisk etter endt runde.
I tillegg finnes jo store nettsteder som Oobgolf og lignende som har en myyye større brukebase for de som ønsker å sammenligne egne scores med andre.

Når det gjelder debatt-siden, så er det vanskelig å se hvordan den skal kunne blomstre.
Det finnes allerede noen norske forum for sånt, alle relativt saktmodige greier.
Golf fenger jo først og fremst pensjonister i Norge i dag.
I hvor stor grad de vil bidra på nett-fora tør være kjent.
16,3 prosent av Norges golfere er pensjonister. Jeg vil neppe kalle det "først og fremst".
Ta en tur ut på en av banene der ute, så vil du se at de prosentene er meget aktive.
For aktivitetsnivået sa ditt tall intet om...

Denne artikkelen er ganske informativ:
http://www.norskgolf.no/artikler/nyhete ... iorklubber

Her ser man at over 70 tusen av totalt 105 tusen medlemmer er +40 år.
Den eneste gruppen som vokser?
Jovisst, de over 70.

I tillegg er det interessant å vite litt om tallet du referer til
Er det +67?
Er det faktisk pensjonister og alderstrygdede?
En hel rekke av yrkesgrupper har avvikende pensjons/alderstrygdegrense.
Ping G400 driver
Mizuno MP-H5, 2i-5i
Mizuno JPX-850 forged, 6i-pw
Mizuno MP-T5, 50-54-58
Scotty Cameron Studio Select newport 2
Supergolfer
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 30 Jun 2015, 21:26

Re: Scangolf gjenoppstår?

Post by Supergolfer »

Etter fem års pause fra golfforum har jeg nettopp blitt lei av å debattere med golfere etter å ha lest denne ene tråden :)

Lykke til Jarle. Kult at du satser på nytt og gjør noe for golfmiljøet igjen. Håper du ikke mislykkes pga sutretroll og gnål igjen.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Scangolf gjenoppstår?

Post by Snowman »

Supergolfer wrote:Etter fem års pause fra golfforum har jeg nettopp blitt lei av å debattere med golfere etter å ha lest denne ene tråden :)

Lykke til Jarle. Kult at du satser på nytt og gjør noe for golfmiljøet igjen. Håper du ikke mislykkes pga sutretroll og gnål igjen.
Din første melding på fem år? Og første halvdel av den var til forveksling svært lik sutring og gnål.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Supergolfer
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 30 Jun 2015, 21:26

Re: Scangolf gjenoppstår?

Post by Supergolfer »

Og jeg undrer hvorfor :)
Tallefjant
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 01 Jul 2015, 08:27

Re: Scangolf gjenoppstår?

Post by Tallefjant »

Har vanskelig for å se for meg at Scangolf kan bli som før, for statistikkene er dekket av apps, og forumene er jo 90% fjas, akkurat som før.
Trenger man et nytt forum for fjas?

Hvis det blir en suksess, med artig krangling som før i tiden, så jubler jeg helt klart, men kjenner jeg er usikker på om behovet for å diskutere golf i forumsammenheng er interessant.

Spent på å se hvilke andre funksjonaliteter som kommer der dog, noe som vil være langt mer avgjørende for hvorvidt jeg vil bruke scangolf eller ikke.

lykke til uansett!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Scangolf gjenoppstår?

Post by Snowman »

Supergolfer wrote:Og jeg undrer hvorfor :)
Jeg aner ikke hvorfor. Jeg har ingen forhistorie på Scangolf, så jeg aner ikke hva som har foregått der. Jeg har heller aldri lest noe fra deg før, men ser bare at du setter deg på din høye hest og klager på andre i det du sier er ditt første innlegg på fem år.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Scangolf gjenoppstår?

Post by kevin »

Interessant at folk som aldri har brukt Scangolf-siden kan kritisere den. Prøv å stå opp med positive briller en dag
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Scangolf gjenoppstår?

Post by Snowman »

Har jeg kritisert Scangolf? Når da? Det jeg gjorde var å spørre om man måtte være registrert for å lese, og i tilfelle hvorfor?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Scangolf gjenoppstår?

Post by kevin »

Alt handler ikke alltid om deg, selv om du ønsker det. Men du bidro vel ikke spesielt positivt over her?

Scangolf fantes lenge før noen i det hele tatt tenkt på å lage apper. Det har ikke vært utviklet noe på mange år, men kanskje det skjer nå framover. Har alltid likt statistikk-delen, tipper at den er fortsatt veldig mye bedre enn mange andre sider
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Scangolf gjenoppstår?

Post by Snowman »

Jeg er vel den eneste i tråden her som har skrevet at jeg aldri har brukt Scangolf.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Tallefjant
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 01 Jul 2015, 08:27

Re: Scangolf gjenoppstår?

Post by Tallefjant »

Dere understreker i det minste poenget til Supergolfer med denne fantastiske kranglingen, som understreker det manglende behovet for flere steder å krangle på da.....
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Scangolf gjenoppstår?

Post by Pepper »

Situasjonen var en helt annen for scangolf den gangen det fungerte som et (mer eller mindre) aktivt debattforum og med statistikkmuligheter. Nå er det ikke minst flere muligheter med hensyn til registrering av score og statistikker.

Jeg synes det er positivt at Jarle lar scangolf gjenoppstå. Så gjenstår det å se hvilke muligheter som etterhvert dukker opp, og om scangolf er liv laga eller ikke.

Den kranglinger over her synes jeg lite om. Kanskje det er på tide å stoppe kranglingen og la Jarle få lov til å utvikle scangolf på sin måte.
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Scangolf gjenoppstår?

Post by hemmi »

Jeg traff nye venner på Scangolf forumet.
Vi reiser i dag på en utenlandstur på høsten og spiller sammen på våre hjemmebaner i løpet av sesongen.
Alt foregår selvsagt med vennskapelig mobbing i god Scangolf/golfsnakkånd.
Spilte også noen runder med andre debattanter som fremdeles er aktive her inne og noen som har forsvunnet fra forumene, selv om de følger med på hva som blir skrevet
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
Post Reply