Ny Golfball

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Ny Golfball

Post by ShooterMacgavin »

liverglimt wrote:Full rettighet til golf på en god bane her på Gran Canaria koster 1605 € for ett år..
[OffTopic]
Med dagen ræva euro (9,2!!) kurs utgjør dette 14800 kroner. Det er litt over 1200 i mnd, for spill i 12 mnd.
En normal klubb i norge ligger vell på 6-7-8.000 kroner for spill i 7 mnd. Det blir ca 850 - 1150 pr mnd. :)
Nå som kursen er så høy, blir det mer shopping i den lokale proshoppen. Feks Wedger koster mindre lokalt enn på utsiden av Norge.
Fortsetter det å være ukurrant å handle på utsiden av norges grenser, kommer prisen lokalt til å gå opp.. Tilbud/etterspørsel bla bla bla..
[/OffTopic]

Angående ball, holder jeg meg til prov-1. Kjøpte inn en "del" dusin når xxl solgte de til 300 dusinet. Prøver å hamstre opp mest mulig når det er tilbud!
Kommer det samme tilbudet på Snell, tar jeg med meg et dusin..
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Ny Golfball

Post by liverglimt »

Min lokale klubb i Norge koster 5000kr inkl rangeballer. Vet om mange klubber i Norge som tar mindre enn dette.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Ny Golfball

Post by kevin »

Pris på medlemskap varierer ganske mye i Norge. Når det gjelder priser på utstyr, så er det veldig ofte tilbud på mye. På visse tider av året er det veldig bra muligheter til å handle enda billigere enn normalt.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Ny Golfball

Post by GolfMickey »

denne tråden spora helt av:p
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Ny Golfball

Post by dirtyzecret »

liverglimt wrote:Full rettighet til golf på en god bane her på Gran Canaria koster 1605 € for ett år. Det er mer enn tre ganger prisen jeg betaler for fritt spill og fri range på min lokale klubb i Norge. Golfballer er ingen vits å nevne, dere betaler mye mindre enn vi gjør her.

Norske golfspillere er bortskjemt med lave priser. Jeg selger utstyr dyrere her enn det folket var villig til å betale i Norge denne sommeren. Eneste jeg kan si er billigere her er grep. Rett og slett fordi det byttes mye oftere.
Ja, grep er faktisk latterlig dyrt i Norge, jeg bestiller grep fra Japan for halve prisen... Dette er samme grepet bare mye ferskere, ref: har ikke ligget i en skuff i en klubbhuskjeller i flere år og koster 180 kr pr grep :)
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Ny Golfball

Post by dirtyzecret »

ShooterMacgavin wrote:
liverglimt wrote:Full rettighet til golf på en god bane her på Gran Canaria koster 1605 € for ett år..
[OffTopic]
Med dagen ræva euro (9,2!!) kurs utgjør dette 14800 kroner. Det er litt over 1200 i mnd, for spill i 12 mnd.
En normal klubb i norge ligger vell på 6-7-8.000 kroner for spill i 7 mnd. Det blir ca 850 - 1150 pr mnd. :)
Nå som kursen er så høy, blir det mer shopping i den lokale proshoppen. Feks Wedger koster mindre lokalt enn på utsiden av Norge.
Fortsetter det å være ukurrant å handle på utsiden av norges grenser, kommer prisen lokalt til å gå opp.. Tilbud/etterspørsel bla bla bla..
[/OffTopic]

Angående ball, holder jeg meg til prov-1. Kjøpte inn en "del" dusin når xxl solgte de til 300 dusinet. Prøver å hamstre opp mest mulig når det er tilbud!
Kommer det samme tilbudet på Snell, tar jeg med meg et dusin..
Ja, det var vel du som hadde tømt XXL på Gulskogen for Pro V1 når jeg skulle ned for kjøpe :lol:
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Ny Golfball

Post by dirtyzecret »

GolfMickey wrote:denne tråden spora helt av:p
Det betyr at folk er aktive! (ihvertfall de samme folkene som er aktive i hver eneste tråd) 8-)
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Ny Golfball

Post by GolfMickey »

dirtyzecret wrote:
GolfMickey wrote:denne tråden spora helt av:p
Det betyr at folk er aktive! (ihvertfall de samme folkene som er aktive i hver eneste tråd) 8-)
Jepp bra med litt diskusjon. De samme 8-10 folka som går igjen ja :)
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Ny Golfball

Post by JonasB »

dirtyzecret wrote:[

Ja, grep er faktisk latterlig dyrt i Norge, jeg bestiller grep fra Japan for halve prisen... Dette er samme grepet bare mye ferskere, ref: har ikke ligget i en skuff i en klubbhuskjeller i flere år og koster 180 kr pr grep :)
Japan? Handler en del fra USA og England. Tilfeldigvis lyst til å dele den siden med oss andre? Selv om jeg burde ligge unna netthandel generelt :D
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny Golfball

Post by furu »

Beste på grep er gamolagolf.co.uk.
Instagram @christianfuru
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Ny Golfball

Post by dirtyzecret »

JonasB wrote:
dirtyzecret wrote:[

Ja, grep er faktisk latterlig dyrt i Norge, jeg bestiller grep fra Japan for halve prisen... Dette er samme grepet bare mye ferskere, ref: har ikke ligget i en skuff i en klubbhuskjeller i flere år og koster 180 kr pr grep :)
Japan? Handler en del fra USA og England. Tilfeldigvis lyst til å dele den siden med oss andre? Selv om jeg burde ligge unna netthandel generelt :D

Jepp, Rakuten! Jeg kaller det japans svar på Ebay! :)
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Ny Golfball

Post by dirtyzecret »

furu wrote:Beste på grep er gamolagolf.co.uk.
De er veldig gode men litt dyre pluss at de er dyre på frakt. Bestiller man gjennom Rakuten (japan) koster sendingen en tredjel, ofte gratis og grepene er billigere. Ikke nok med det men postgangen er mye raskere gjennom Ems kontra både Royal mail og Parcel force.

OFF comment, -
Kjøpte til og med en limited Puma bærebagg gjennom Rakuten, betalte 1800 kroner og de sendte den gratis.
En dude på Ebay skulle ha 2800 for samme baggen pluss 700 i frakt...

Og ikke nok med det, men på Rakuten får man tak i mange av de standard grepene som er mye solgt i Norge i flere fargevalg og tykkelser, både med og uten backline!
Genialt!

(nei jeg jobber ikke på Rakuten) :) :)
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Ny Golfball

Post by GolfMickey »

furu wrote:Norske golfforbrukere kan få seg en overraskelse i årene som kommer. Sportsbransjen varsler 10-20% økning i pris. Golfen slipper ikke unna dette. Et produkt som regnhansken Hirzl har steget fra 249,- til 289,- veil siden sesongstart. Den kan stige mer før neste sesong.

Vi har et usedvanlig urealistisk forhold til hva golfutstyr skal koste. Det er egentlig for billig i dag.
gjelder dette kun i Norge? pr dags dato lønner det seg jo ikke å bestille fra andre land, blir nesten dyrere.
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Ny Golfball

Post by Golfspilleren »

Det blir nok prishopp over hele verden. Ser at Taylor Made sin nye driver koster 5500 norske i uk....
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Ny Golfball

Post by GolfMickey »

Golfspilleren wrote:Det blir nok prishopp over hele verden. Ser at Taylor Made sin nye driver koster 5500 norske i uk....
frykter det, da er det bare å forsette å handle i Norge.
Post Reply