Skrytes det for mye?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Skrytes det for mye?

Post by furu »

Noen golfbaner her i Bergen har brukt ganske store ord om forholdene sine. Daglig leder/styreleder e.l. uttaler seg på nettsider om hvor fantastisk det er på banen. Det er nydelig forhold på fairway og greener. Men - det er ikke det. Forholdene er i beste fall middels. Greener med jord og sand. Brunsvidde fairwayer. Dårlig vekst. Sopp, sopp og sopp. Provisoriske løsninger på problemer. Det er en del å sette fingeren på men egentlig ingen krise. Det er helt greie forhold og jeg har ingen problemer med å spille banene (en dårlig bane matcher bedre spillet mitt :lol: ). Problemet mitt er at skrytet av egen bane ikke er på sin plass. Skjønner de ikke hvor lett det er å gjennomskue dette dårlige salgstrikset?

Tror virkelig klubbene at de tjener på dette på lang sikt? Vil det ikke kunne skade en klubbs rykte dersom spillere opplever skikkelige nedturer når de spiller banen etter å ha lest positiv omtale?

Dette har egentlig vært diskutert på golfsiden men det er det jo umulig å komme med saklige innlegg. Det var i forbindelse med en banerapport som var ekstremt positiv (som viste seg å være fra klubben selv) at man tok tak i dette.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Skrytes det for mye?

Post by Grønne greener »

Helt enig med deg, Furu.
Det skrytes for mye av banene.
Hvis man har en fairway som er fin og de andre er middels så kan man ikke si at fairwayene er supre. Samme med greener.
Og spesielt røffen syns jeg at flere klubber skulle bry seg mer om. Så lenge det ikke er O.B. så er røffen en del av banen.

Ofte finner man store kvisthauger og annet som bare er slengt i røffen. Når ballen havner i kvisthauger så kan man jo anta at kvistene er lagt der midlertidig for senere å skulle fjernes og man får fri dropp.
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Skrytes det for mye?

Post by Long-Hit-Wonder »

De er nødt til å skryte hemningsløst av banene sine. Ingen vil besøke en bane som av klubbens eget styre beskrives å være knapt nok midt på treet. Ærligheten sparer oss golfere fra å bruke penger på noe som ikke står i stil til forventningene, men vil gå hardt utover klubbens omsetning.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Skrytes det for mye?

Post by furu »

Men er det ikke litt - eller veldig - kortsiktig tenkt av en klubb? Å "lokke" til seg spillere med løfter om nydelige forhold? Tror dere de kommer tilbake senere i sesongen?
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Skrytes det for mye?

Post by kevin »

Jeg tror det lønner seg å spille med åpne kort når det gjelder banestatus,da får brukerne selv vurdere om de vil spille. Jevnlig oppdatering på hjemmesiden,med info om klippehøyder,evt skader,arbeid på banen,gjerne bilder etc. Det tror jeg brukerne setter pris på,og da vil kanskje ingen føle seg snytt på noen måte. Men det gjelder å være ærlig,tvers igjennom
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Skrytes det for mye?

Post by furu »

Godt råd om oppdatering på hjemmesiden kevin. De kan opplyse rene fakta og kan vel også klare å legge ut et par bilder to ganger i uken.

Banestatus på hjemmesidene er altfor mye "Åpen", "Flotte forhold" eller ingenting. Bruk internett kjære golfklubber.
Instagram @christianfuru
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Skrytes det for mye?

Post by Long-Hit-Wonder »

Sjansen for å komme tilbake til en bane som skuffet er temmelig liten, ved mindre ryktene begynner å fortelle noe annet. Uansett ser jeg på det som sjanseløst å forsøke å selge noe som produsenten selv sier ikke er bra. Man er nødt til å si at forholdene er gode for at folk i det hele tatt skal gidde å reise bort for å kikke, hvis ikke kommer ingen. Da er det kun den harde kjerne igjen, men man kan ikke bare leve av dem.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Skrytes det for mye?

Post by furu »

Jeg er egentlig enig med deg der LHW. Jeg vil allikevel ha muligheten til å gjøre meg opp min egen vurdering ved hjelp av informasjon og bilder. De kan jo med fordel legge ut sin egen mening om baneforholdene i tillegg til dette.
Instagram @christianfuru
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Skrytes det for mye?

Post by Long-Hit-Wonder »

furu wrote:Godt råd om oppdatering på hjemmesiden kevin. De kan opplyse rene fakta og kan vel også klare å legge ut et par bilder to ganger i uken.
På den måten blir det mer konkurranse mellom klubbene for å tilby de beste forholdene. Konkurranse gir fremgang.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
Post Reply