Onsøy GK kastet ut av Baneeier

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Onsøy GK kastet ut av Baneeier

Post by oka »

Tenkte å informere litt om Onsøy GK her.

Les denne artikkelen: http://www.f-b.no/sport/onsoy-gk-kastet ... -1.5797701

Videre kan dere også lese litt på http://www.onsoygolfklubb.no

Hva mener dere om dette ?
Golfhilsen
OKA_Woods :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Onsøy GK kastet ut av Baneeier

Post by furu »

Dette må jo være et problem som har bygget seg opp over tid. Kanskje de involverte burde tolket faresignalene tidligere? Hvis de skal fornye avtalen 31/12 så hadde jeg fått ordnet det minst 6 måneder i forveien. Litt dårlig arbeid av klubben?
Instagram @christianfuru
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Onsøy GK kastet ut av Baneeier

Post by oka »

Furu du har helt rett angående at dette har bygget seg opp over tid.
Men desverre så har klubben jobbet i motgang i mange mange år når det gjelder baneeier.
Jeg har selv sittet i styret for klubben for 3 år siden og vært i møte med baneeier.

Denne mannen er overhodet ikke interessert i klubben og mener den er null verdt.
Klubben har fått signaler lenge om at han ønsket å starte egen klubb.
Problemet er at medlemmene ikke ønsker å være medlem i hans klubb. Pga han er hele årsaken til at miljøet ikke er det beste der ute.
Han har en fantastisk bane som er i topp stand nesten året rundt. Dette kan han virkelig.
Men å behandle mennesker er noe han ikke kan.

At han hadde opprettet en egen klubb nå var en overraskelse da de var i dialog der ute.
Det største problemet er jo at han ikke har lov til dette. Det står det om i hovedavtalen mellom klubb og bane.
Videre så er ikke hans klubb "lovlig" registrert og han kan ikke utstede golfkort i den nye klubben sin.
Dvs at medlemmene kun kan spille på hans bane og ingen andre.

Forbundet har var "megler" flere ganger der ute.

Men alt i alt håper jeg det ordner seg der ut for medlemmene av Onsøy GK ønsker først og frems å spille på Onsøy Golfbane.
En vinner her kan bli den nye banen i Fredrikstad. Vet klubben jobber med alternative baner samtidig som de prøver å få til en fornyet avtale.
På et medlemsmøte nå på søndag vil vi ha en medlemsmøte.
Tipper det da bli informert om alternativer.
Dette kan være at Onsøy GK får spillerett og ny bane i enten Husby&Hankø Golfbane eller den nye banen i Fredrikstad.

Er det noen som vil tape på dette vil jeg tippe og tru er Baneeier selv siden medlemmene foretrekker å være lojal ovenfor klubben og dermed står han uten medlemmer i sin nye bane.

Blir uansett spennende å se hvilke bane jeg har spillerett på til neste år.
Golfhilsen
OKA_Woods :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Onsøy GK kastet ut av Baneeier

Post by kevin »

Så det var annonse i siste Norsk Golf for Oslofjorden Golfklubb, den nye klubben på Onsøy golfbane.

Gikk tydeligvis ikke så bra for Onsøy GK, hvor skal de medlemmene spille neste år?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Onsøy GK kastet ut av Baneeier

Post by furu »

Ser på hjemmesiden deres at de bare skal ha medlemmer på greenfee? Hvordan vil det slå ut? Har Onsøy også vært kun greenfee?

150,- for hverdag og 250,- for helg var jo ganske rimelig, men jeg ser at Onsøy har lagt på 200,-/300,- så forskjellen er ikke enorm.

Ser at de satser på seiling og golf :D De klarte i hvert fall å plassere tre seilbåter på forsiden.
Image
Instagram @christianfuru
User avatar
wahwah
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 13 Oct 2010, 13:54

Re: Onsøy GK kastet ut av Baneeier

Post by wahwah »

set sail for fail?
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Onsøy GK kastet ut av Baneeier

Post by oka »

Onsøy GK vil fortsatt spille på Onsøy Golfbane. Om ikke det strander helt i forhandlingene.
Baneeier ønsket selv en klubb men jeg personlig tror han vil få store problemer med å få medlemmer.

Medlemsskapet som de har lansert prøvde de ifjor via klubben og var inge stor suksess.

Skal det bli noe orden på klubb og bane der ute må baneeier enten selge seg ut eller endre holdninger.
Det er desverre han som har skremt bort alle medlemmer og jeg vil ha vanskelig for å tro at veldig mange blir medlem av "hans klubb".

Uansett...jeg er stolt medlem av Onsøy GK og er veldig glad for at det ordner seg.
Golfhilsen
OKA_Woods :)
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Onsøy GK kastet ut av Baneeier

Post by AkE »

Godt at det ser ut til å ordne seg. Så for meg fortgang i 18 hull nede på jordet egentlig jeg nå.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
Post Reply