Driverdilemma

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Driverdilemma

Post by furu »

Skal ha en ny driver. Listen min er;

Nike Machspeed Black (rund)
Nike Machspeed Black (firkant)
Nike VR Str8-fit

Er veeeeeldig fristet av den nye Machspeed Black, men det spørs om det ikke er utstyrsgalningen i meg som prater. Jeg har tenkt litt på det og må bare få ut noen tanker her.

Jeg drivet brukbart men litt ustabilt med Machspeed i fjor med 10.5 reg.flex. Jeg testet 10.5 reg mot 9.5 stiff på simulator og sistnevnte var en klar forbedring. Skaftet passet meg, loften ga mindre spinn - alt var glimrende.

Andre driveren som var utrolig bra var VR Str8. Med Project X 5.5 skaftet var den utrolig god. Problemet er at jeg ikke får tak i en VR Str8 med PX 5.5. Kan kanskje bestilles gjennom BGS men til litt mer penger enn jeg er forberedt på å legge ut. Jeg får legge bort tanken om VR med dette skaftet og bare holde utkikk på ebay. Dukker kanskje opp en i fremtiden. Det ligger noen standard VR Tour der med 5.5 men den funker ikke for meg.

Jeg har ikke testet Machspeed Black siden den ikke er i butikken enda. Er usikker på skaftet siden ikke alle skaft i stiff passer meg. Noen blir for stive, vet ikke hvordan dette Fubuki skaftet vil være. Machspeed Black går for $200 + frakt og evt. mva.

Fjorårets Machspeed er høylytt og stygg men den er billig. Ny Machspeed hos BGS koster 1.395,-. På ebay finner jeg nok veldig billige nå for tiden ($100 + frakt og mva).

Jeg tviler egentlig på at noen har lest alt dette :lol: men er dere ikke enig i at det faktisk vil være lurt å velge Machspeed 2010-modell? Jeg er 100% sikker på at den passer meg utrolig bra. Bare drite i lyden og utseendet? Får jo en Machspeed 2010 + en Corza Ghost for prisen av en Machspeed Black. Jeg er voldsomt fristet til å ikke hoppe på oppgraderingstoget som kommer hvert år.

Det er forresten mulig at jeg må bite i det sure eplet og selge 4DX'en :( Litt vrient å forsvare økonomien i dette nå for tiden..... Elsker den men en av disse Nike driverne er så avgjort bedre for meg.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Driverdilemma

Post by sumo »

litt av et dilemma du har satt deg, furu.
vanskelig og si hvilken du burde gå for, men klarer du lyden av 2010 machspeed, så er kanskje det en grei investering siden du slo så bra med den i stiff.
som du sier selv så har du jo ikke testet machspeed black, så det kan jo bli en flopp for deg om du investerer i en slik for og finne ut at den ikke passer deg.
i verste fall så venter du til machspeed black dukker opp hos BGS slik at du får prøvd den der. du klarer deg sikkert helt fint med nickent drivern fram da ;)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
jex
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 138
Joined: 08 Jan 2011, 13:55
Hcp: 9,3
Hjemmeklubb: Kongsberg

Re: Driverdilemma

Post by jex »

=Jeg personlig er også usikker på om jeg skal gå for en vr str8-fit eller vente på vr pro driveren. Jeg skal ha 6.0 skaft. Så det var en del av dem på ebay. Håper dere som har tilgang på litt testing skal teste den også?
Cobra fly z+
Nike vr_s 3 wood
Nike vr forged pro combo 3-P
Nike vr pro 52 wedge
Nike tiger woods wedge 56 grader
Nike vr pro ds wedge 60 grader
Odyssey 1 wide versa
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Driverdilemma

Post by furu »

Det er jo alltid et spørsmål om hvor mye de kan klare å forbedre ting. "10 yards longer!!!!!" ------ hvert eneste år :lol: Forrige modell av både Machspeed og VR Tour Str8 er utrolig gode drivere.

Jeg tror jeg har overtalt meg selv i løpet av dagen. Det blir nok den gamle. Fikser litt på utseendet under ved å fjerne litt gulfarge :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Driverdilemma

Post by Long-Hit-Wonder »

furu wrote:Skal ha en ny driver. Listen min er;

Nike Machspeed Black (rund)
Nike Machspeed Black (firkant)
Nike VR Str8-fit
Nike Machspeed Black (firkant) prøvde jeg litt sist sommer. Den driveren og jeg kom overhode ikke godt overens med hverandre. Mulig det bare var jeg som hadde en utrolig dårlig dag. :oops:
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
Post Reply